Har du kontroll på utstyret?

M

Moderator Steffen

Guest
Det er en jungel med utstyr der ute, og det kan være forvirrende nok å vite hva man egentlig har behov for. Hva må man kjøpe før fødselen, og hva kan man kjøpe senere? Les den store utstyrsguiden, og se om du får noen tips!

Har du kjøpt mye enda?
 
Vi har det meste vi trenger, og lærte fort med første hva som ikke var nødvendig den første tiden [emoji5]
Er mange ting vi ikke kommer til å vurdere til neste nå fordi vi anså de som overflødig sist[emoji5] men det ble en del prøving og feiling med mange ting sist [emoji28] enkelte bæreseler og barnevogner bl.a som var helt ubrukelige [emoji23]
 
Har ikke kjøpt noe særlig, har mye fra før. Vogn har vi bestilt, og ellers er det litt småtteri vi trenger. Synes utstyrslistene på nett som regel er over the top. Mine lister er lange de også, men det er mest fordi jeg går ned på detaljnivå.
 
Jeg har full kontroll, lister over hva vi har, og hva vi skal kjøpe. Vi hadde ingenting fra før, men har arvet masse tøy, så det er i hovedsak utstyr vi trenger nå. Jeg følger med på tilbud også, og selv om vi ikke trenger vognpose før til vinteren igjen, bestilte jeg den vi ønsker oss nå, fordi vi sparte 1000kr på det og den kommer garantert ikke på tilbud når vi har bruk for den.. ellers følger jeg med på Finn og Facebook og håper å få kjøpt en del brukt
 
Hadde solgt unna mye etter de to elste barna, så her har jeg kjøpt inn en del nytt. Denne gangen er det ei jente vi venter så da har jeg kjøpt inn litt nye klær også. Må snart begynne å se over hva som mangler, vil helst ha det meste på plass og montert i god tid før termin!
 
Vi hadde endel på plass fra før av, men har også ordnet endel nå. Arvet endel klær så der har vi alt på plass, mulig vi må fylle på mer når vi ser hva vi kommer til å bruke mest av.

Mangler bilstol og babycall av dyre ting, ellers er det mest småtteri. Tror jeg, begynner å bli fullt på lageret så har jo nesten mistet oversikten. :hilarious:
 
Vi har Risarosa-vognpose, Minene vårpose og Voksi Urban-pose fra storesøster :) Alle tre ser fortsatt ut som nye :D

Også har vi kjøpt Emmaljunga Mondial -vogn fra 2017, så god som ny, de hadde brukt den under 10 ganger. Men vi fikk den 4000 kr billigere enn ny pris! Kjempefornøyd.

Har kjøpt bedside crib på salg, for vi brukte vugge sist, men vil ha bedside denne gangen. Har ikke kjøpt madrass ennå.

Har laget en utstyrsliste med priser. Vi har Ergobaby 360 fra sist, men tok ikke vare på spedbarnsinnlegget, og det blir varmt med det i for nyfødt baby uansett, så har tenkt å kjøpe Ergobaby adapt nå, som kan brukes fra nyfødt til 20 kg! Da kan vi bære storesøster på 3 i det (som straks er for stor for Ergobaby 360), OG nyfødt lillesøster. Genialt :)

SKAL også ha Cozyfix ammepute denne gangen. Ønska meg den sist (etter å ha prøvd den et par ganger, den er jo genial!), men hadde jo Doomoo large da (som jeg uansett ikke hadde nytte av i graviditeten) som sikkert er fin som graviditetspute men ikke så god som ammepute...

Også skal vi ha nytt stellebord, og vi trenger en til tripp trapp stol etterhvert :)

Bilstoler har vi.

Føler vi har ganske god kontroll.
 
Må kjøpe ny tripp trapp stol, og har lyst på ennå babycall. Må også se gjennom det vi har av klær fra før for å se om vi trenger noe mer. Men føler at det meste er i boks etter nr. 1
 
Ja har alt vi trenger den første tiden. Og enda litt til etter som at dette ikke er min første :p Men er gøy med noe nytt også.
 
Back
Topp