Har du opplevd at noen "stjal" nyheten din?

M

Moderator Steffen

Guest
”Gratulerer til Christine og Mads med vesle Olai. Han er bare nydelig!” Meldingen på Facebook med bilde av det vesle nurket er godt ment. Men tror du ikke Christine og Mads ønsket å dele nyheten selv?

Jegvilvareden.jpg

Les hele artikkelen her!

Har du opplevd at noen har gjort dette - enten mot deg, eller mot noen du kjenner? Hvordan reagerte du? Hvordan hadde du reagert, om noen hadde gjort det mot deg?
 
Nei men jeg hadde ikke brydd meg heller.
Eneste gangen jeg bryr meg om sånne meld et når det gjelder dødsfall
 
Ingen har gjort det mot oss nei. Med førstemann eksisterte feks ikke Facebook (jepp, så gammel er den prototypen blitt), og med andremann så var vi kjapt ute selv!

Nå tror jeg ikke det blir gjort heller før jeg gjør det. Kommer ikke til å varsle om fødselen til mer enn de nærmeste før den evt annonseres slik at det spiller liten trille hva som blir skrevet hvor og når.

Jeg har dog reagert på andres vegne ja, og kunne aldri vært den første til å annonsere hverken en graviditet eller en fødsel på andres vegne i sosiale medier.
 
Dæven, da hadde jeg blitt forbanna. Heldighvis ikke opplevd dette selv. Men vi var ganske klar o talen at nåde den som la ut noe info eller bilder av ungene våre på sosial media. Da blir det krig, så tror ingen tørr å motsi oss på det. Det handler om respekt rett og slett. Jeg hadde aldri i verden fått meg til å poste andre sine barn på nettet, eller tatt fra dem gleden å medele en stor nyhet selv.
 
Jeg er heldigvis ikke på Facebook, så jeg slipper å bekymre meg for det folk skriver der :) ikke noe savn! (Jeg var på Facebook i mange år, så jeg vet hva jeg går glipp av)

Men jeg har ikke opplevd det uansett
 
Ikke opplevd, men hadde blitt fly forbanna! :p Vi stengte veggene våre på Facebook en stund før termin og sa ifra til familie om at bilde ikke skal på nett - det respekterte og respekterer de heldigvis :)
 
Min mor slapp nyheten for oss. Det var litt sårt, men jeg vet at hun overhodet ikke tenkte på at det kunne være en dårlig idé. Hun var svært uerfaren med bruken av sosiale medier. Men hun fikk beskjed før fødselen av lillesøster om å vente til vi sa at det var ok.
 
Nei, men så sa vi det til nærmeste familie ett minutt før vi annonserte det på sosiale medier. Syv timer etter at lille var født.. Godt å ha de timene helt alene, bare oss tre :Heartred
 
I motsetning til «konsulenten i sosiale medier» (artig tittel), som selvfølgelig mener man skal poste ting så fort som mulig i sosiale medier, mener jeg tvert i mot at om man har en Facebook-konto kan man la den være noen timer etter at babyen er født. Da skal man ha ro og hygge med babyen, bli kjent med den, komme i gang med amming, knytte bånd, dele de første øyeblikkene med pappaen (ikke vær så fordypet i mobilen at du ikke ser mannen din sine gledestårer, for eksempel, som kanskje kun kommer de få gangene i livet han får oppleve å bli pappa)

Øyeblikket kommer aldri tilbake. Og har for stor verdi til å sees gjennom en kameralinse i telefonen for så å legges ut på face/Instagram/snapchat.

Jeg synes det er fint at fødeavdelinger har fokus på, og minner foreldrene på, at de bør legge vekk mobilene den første tiden på barsel.
 
Nei, jeg stengte veggen min, så dermed var det ikke sjanse sånn sett (where there is a will there is a way...). Men derimot tok mamma ansvar (?!?) for å si det til alt og alle hun kom over på veien, så jeg fikk melding fra en venninne som da hadde fått en telefon fra sin mor (som er mammas venninne) med gratulasjoner, så skulle vi hatt en til hadde hun fått grei beskjed om å holde godt kjeft ;) Hun klarte forøvrig det samme med graviditetene mine også når jeg tenker meg om....
 
Ja..!! :bag::bag:

Ble mildt sagt irritert. Men men.. er jo glad i personen. Ikke første gang h*n har kommet med sånne fadeser :facepalm:
 
Jeg opplevde at mor til ei venninne la ut gratulasjon da de fikk gutten sin. Så jeg sendte privat meld til venninna mi, gratulerte og sa at moren hennes hadde delt det. Hun hadde da ikke fått dette med seg, sa fra til moren og moren slettet det. Hadde det skjedd med meg så hadde jeg blitt ganske så sur :shifty:
 
Min bror avslørte graviditeten og mamma skrev på fb når eldste var født. Jeg var så sint at jeg kunne blitt voldelig :mad:

Da nr to var på vei sa vi ingenting til noen før vi la ut bilde av kommende storebror med storebrorgenser. Folk fikk streng beskjed om at de ikke skulle publisere noe på fb.
 
Nei, men er veldig tydelig på at jeg har null toleranse for at noen i familien eller andre deler nyheten før oss! Da blir det krig. Har vurdert å ikke si noe om fødselen til noen før etter 1 uke. Nettopp fordi jeg vil nyte det i fred og ro. Har en I slekta som er utrolig irriterende og nysgjerrig. Ville vite termin dato, men svarer ikke på det. Mannen holdt på å avsløre det og da klikka jeg. Kødd ikke med en gravid dame.
 
Hadde sakt ifra til alle at vi ønsket å dele nyheten selv før han kom, men selvfølgelig greide den personen jeg trodde minst kom til å gjøre det å legge ut før oss:banghead:
Jeg hadde vært nøye med at det ikke skulle ut på sosiale medier mens jeg gikk gravid pga høyrisiko svangerskap.
 
Jeg har stjålet noens nyhet :oops::eek:
Til mitt forsvar så ventet jeg til dagen etter, ungen var vel 30 timer da jeg la ut status om at jeg var blitt tante.
Og mamma sa det var greit :p
Det syntes helt klart ikke barnets foreldre.

Men det gjør ikke meg noe om folk deler "mine" nyheter, så da får mitt søsken lov til å stjele mine nyheter hvis det skulle være ønskelig :)
 
Opplevde det med førstemann, og ble kjempe lei meg. Det er noe jeg aldri kunne gjort mot noen, og man tenker ikke at andre finner på å gjøre det.
Vi lå på sykehuset, bare de nærmeste hadde fått vite det. Vi svevde i vår egen lille boble, helt til det begynte å tikke inn meldinger og telefoner. Min daværende bestevenninne hadde nemmelig skrevet det på Facebook. :eek:
Ble så sinnsykt skuffet og lei meg. :(

Har også sett noen dele andres nyheter før de rekker det selv, og reagerer veldig da også.

Det er vel om å gjøre å være først ute med saftige nyheter for å gjøre seg selv litt aktuell?
 
Ja, har opplevd det. Da jeg fikk barn i 2011, ringte jeg familie å fortalte når han var født, mens jeg sendte mld til noen av de nærmeste vennene. Hu eine la det ut på facebook TVERT! At du skreiv det på "veggen" min, og tagget pappaen også. Det var så ufint.
 
Min mor delte det på facebook når andremann ble født. Brydde meg ikke så mye om det, annet at hun heller delte nyheten på facebook før hun i det hele tatt skrev noe til oss personlig. Ikke skrev hun til oss etterpå heller, forble bare med det som var skrevet på fb.
 
Back
Topp