Har du gjort bomkjøp?

Amalieli

Flørter med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Godkveld

Tenkte det kunne vært morsomt å høre litt om deres bomkjøp til babyen - noe dere absolutt ikke hadde behov for, men som dere kjøpte fordi dere trodde dere hadde behov?
Er selv førstegangsgravid, så har ikke handlet så mye, men ser for meg jeg er typen som kan kjøpe mye jeg tror jeg vil ha bruk for, men som aldri engang blir pakket opp

Fyr løs ;)

Mine bomkjøp til storebror var ammepute og gulpekluter. Vi ammet best uten ammepute, og noe gulpeunge var han ikke. Fikk jo brukt klutene til annet da, så helt bom var det ikke - men de ble ikke brukt til det de var tenkt til ;) Da han begynte å snu seg på mage i senga kjøpte jeg en slags antirullepute, men den funket ikke i det hele tatt, så det var også bomkjøp :p

Lekegrind :) ble bare ett sted vi samlet klær og leker. Altså rot :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Lekegrind her også. Hettegensre var stress.

Mine beste er gulpekluter (hadde ei som gulpa ekstremt mye) og ammepute syns jeg var genialt :p Bra vi er forskjellige.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Gulpekluter. Brukte det jo litt, men hadde nok klart oss uten :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Alt for mye klær. Gensere (altså ikke body) til baby under 6 mnd. Sånn snørrsuger som du bare klemmer på - funket ikke i det hele tatt, måtte ha sånn du suger med munnen.

Hmmm... Enig med den nesesugeren som man klemmer på. Funker ikke. Den fra otribaby er genial, men ikke noe du MÅ ha før baby er født.

Vi har aldri hatt behov for bleiebøtte, kjøpte aldri heller forsåvidt.

Ammepute derimot har vært gull for meg, men det må du heller ikke ha med en gang. De pleier å ha på barsel, så du kan jo teste ut, og så kan mann/samboer kjøpe før dere kommer hjem. :-)

Trenger heller ikke store mengder klær, av erfaring kommer det masse i gaver ;-)

Det eneste du egentlig trenger med en gang er bilsete, seng, vogn og klær, bleier, vaskeservietter og masse kjærlighet ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Termometer i form av en smokk. Den var virkelig ubrukelig og gav unøyaktige svar. Fikk ikke gutten min til å suge skikkelig på den termometersmokken, så den var meningsløs. Ammepute var mer enn gull verdt for meg som har handikap og satt timesvis med hhv amming og pumping gjennom hele døgnet i noen måneder. Bleiebøtte kjøpte jeg aldri og har heller aldri sett behovet for. Klarte meg supert med en vanlig søppeldunk, for bleiene ble uansett kastet i søppelkassene ute på kvelden dersom det var bæsjebleier.

Mine bomkjøp til storebror var ammepute og gulpekluter. Vi ammet best uten ammepute, og noe gulpeunge var han ikke. Fikk jo brukt klutene til annet da, så helt bom var det ikke - men de ble ikke brukt til det de var tenkt til ;) Da han begynte å snu seg på mage i senga kjøpte jeg en slags antirullepute, men den funket ikke i det hele tatt, så det var også bomkjøp :p

Hehe, ikke de verste d da ;)
Har allerede planer om ammepute, så får se da om d blir bomkjøp :P

Lekegrind her også. Hettegensre var stress.

Mine beste er gulpekluter (hadde ei som gulpa ekstremt mye) og ammepute syns jeg var genialt :p Bra vi er forskjellige.

Hmm, var igrunn fast bestemt på å ha sånn lekegrind han kan ligge å pludre litt selv i ..
Må vel vurderes på nytt ;)

Hmmm... Enig med den nesesugeren som man klemmer på. Funker ikke. Den fra otribaby er genial, men ikke noe du MÅ ha før baby er født.

Vi har aldri hatt behov for bleiebøtte, kjøpte aldri heller forsåvidt.

Ammepute derimot har vært gull for meg, men det må du heller ikke ha med en gang. De pleier å ha på barsel, så du kan jo teste ut, og så kan mann/samboer kjøpe før dere kommer hjem. :)

Trenger heller ikke store mengder klær, av erfaring kommer det masse i gaver ;-)

Det eneste du egentlig trenger med en gang er bilsete, seng, vogn og klær, bleier, vaskeservietter og masse kjærlighet ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ikke planer om bleiebøtte, evnt ta en om vi får gratis via klubber osv, men får se om den brukes

Har kjøpt inn litt klær, men er nok mest for kosen sin del :D

Har planer om å kjøpe inn d, å kjærlighet har vi massevis å gi ;)

Alt for mye klær. Gensere (altså ikke body) til baby under 6 mnd. Sånn snørrsuger som du bare klemmer på - funket ikke i det hele tatt, måtte ha sånn du suger med munnen.

Kjekt å vite ;)
Kjøpt 1 genser, men kan åpnes bak ser jeg :p

haha, har også kjøpt snørrsuger, men kun fordi dn kosta 10 kr å tenkte "dette var lurt"
Allerede ett bomkjøp :P

Lekegrinda fikk en kort karriere hos oss også, hadde liksom aldri behov. Og bilstoladapter til vognunderstellet brukte vi to-tre ganger eller noe sånt. Men har man en annen hverdagslogistikk kan det fort være mer nyttig tror jeg.

Av klær har vi en haug med kjoler og jakker med hette som aldri har blittt brukt.

Ett bomkjøp for en, trenger jo ikke bety bomkjøp for en annen. ;)

Nei det er sant, men kjekt å vite (og litt morsomt) å høre hva andre synes er bomkjøp/unødvendig å kjøpe :D

Lekegrinda fikk en kort karriere hos oss også, hadde liksom aldri behov. Og bilstoladapter til vognunderstellet brukte vi to-tre ganger eller noe sånt. Men har man en annen hverdagslogistikk kan det fort være mer nyttig tror jeg.

Av klær har vi en haug med kjoler og jakker med hette som aldri har blittt brukt.

Hehe, ser flere nevner det, men frister alikevel å prøve :P Er noe med å "feile" selv ;)
Adapteret fikk vi nesten med når vi kjøpte vogn og bilstol, så om d brukes noen ganger er det verdt å ha muligheten syns jeg :D

Lekegrinda ble aldri brukt ;-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hmm, var igrunn fast bestemt på å ha sånn lekegrind han kan ligge å pludre litt selv i ..
Må vel vurderes på nytt ;)

Hvis du har hund er det nødvendig :)

Nå er mine så små at jeg har nok ikke bruk for det før hun begynner å sette seg opp osv, men er greit å kunne sette ungen oppi når man skal på toalettet eller på kjøkkenet osv :)
Klart, har man stor hund som kan hoppe oppi bør man nok ta hunden ut av rommet uansett da :)

Ammepute.. Ble bare knotete. Nå står den i et hjørne ved siden av sengen, blir flyttet litt rundt for står bare i veien! Hvis noen vil ha den så kan de få den gratis :)

Bilstoladapter til vogna var bomkjøp. De miste skal jo ikke ligge så lenge i bilstolen av gangen, så det var jo bedre å legge henne ordentlig i vognbagen hvis jeg skulle noe. Skulle jeg bare en liten tur på butikken, så bar jeg bilstolen, de veier jo ingenting i begynnelsen. :)

Ellers fikk vi et par gaver som det ble bom med i forhold til størrelsen. Fødte i slutten av mars og fikk bl. a. en nydelig "posedress" i til kalde dager i størrelse 62. Da hun passet i den var det deilig sommer. Fikk aldri brukt den. :(

Back
Topp