Har du lyst på babyshower?

Synes det er en hyggelig greie, jeg. Spise mat med god venner, det er da fullstendig innafor :) Forventer ingenting, men blir veldig glad om noen tar seg bryet med å gjøre stas på lille <3 i magen

Jada en middag med gode venner er kos. Det jeg syns er kleint er masse gaver, ballonger og baby-festleker. Så hvis anledningen er «nå tar vi en kveld siden det kan bli en stund til neste gang» så er det greit, men ikke «surprise! La oss gjette omkretsen din! Ta bleie på dokka, etterpå skal du mate Janne med skje.»
 
Har ikke hatt det med de to andre, og føler egentlig at jeg er for gammel for sånt... :p
De fleste venninnene mine bor dessuten langt unna, så jeg tviler sterkt på at de hadde fått til å ordne noe sånt.
Klarer meg helt fint uten :)
 
Jeg er egentlig litt ambivalent. Jeg er mest for å feire barnet når det er kommet, ikke en god stund før, en vet jo aldri hva som skjer. Slik som gammel norsk tradisjon med barselgrøt.
Men jeg ser jo nå som gravid at det er jo nå jeg blir å ha tid. [emoji28]

De babyshowerene jeg har vært i har vært så koselige, mammaene har blitt veldig glade og det har vært så fint å samle venninnene.
Så jeg hadde blitt så takknemlig om de hadde gjort det samme for meg også, fordi det er flyavstand for flere av dem [emoji4] Så jeg håper litt likevel
 
Jeg har fått det tidligere.. var veldig koselig!

Men denne gangen vil jeg ikke.
Jeg liker ikke å være midtpunkt og alle skal «se» på meg og få «retten» spørre meg om alt mulig. Det er en grunn til at ikke alle vet det enda ..
Og jeg må åpne gaver foran de andre, det er noe jeg ikke er så glad i..
Også vet jo ikke jeg hvem som blir bedt og det kan også bli litt flaut..

Men å samle de nærmeste og spise god mat, er veldig koselig, men ikke pga baby, for det blir mye snakk om babyen uansett når vi møtes..
 
Jeg fikk det for min gutt, helt uten noen anelse om det!! altså jeg ble så tatt på sengen!! jeg viste såvidt hva det var og trodde ikke det var så populært her i Norge!![emoji85] så jeg ble så overrasket, men veldig positivt overrasket! [emoji7] syntes det var kjempe koselig at dem hadde tenkt på meg og fikset til!! men ingenting jeg FORVENTET!! og gjør absolutt ikke det denne gangen heller!!![emoji846][emoji170]
 
Nei .. :) men har lyst på besøk på dagtid når babyen er kommet :) da syns jeg det er tungt å være alene hjemme..er ikke så glad i permisjon egentlig.. føler meg så aleine da.. :) så heller spredt besøk over flere uker enn alle på en gang :)
 
Nei !
Aldri vært fan av det, og etter vi mistet i uke 35 forrige gang er saken himla lett nå iallefall. Heldigvis vet alle rundt meg om dette og respekterer det.
 
Nei ønsker det ikke.. Hater overraskelser!!
Forrie gang ga jeg også klar beskjed om at jeg ikke ønsket dette, men det ble ikke overholdt og en kveld sto masse venninner på døren. Koselig ble det jo.. Men ønsker det ikke denne gangen heller. Vil heller bli bedt ut på middag, det å kunne gå ut å spise et godt måltid alene med venninnene blir jo lenge til neste gang det blir å få til. Men vil vite om det slik at det går ant å være forberedt på det [emoji5] og gavene, ja de ønsker jeg å få når babyen er kommet til verden.. Og barselbesøket er hjertelig velkomment [emoji2]
 
Forventer det ikke, men hadde sikkert blitt glad om noen hadde ordnet det.. men blir ikke skuffet heller.. er liksom ikke noen tradisjon i mine gjenger..
 
Vanskelig altså! Fikk sist, og synes det var ganske flaut - og fikk veldig dårlig samvittighet for det. Alle var så forventningsfulle, og jeg følte meg ille til mote. Satte veldig stor pris på det, altså - men det var veldig rart hele greia. Kanskje litt fordi jeg ikke har noen ‘gjeng’, men veldig spredte venner her og der. Håper ikke det blir noe gangen, i alle fall ikke bleiekake og ‘surprice’. Men nå får jeg dårlig samvittighet igjen [emoji28] det var jo så godt ment av de som stelte i stand...
 
Kunne såklart ha tenkt meg det. Vært veldig hyggelig å bli overrasket med det da. Man ser at vennene er der og bryr seg og vil stille opp :)
Men jeg MÅ ikke ha det. Synes også muligens det er litt rart, selv om det hadde vært stas å fått det.
Jeg hadde det ikke med de 3 barna jeg har. Så da trenger jeg det liksom ikke nå heller.
 
Back
Topp