Har du hatt med deg noen andre enn mannen på kontroll?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Hvem tok du med deg?
Synes du det var greit? Var det vanlig kontroll eller UL?

Her har flere i familien spurt om å få være med på vekstkontroll av tvillingene, men jeg er litt usikker. Føler jo at det er ganske privat på et vis.
 
Her har bestevenninna vært med på flere ul enn mannen [emoji14] han har vært med på 1, hun har vært med på 4 [emoji85]
 
Vurderer å ta med meg venninna mi. Men har ikke lyst til å ha noen der hvis jeg skal måle livmorhalslengden igjen, liksom :D
 
Har ikke, og kommer ikke til å ha med andre enn mannen - da drar jeg heller alene:p Føler det er en privat greie!
 
Har hatt med svigerfar på en privat ultralyd i uke 14 for å finne ut kjønn. Samboer var også med :)
Ellers har mamma vært med to ganger da samboer var offshore.
 
Hadde med samboern og mamma på 3D-ul. Det er jo ikke helt kontroll da, men tok med mamma for å inkludere henne litt. Det fantes jo ikke sånn da hun var gravid med alle sine :)
Men kontroller gjør jeg helst med samboeren eller alene, føler også det er litt privat.
 
Bare be henne gå ut akkurat når de måler. Ingen problem det :)
Ja, det går an. Men vet ikke om det liksom blir kleint. Vil ikke involvere andre «for mye» i mitt svangerskap. Men hadde jo vært hyggelig også. Hmmm.
 
Har kun hatt med mannen på OUL og 3D UL, han skal være med på fødselsforberedende samtale hos jordmor neste fredag og forhåpentligvis blir han også med på samtale på sykehuset 36+0.
 
Hadde med meg min mor på den første vekstkontrollen, hun kjørte meg og hadde litt lyst til å bli med også. Ellers har mannen vært med på ul i uke 13, OUL og 3D ul, samt andre vekstkontrollen. Resten av kontrollene har jeg gått på alene. Hadde forresten med meg eldstejenta på sist kontroll hos legen, hun hadde fri fra barnehagen den dagen :)
 
Aldri hatt med meg noen på vanlig kontroll, men ei venninne var med meg på TUL, mannen på OUL.
 
Jeg har ikke barnevakt når det er tid for vekstestimering så da må storebrødrene bli med. Om legen/jordmor mener de ikke får bli med inn får de vente utenfor, men de blir i alle fall med på sykehuset.
 
Jeg må tilstå at min kofferthjerne først leste «Har du hatt deg med noen andre enn mannen på kontroll?».

:wideyed:





:laughing021:laughing021:laughing021
 
Ja, det går an. Men vet ikke om det liksom blir kleint. Vil ikke involvere andre «for mye» i mitt svangerskap. Men hadde jo vært hyggelig også. Hmmm.

Denne gangen er det så vidt mannen har vært med på oul[emoji23] alle andre kontroller gjør jeg selv. Men med nr 1 så måtte mannen reise bort da vi hadde oul, og jeg fikk ikke lov å bytte time på sykehuset. Da hadde jeg faktisk med meg min bestevenninne. Hun varsykepl. Student da og hadde veldig lyst[emoji5]. Syns det var kjempe fint. Jeg måtte faktisk også måle livmorhalsen da og da ventet hun bare ute[emoji5]. Aldri angret hvertfall. (Nå er dette 10 år siden da[emoji85])
 
Jeg må tilstå at min kofferthjerne først leste «Har du hatt deg med noen andre enn mannen på kontroll?».

:wideyed:





:laughing021:laughing021:laughing021
Haha. «Ja, jeg hadde meg litt med ultralydlegen.»:hilarious:
 
Her har mannen vært med på forsamtale, kontroll, egguttak, egginnsett og tidlig ultralyd hos fertilitetsklinikk. Han og bonus på 15 var med på enda en tul (privat) i uke 15. Mannen har vært med på en svangerskapskontroll (uke 24) hos fastlege da han tilfeldigvis hadde fri den dagen uansett. Bonus sin mamma var med på oul, da jeg ville ha med meg noen pga at jeg var livredd for å dra alene og få en dårlig beskjed. Hun og jeg er kjempegode venner, og har et såppas godt forhold at det føltes naturlig :)
 
Hvem tok du med deg?
Synes du det var greit? Var det vanlig kontroll eller UL?

Her har flere i familien spurt om å få være med på vekstkontroll av tvillingene, men jeg er litt usikker. Føler jo at det er ganske privat på et vis.
Jeg hadde med mamma på 3D ultralyd også søsteren min i dag. Synes det var helt greit. Tror de synes det var veldig stas, men må ærlig innrømme at jeg foretrekker å ha med mannen i mitt liv <3
 
Mannen var skikkelig syk på OUL, hadde med meg søstra mi og svigermor (mamma var på jobb). Svigermor har kun sønner, og var så glad fir å bli inkludert.
 
Back
Topp