Har du gode tips til en kjekk bursdagsfeiring?

balongsmelling i alle slags former og leker  ;)  slår ann her.  med pil,   trakke på ballonger.
 
fiske godteposer med fiskestang husker jeg var veldig moro når jeg var liten :)

en perfekt bursdag kan være så mye :) så lenge barna har kosa seg er den jo vellykket :)
 
Lag et tema! Sånne fullpakker kan man bestille på eBay eller norske nettbutikker til å pynte hjemme. Slipper å dra rundt og lete etter alt. Leker kan man google etter :)
 
Her leiet vi lokale der vi bor. Ba både foreldre og unger
Vi hadde blåst opp nesten 300balonger som vi hadde på gulvet. I tilleg hadde vi 3 lekekasser. Og musikk.
Når alle hadde kommet så pakket ungene opp gavene. Så var det pølsefest
I tilleg til pølsene hadde vi fruktfat som sto framme helle tiden. Så hadde vi diskotek med musik og blinken lys. Så hadde vi isbar hvor ungene kunne besteme hva slags kuller og farger de ville ha i kjeksen eller på skåla.
Så var det lek. Så hadde vi skatte jakt hvor ungene leitet etter godteposer.
Før de dro hjem så fikk alle en blyant og fikk lov å smelle alle ballongene
 
jeg koser meg veldig med barnebursdager!!! Hva som er en kjekk dag kommer jo veldig an på alder og personlighet. Jeg liker å kjøre gjennomført. I år skal vi ha rosa bursdag. Rosa klær, rosa godteposer, rosa gaver, rosa ballonger, fat, brus, mat osv osv. Jeg jobber i skolen, og synes det er kjekt å ha muligheten til å invitere barna til skolen. Der er det gymsaler og møbler som er lagt opp til både å være trygt og barnesikkert. Dermed trenger jeg ikke å tenke så mye på innredning og sånt underveis. Praktisk og gøy;) Først og fremst tror jeg oppskriften på vellykket bursdagsbesøk er å lytte til bursdagsbarnet og gjestene. Ha masse leker på lur, men ikke start en lek før barna er "ferdige" med frilek. Organiser gaveåpning og planlegg godt i forkant. Gjennom planlegging og organisering hindrer man konflikter. Og ha nok folk til å hjelpe til;)
 
GYMSAL!;) Vi leier gymsalen til barnehagen til jentene nå disse årene som små. For det første har vi liiita stue/kjøkken, så bare familieselskap er en KJEMPEutfordring med størrelsen på familien vår. 

I gymsalen har ungene mulighet til å springe fra seg mens jeg lager klar maten, det er STOR plass å leke på (eldstejenta har bursdag i desember, så utelek blir ofte uaktuelt), og de kan utfolde seg mye i forold til det de hadde kunnet her i stua vår..

Det handler jo egentlig mye om det syns jeg. Utfoldelse og frihet til bevgelse! Det fører i alle fall her til glade bursdagsbarn som man ofte må "mase" på for å i det hele tatt spise litt kake(nei, vi tvinger ikke ungene til å spise kake, men der ser poenget..:P)! de har ikke tid måvite!!
 
Invitere alle på avdelingen/i klassen så dagen blir koselig for alle de andre barna også, og ingen triste små som ikke får være med!
 

her vill eldste så gjerne ha pinata!

Lurte på om ikke jeg kunne ha det da jeg hadde bursdag for ikke så alt for lenge siden,... haha... de fikk blåse opp noen ballonger.. det holder for min del

 
UTEBURSDAG!!!

 Anbefales virkelig! Vi hadde med oss 9 femåringer i skogen, i duskregn.. vi koste oss med pølsegrilling, skattejakt og kakespising.
 
Jeg hadde mange koselige feiringer da jeg var lita :-)
En gang hadde pappa tatt med hjem masse sånne A1 str ark som de bruker til å notere på i møterom på sånn plansje. Disse hadde han hengt rundt veggene på rommet mitt og så fikk vi tegne på "veggene" :-)

Fiskekonkurranse var det han som "innførte" i min klasse :-)

Jeg hadde karneval og vi hadde ett selskap med kinamat der pappa hadde leid/lånt servise fra en kinarestaurant og vi spiste kinesisk gryterett og ris og fikk prøve å spise med pinner. (vi var vel 9-10 år tror jeg)


 
Da min datter, 1992 modell, fylte 8 år, arrangerte jeg pepperkakebakebursdag. Hun har bursdag i desember, så for dere som skal finne på noe i førjulstida, er det absolutt verdt å prøve. Disse ungdommene som nå er 19 år, husker det veldig godt, og kommenterer den dag i dag hvor koselig det var :-) Tror det var høydepunket av alle bursdagfeiringer for både bursdagsbarnet, og mange av gjestene!
 
Back
Topp