Har du hytte?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Evt tilgang på hytte i alle fall?

Nå med påska som nærmer seg et planen "på hytta" for veldig mange

Vi har ikke hytte og har ikke tilgang på hytte og kommer neppe til å få det noen gang heller

I påska tar vi dagsturer på fjellet, det er grei avstand til det.
Men av og til ønsker jeg at vi hadde hytte. Men så mye penger låst i noe vi neppe har tid til å bruke så mye som man burde for å forsvare kostnaden... Nei.
 
Nei. Kommer ikke til å kjøpe hytte heller. Regnet vel ut at vi kan leie hytte med grei standard 10-12 ganger i året for samme sum som betales i renter på et hyttelån. Så da gjør vi heller det, men kommer aldri opp i så mange helger, max et par om sommeren :D
 
Vi hadde hytte, men solgte den da min pappa døde... Kjøpte hus i juni i fjor så per dags dato har vi ikke råd til hytte, men er en drøm å kjøpe en gang :) Vi var masse på hytta i vinterferien, påskeferien, sommerferie og litt i juleferien. Hytta ble brukt hele året:smug:
 
Ja, og selv om økonomien er stram kunne jeg aldri solgt den. Den er gått i arv og brukt så mye tid på og har så mange minner. Brukes litt lite nå med ny baby. Men hytta er åpen for hele familie.
 
Nei, men har hyttetomt som vi har fått av svigerfar. Både svigerfar, svigermor og pappa har hver sin hytte, så nok av muligheter til å låne.
 
Nei. Det er rett og slett for dyrt. Men både pappa og svigers har hytte. Pappa sin hytte kunne vi hatt råd til pga beliggenhet og det er eid tomt på privat grunn til nabo gården. Så litt luksus med familie der oppe. Svigers har arvet hytte på Sjusjøen og der blir det bare dyrere og dyrere. De har ikke lån men betaler vanvittige summer i året. Bommen der koster 55 kr for å komme inn til hytta. Ett annet sted der koster 130 kr. Ingen har råd til å arve den hytta. Svigers har ingen lån lengre og enda så vurderer de å løse ut den ene tingen de byksler å gå prisene der oppe.
 
Nei. Drar på turistforeningshytte om det blir behov for tur.
 
Tilgang har vi ihvertfall, men er 5 timer dit så reiser ikke ofte, da gjerne for å møte hele familien min samtidig.

Ikke kommer vi til å kjøpe det heller da vi heller prioriterer leilighet eller lignende i Egypt istedenfor
 

Slett ikke. Vi er fint fornøyd med å kjøre til fjellet, gå på skitur, og reise hjem til dusj og middag. Vi går ikke så langt heller egentlig. Det kunne vært hyggelig med ei hytte sånn grei avstand i helgene, men reelt er det ikke. (og statsskog finnes åpenbart ikke på vestlandet, så geografisk utgår det uansett med høye kneløft)

Men å leie hytte et sted kunne absolutt vært en ide, og en bedre ide enn å eie en. Men reelt er vi hjemme i påska, og hos svigers på sommeren i den tiden jeg ikke får oss noe annet sted for ferie, men hytte inngår nok egentlig ikke all den tid for mye tid allerede er "låst" til svigers.

Men det er gøy søke på finn da, og så heller tenke på hvor mye gøy vi kan finne på for de pengene etterpå.

Litt som når jeg presenterer "en uke på sunwing" for mannen, etterfulgt av "men se her en 3-4 dager i dyrepaken så har vi halve budsjettet igjen likevel.. ;)
 
Min bror har arva hytta til farmor og farfar. Men vi får bruke den så mye vi vil da :)
 
Jo. Men bruker den ikke så mye. Vi er ikke så hyttefolk. Vi reiser heller opp dagsturer og slikt enn å overnatte der noe særlig [emoji14]

Ja, men det fine er jo å ha tilgang, men ikke forpliktelse, så "må" man ikke bruke det?
 
Er nok ikke hyttefolk vi heller, det skjer for mye i helgene. For tiden er det jo disse svømmekursene, men de er nå bare en mnd til, men det er fotballturnering, øvingshelg med korpset, bursdager, når svømmekurset er over må vi gå regelmessig i svømmehallen med dem tenker jeg, det er i helga vi har tid å dra på sånne butikker hvor man får dekket behovet for nye sko som jevnlig oppstår og andre greier som altså ikke skaffes på kiwi, vi handler en del mat også på lørdagen. Og forsøker gjerne å få ryddet/vasket huset litt. Helga går fort.
 
Vi hadde hytte før.. hadde den i 20 år, men foreldrene mine solgte den.
Hadde hytte på fjellet ved alpint anlegg.
Har søsken som har hytte.

Kjenner heg savner hyttelivet jeg også,
Vi vurderer hytte, mannen er kjempegira, men det er jeg som holder igjen..
rett og slett fordi jeg ikke har lyst til å bo meg ihjel.

Å kjøpe hytte er en god investering.. men jeg vil heller leve litt romslig med kun hus.. enn å snu på hver ei krone med hytte OG hus..
 
Vi har ikke hytte, men vi bor så nærme fjellet at det bare er en svipptur. Jobber på fjellet begge to ;) hytte er så dyrt at jeg aldri kommer til å gå med på å kjøpe det. Man får fine sydenturer for dem summen ;) vi har tilgang på hytter om vi vil, og jeg får ansattrabatt i nordic choice.
 
Ja vi har hytte. Den er litt for langt unna egentlig, 4,5-5 timer inkl ferge. Er nedbetalt så koster oss sånn sett ikke så mye å ha den nå lengre, og den har over doblet seg i verdi. Vil ikke selge den siden samboer har bygget den selv, og den er i nærheten av hjembygden hans.

Satser på den blir mer brukt no når vi har en liten en. Hytten er på fjellet hvor det er fint å stå på ski om vinteren og fint å bade, fiske, gå turer, osv. på sommeren [emoji4]
 
Back
Topp