Har du masse kynnere?

M

Moderator Irene

Guest
Hva hjelper å gjøre evt? :)
Når begynte kynnerene?
 
Jeg har ikke oppdaget noen "kur" enda[emoji6] Kom vel i uke 16 tror jeg.
 
Begynte i uke 16 sist, og nå begynte det i uke 13 :)
Har ikke funnet noe som hjelper veldig, men å slappe av har jo en viss effekt :)
 
Hatt de en stund nå ja. Husker ikke helt når de begynte. Hjelper ofte å bytte stilling. Men noen ganger må jeg bare vente til de gir seg :)
 
Bare litt. Begynte ved ca 14 uker denne gang.
Trenger ikke noe kur, da de kommer sjeldent.
 
Har mye kynnere. Begynte vel i uke 13 denne gangen. Kuren for meg er å roe ned. Jobber nå bare 60% og merker da at kynnerne blir mindre vonde og intense:rolleyes:
 
Hatt omtrent ingenting frem til idag. To runder med så vondt at tårene trillet og ingenting annet enn å vente hjalp. Er 20+4 nå.
 
Hatt sikkelig mye et par dager hvor jeg har vært i mye aktivitet og/eller vært stresset. Eneste som hjelper er å ta det med ro. Gravidyoga hjalp også, men det er jo avslapning - ikke alltid like lett å slappe av og roe ned på egen hånd ;)
 
Ennå ingen kynnere...minner meg om sist svangerskap ....
 
Jeg har hatt det en del uker nå. Kommer i perioder føler jeg, spess om jeg går fort eller stresser. Eneste som hjelper er å roe seg helt ned å ta livet med ro [emoji4]
 
Jeg ser ikke på kynnere som et problem, man bør vel heller ønske de velkommen så magen er klar til den store dagen! (eller natta..)

Men det er klart de er slitsomme å forholde seg til. Har ikke så mye av de foreløpig, er i uke 25 nå. Får de ved sex (de få gangene jeg hæres å bli tatt på:hungover:) og ved gåturer, mye husarbeid osv. Da stopper jeg gjerne opp og venter til magen blir myk igjen, så fortsetter jeg gjøremålet:happy:

Husker at kynneran ble mer plagsomme, sterkere, og innimellom på grensa til vond fra uke 30 med første, så jeg har 5 uker på å forberede meg på intensiv magetrening:hilarious:
 
Mindre kynnere nå enn for noen uker siden.. merkelig!
 
Jeg har ikke hatt noen ennå, er staks 25 uker. Såvidt jeg forstår skal det innebære smertefulle krampelignende tak i magen? Rart jeg ikke har fått det ennå? :nailbiting:
 
Hadde det her om dagen tror jeg, var nok fordi jeg hadde stressa litt på jobb. Har ikke kjent det siden. 26+2 nå :)
 
Jeg har ikke hatt noen ennå, er staks 25 uker. Såvidt jeg forstår skal det innebære smertefulle krampelignende tak i magen? Rart jeg ikke har fått det ennå? :nailbiting:

Har de støtt og stadig, er 25+6. Begynte å kjenne dem for 2-3 uker siden, og oftere den siste uken. Ikke nødvendigvis vonde, men merker det mer som litt krampe og at magen blir hard der kynneren sitter. Det varierer vel litt hvor mye man får dem og hvor kraftig, tenker jeg. :) Og hvor mye man beveger seg? Jeg er nesten immobil pga hyperemesis, så kanskje jeg har mer "tid" til å kjenne etter også.
 
Har det støtt og stadig. I starten skjønte jeg ikke hva det var, men har jo skjønt etter hvert at det må være kynnere [emoji846] de er på ingen måte vonde eller ubehagelige og jeg ønsker de hjertelig velkommen!
 
Har en god del, men de er ikke spesielt vonde.. venter bare til de går over :happy: 26 uker i dag og hatt det i mange uker..
 
Hadde mer før, eventuelt har jeg blitt vant til dem [emoji28]
Merker dem sjelden med mindre jeg legger hånda på magen akkurat da eller prøver å sette meg opp/legge meg ned.
 
jeg får kynnere med en gang jeg går fort eler beveger meg for raskt :( veldig kjedelig og vondt. har bekkenløsning foran, så tror kanskje den forsterker smertene :(
 
Back
Topp