Har du noen gang ringt 113?

Kom på en gang til. Var eksen min som ringte da, siden taxi ikke kunne komme på over en time. Hadde så store smerter at jeg ikke klarte å stå oppreist omtrent. Nyrebekkenbetennelse. Dette var i Irland
 
Ja. En av de mest traumatiske opplevelsene i mitt liv, en i nær familie holdt på å ta livet av seg selv. Måtte ringe 113 to ganger fordi de trodde jeg tullet første gangen! Var 17[emoji17]
 
Ja.
Flere ganger på minstemann da hun holdt på å kveles i gulp. Sterk reflux.

Da mannen fikk drypp/slag.

Flere ganger på jobb i helsevesen.

Når mannen knakk foten, fordi jeg var for svak å flytte han.

Jeg fødte i ambulanse, men da var det føden som ringte ambulansen.

...sikkert flere ganger også..
 
Ja flere ganger på jobb.
 
Har aldri ringt. Håper å slippe i fremtiden.
 
Jeg har aldri ringt, men samboeren min ringte til ambulanse når jeg hadde ligget med kraftige smerter og oppkast en hel natt 3 dager etter gallesteinoperasjon. De kom å henta meg å kjørte meg til legevakten siden jeg ikke klarte å sitte oppreist pga. smertene.

Men jeg ringte faktisk 112 i går fordi jeg ble vitne til en slåsskamp i byen. Folk sto bare å så på eller gikk forbi, men virket som at ingen hadde tenkt å kontakte politiet. Så da ringte jeg politiet med en gang jeg så at det var slåsskamp.
 
Ringt mye i jobbsammenheng.
Men en gang privat, da hadde jeg ex.u som holdt på å sprekke. Den sprakk i det vi ankom sykehuset, og jeg var veldig kritisk en stund. Fikk vite etterpå at hadde jeg ventet litt til hadde jeg nok ikke levd idag
 
Ja. Når sønnen min var 1 år fikk han kramper så ringte ambulanse. Var heldigvis bare feberkramper..
 
Nei, samboern ringte ambulanse da sønnen vår fikk feberkramper. Krampene starta med at han forsvant, så frem til han begynte å riste sto jeg med det jeg trodde var en død baby i armene.
 
Ja 2 ganger. Ene var et familiemedlem som fikk et illebefinnende. Andre gangen var det en kompis som datt sammen på en fest.
 
Nei. Men ringte legevakten når pappa fikk et hjerteinfarkt. Legevakten ringte 113 i mens vi snakket
 
Ja, en gang da datteren min på 1 år fikk anfall og ristet, samt at hun mistet bevisstheten. Fikk luftambulanse, og godt var det!!
 
Ja. En veldig full mann ramlet og slo hull i hodet, han ble også borte en stund. Så ambulansen kom og hentet han
 
Ja, i helgen for første gang. Mannen skrek i smerte og lå vrei seg. Vi visste ikke hva det var og han klarte ikke sitte, så jeg fikk han ikke med meg til legevakta. Det viste seg å være nyresteinsanfall. Det samme skjedde dagen etter. Hjalp med div sprøyter på aluttmottaker. Må berømme de som jobber på 113, så bra oc rolig å snakke med. Og ambulansefolka! [emoji4]
 
Ja, kollega falt plutselig om i kramper.
Var høygravid, så måtte også få sjekka blodtrykket mitt av amkfolka da de kom for å se at det ikke var faretruende høyt. Var riiimelig stresset.
 
Last edited:
Back
Topp