Har du noen gang ringt 113?

Ja. Fikk gallesteinsanfall og lå i fosterstilling, intetanende om hva det var, akkurat kommet hjem etter fødsel også. Og klarte ikke puste, bare hyperventilerte i full panikk. Ble da henta av ambulanse.
 
Ja. Både på jobb og privat.
 
jepp, jentungen hadde falsk krupp, hu er astma barn å vandt med å være tett men var helt panisk.
visste ikke hva jeg skulle gjøre så ringte legevakta å fikk beskjed om at det ikke var noen vare før hun ble blå, synes det var for drøyt så jeg ringte 113 og forklarte hva legevakta sa, da fikk jeg beskjed om hva jeg skulle gjøre så kom dem å tok oss med på legevakta så hu fikk medisin
 
En gang for mange år siden på jobb. Var ute på tur med bhg og så to syklister (eller ei gående og en syklende, eldre dame og en voksen mann) som kræsjet. Jeg måtte ring 113 og passe på barna mens hun andre jeg jobbet med tok seg av de som kræsjet. Sykebilen kom og overtok etter hvert.
 
Ringt flere ganger i jobbsammenheng. Mest dramatisk den gangen jeg kom til en som hadde fått hjertestans....
 
Ja, en gang på jobb. Eller, noen andre ringte, jeg tok meg av barnet.

Ei jente med traceostomi, og hun dro ut tuben i halsen... Jeg prøvde å få den på plass igjen, men det gikk ikke.

Men snakk om paniske ambulansearbeidere, de kom og røsket barnet opp av stolen hun satt i, heldigvis hadde jeg koblet henne fra sondematen, som hun fikk rett i magen, ellers hadde de dratt ut knappen i magen også [emoji23]

Jenta klarte seg fint, foreldrene hadde nemlig glemt å fortelle oss at jenta klarte seg en god stund uten tuben i halsen [emoji85]
Så hadde vi tatt det mer med ro hadde vi nok fått den på plass igjen selv..
 
Ja. Mannen min hadde operert blindtarmen, og 4 dager senere så fant jeg han i sofaen uten noen klær pga magesmerter, hadde kastet opp og klarte ikke å snakke pga smerter. Mtp operasjon og diabetes type 1 fant jeg ut det var best. Viste seg å være betennelse i hele bukhinnen og han ble operert en gang til og måtte ligge 3 uker på sykehus etterpå.
 
Ringt 113 på jobb, og to ganger privat...

110 har jeg heldigvis aldri trengt å ringe :)

112 ringer jeg noen ganger i året...
 
Husker faktisk ikke om jeg ringte eller en kollega, var på jobb og fant ene brukeren død, gikk så fort.
 
Nei, men det har vært nære på. Min mann har av og til dårlige perioder med sin astma, og har vært skikkelig dårlig til tider.
 
Nei, men legekontoret ringte ambulansen da jeg var gravid i to tilfeller. En var i forbindelse med at jeg var kjempedårlig pgs hyperemesis. Ble faktisk kjørt med blålys til sykehuset.

Andre var ifm en bilulykke, men da var det politiet som ringte.
 
Ja min morfar hadde store smerter og sykebilen kom aldri måtte ringe å etterlyse dem å da ble han litt mer prioritert
 
Nei, men en lege ringte etter en ambulanse for meg da jeg hadde nyrebekkenbetennelse og ikke klarte å sitte/stå/gå pga sterke smerter. Da jeg kom på sykehuset fikk jeg beskjed dagen etter at hadde jeg kommet noen timer senere ville jeg kommet i likposen :( Begge nyrene var angrepet og jeg ble satt øverst på donorlista. Men heldigvis kom kroppen seg etter den kraftigste hestekuren med antibiotika intravenøst jeg noen gang har opplevd. Hadde en "ut-av-kroppen"opplevelse den natten jeg kom inn. Sykepleieren skulle vekke meg for å gi meg ny antibiotika og fikk nesten ikke kontakt med meg. Jeg lå oppe i taket og så på alt som skjedde. Jeg prøvde å komme meg ut av rommet, men kroppen lå igjen i sengen. Var en ufattelig opplevelse.
Da sykepleieren fikk rista meg våken fortalte jeg henne det jeg hadde opplevd. Legen som kom inn sa at jeg ville dødd hvis jeg hadde klart å kommet meg ut av rommet.
 
Ja, flere ganger. Både til meg selv og til andre, men aldri noe riktig alvorlig.
 
Back
Topp