Har du mange planter inne?

R

RoseBusk

Guest
Hvilke planter har du inne? Eller har du blomster? Hvilke typer?
 
En flott grønn jeg ikke husker navnet på.
Fire orkideer
Alltid en eller to buketter med snittblomster.

Ute blir det mange.
 
Har 35 potter med spiselige ting som skal ut etterhvert. Og to grønne planter som alltid er inne.
 
Har tre planter inne hjemme, dessverre rimelig begrenset pga ekstremt dårlige lysforhold.
1 kaffeplante, 1 aloe vera og en elefantbergpalme som overraskende nok har overlevd til tross for mindre ideelle forhold.

Har faktisk 6 planter på jobb, hvor 4 av de stortrives, 1 karrer seg til livet (orkide) og en siste snart går i komposten (gave).
De som trives er 1 stk klatreplante, 1 paraplytre, 1 smaragdpalme og 1 uidentifsert grøntplante (akkurat denne hadde hatt godt av litt mer lys).
 
2 orkideer, en bitteliten en og en stor.
 
6-7 potteplanter. 1-2 orkide, ene er en avlegger etter den første, så vi får se om den kommer seg til.

Vet en av de andre er fikenbusk eller noe sånt. Så har jeg to som frøkna og de plantet i bhg, grønnplanter. Og to, ene avlegger av andre, som liksom har en kjerne som det kommer blader ut av, og av og til får den en stengel med orange blomster. Husker ikke navn da.
 
4 agurkplanter, 1 mangospire, noen reddiker og gulrøtter, 2 chilliplanter, 2 basilikum, 4 hvitløk, 1 avokado som jeg håper spirer snart, 1 hortensia, 1 orkide (uten blomster), 1 fredslilje, 1 gul potteplante jeg ikke husker navnet på og 3 krysantemum som ser ganske visne ut [emoji14]
For 1 mnd siden hadde jeg 1 Fredslilje og en orkide uten blomster [emoji14]
 
Et sted mellom 60 og 70 inneplanter tror jeg. Jeg prøver å telle uten å reise meg opp fra sofaen nå. :p Kun en bromeliad som blomstrer, alt annet er bare grønne planter. Blomster bare visner for meg. :confused: Jeg har de fleste vanlige grønne tror jeg, pleier å kjøpe nye planter når jeg ser noe jeg ikke har fra før. :)
 
Har to svigermors tunge, etter farmor-koselig med arveplanter, særlig når hun ikke lever lengre. En stor vindusblad (eller monstera), en gullranke som må ha større potte, det samme gjelder for en pilea og en avokadoplante. Har vel også en sukkulent av noe slag på badet, og to bittesmå kaktuser som gjerne kan få større potter de også. Ønsker meg flere hengende grønne planter, kverker alt av blomstrende inneplanter, men venter til etter vi har flytta-der har vi to trapper og mye vinduer som gjerne kan få planter istedet for gardiner. Ute derimot blomstrer det fint :)
 
Har kun noen urter (som jeg tar alt for dårlig vare på og må bytte ut jevnlig) og en misjonærplante. Og noen chili- og jalapeño spirer som venter på å bli plantet ut på terrassen. Alt på kjøkkenet.
Har lyst på noen store grønnplanter på stua også, men har ikke bestemt meg for hvilken type enda.
 
Har et par grønne planter av typen.. palme.. haha [emoji28]
Og så har jeg to minidrivhus på kjøkkenbenken der det spirer og gror! Og litt utenfor drivhusene siden det har tatt litt av [emoji28] purre, tomat, paprika, chili, mais og 8 forskjellige krydderurter [emoji4]
 
Aloevera, 2 grønne planter, koriander, basillikum og sitronmelisse. 2 orkideer.

Paprikaplante, 2 chiliplanter, agurkplante. + 10 div tomat og agurkstiklinger
 
Har 2 palmer, er alergisk, så kan kun ha grønnplanter inne [emoji28][emoji4]
 
2 orkideer og en rosebukett
 
Back
Topp