Har du flydd med barna? Hvordan gikk det? Tips til andre som skal på tur?

M

Moderator Eve

Guest
Forberedte dere dere på noen spesiell måte?

Om det ikke gikk så bra, hva har dere tenkt å gjøre annerledes til neste gang?
 
Har ikke fløyet med barnet, men det beste rådet jeg har er å sikre barnet på flyet med bilstol, så barnet er så trygt det kan være. :)
 
Har flydd med begge ungene , eldste da han var 1 år og så igjen når han var 4 og minste var 2 år :happy: Det gikk greit, men var endel gråting når flyet skulle lette og lande, og for minstemann var det ikke så lett å sjønne at man ikke kan løpe rundt i flyet, spesielt ikke når det skal lette og lande :p Hadde med bøker, ipad med serier og filmer og brettspill , det hjalp litt det :)
 
Flydde med alle tre for noen år tilbake når de var 7år 5 år og 4,5 måned. Gikk som en drøm. Merket ikke at jeg hadde med meg unger en gang. Til tross for at de ble plassert andre steder i flyet. De to eldste hadde ned seg nintendo ds og andre aktiviteter. Han eldste satt forsiden av en litt eldre mann. Og han var så imponert over han. Og hadde aldri hatt en så sjekk flytur før :)
 
Skall ut og flyga om 19 dager. Planlegger redsn allt vi ska ha med på fly før att underholde de 3
 
Jeg skal fly alene med baby på 3 måneder nå på mandag og kjenner jeg gruer meg litt. :confused:
Har blir tipset om å amme på tur opp og ned, men har skjønt at ikke alle flyselskapene godtar dette. Tror ikke hun får roen til å die det uansett, da alt skal følges med på om dagen.
Får prøve å stappe i smokken og håpe det hjelper på eventuelt trykk.
Hun er litt tett i nesa også, så bør kanskje dryppe og bruke nesesuger før vi går på flyet.

Er det et spesielt sted man skal gå for å sende barnevogna? Eller bare til en vanlig innsjekkingssskranke?
 
Jeg reiste alene med alle 4 i sommer :) fra Kristiansand til Trondheim via Oslo. Innstilte de store på at vi hadde dårlig tid på Gardermoen, hadde han på 20 mnd på ryggen i bæresele og minsten på 3 mnd i sjal på magen [emoji23] må ha vært litt av et syn [emoji1] men det gikk overraskende bra [emoji1]
 
Jeg skal fly alene med baby på 3 måneder nå på mandag og kjenner jeg gruer meg litt. :confused:
Har blir tipset om å amme på tur opp og ned, men har skjønt at ikke alle flyselskapene godtar dette. Tror ikke hun får roen til å die det uansett, da alt skal følges med på om dagen.
Får prøve å stappe i smokken og håpe det hjelper på eventuelt trykk.
Hun er litt tett i nesa også, så bør kanskje dryppe og bruke nesesuger før vi går på flyet.

Er det et spesielt sted man skal gå for å sende barnevogna? Eller bare til en vanlig innsjekkingssskranke?

Det går nok fint skal du se. Smokken er et supert alternativ for trykket altså [emoji3] angående vogna så anbefaler jeg å pakke den i prampack og sende som spesialbagasje. Du får evt beskjed om hvor dette leveres :) møt opp i god tid, så slipper du unødvendig stress.
 
Det går nok fint skal du se. Smokken er et supert alternativ for trykket altså [emoji3] angående vogna så anbefaler jeg å pakke den i prampack og sende som spesialbagasje. Du får evt beskjed om hvor dette leveres :) møt opp i god tid, så slipper du unødvendig stress.

Ja, dette med vogna har jeg vært litt bekymret for, er redd den skal bli skadet under transport. De er jo ganske hardhendte med det som sendes.
Kan man låne/leie prampack på flyplassen?

Jeg tenker jeg pakker stelleveske/håndbagasjen og tar i en liten ryggsekk og tar baby i sjal på magen, så har jeg armene fri :)
 
Ja, dette med vogna har jeg vært litt bekymret for, er redd den skal bli skadet under transport. De er jo ganske hardhendte med det som sendes.
Kan man låne/leie prampack på flyplassen?

Jeg tenker jeg pakker stelleveske/håndbagasjen og tar i en liten ryggsekk og tar baby i sjal på magen, så har jeg armene fri :)
Har ikke erfaring med å sende vogna med fly selv siden jeg har hatt bærebaby de siste gangene. Kanskje lurt å ringe for å høre?
 
Har ikke erfaring med å sende vogna med fly selv siden jeg har hatt bærebaby de siste gangene. Kanskje lurt å ringe for å høre?

Ja, jeg får se om jeg finner noe på nettsiden deres eller ringe og høre.
Vi er totalt avhengig av vogna, så krise om den tar kvelden :p
 
Vi dro til syden da eldste var 2,5 år. Hadde iPad og kjøpte brus på flyet. Ikke mer som skulle til;) Jeg hadde virkelig grua meg til turen da jeg har flyskrekk og gutten har et voldsomt temperament:p Men det gikk over all forventning og han storkoste seg:)
 
Back
Topp