Har du en rett du ikke mestrer?

M

Moderator Tonje

Guest
Hva foretrekker du og slippe unna å lage på kjøkkenet, fordi du ikke føler du mestrer det?


Jeg setter meg i sofaen i protest hvis vi skal ha biff. Liker overhodet ikke å steke biff.. :rolleyes: Enn dere?
 
Tja, jeg liker ikke å lage ting som må passes på og røres i konstant. :p

Omelett er merkelig nok en greie jeg bare aldri får til slik jeg vil. :D
 
Last edited:
Biff ja, det går ikke. Saus. Er det lov å nevne kake i rundform?
 
Jeg sliter med gjærbakst. Kanskje fordi jeg så sjelden tør prøve meg på det. Det er uaktuelt å lage for å servere til andre, og det er grenser for hvor mye boller jeg vil lage til meg og samboer.

Ekstra forgremmandes siden min mor baker verdens beste gjærbakst. Min blir bare aldri luftig.
 
Jeg greier ikke lage hvitsaus uten å brenne den. Irriterer meg skikkelig!
 
Hvorfor det som er så lett :)

Spør du meg så spør jeg deg, heheheh!!
Jeg har forsøkt med gele som er temperert og helle over en skje og alt mulig, men jeg får likevel sånne %/#)(/) krater i selve ostekakedelen.. Blir helt matt! Så har bare gitt opp, hahaha!!!

Gi meg hvilken som helst annen kake så skal jeg prøve meg på den, men det gelelokket altså... At jeg ikke får det til!! Hahah!!!!
 
Spør du meg så spør jeg deg, heheheh!!
Jeg har forsøkt med gele som er temperert og helle over en skje og alt mulig, men jeg får likevel sånne %/#)(/) krater i selve ostekakedelen.. Blir helt matt! Så har bare gitt opp, hahaha!!!

Gi meg hvilken som helst annen kake så skal jeg prøve meg på den, men det gelelokket altså... At jeg ikke får det til!! Hahah!!!!
Nær du sier krater hva menar du da?:oops:
 
Spør du meg så spør jeg deg, heheheh!!
Jeg har forsøkt med gele som er temperert og helle over en skje og alt mulig, men jeg får likevel sånne %/#)(/) krater i selve ostekakedelen.. Blir helt matt! Så har bare gitt opp, hahaha!!!

Gi meg hvilken som helst annen kake så skal jeg prøve meg på den, men det gelelokket altså... At jeg ikke får det til!! Hahah!!!!

Det høres jo ut som om det er ostedelen som kanskje er problemet? Eller forholdet mellom vann og gelé kanskje? :)
 
Det høres jo ut som om det er ostedelen som kanskje er problemet? Eller forholdet mellom vann og gelé kanskje? :)

Har prøvd å lage en sånn sammen med ei venninne. Vi lagde hver vår. Samme fremgangsmåte, samme råvarer og alt.
Hennes ble perfekt og min ble katastrofe, hahahaha!!!!
Dvs, min hadde sikkert passer godt til Halloween for den så litt "bloddryppende" ut :p
 
Brød og annen grov gjærbakst. Kan som regel brukes til å bygge grunnmur med eller som drapsvåpen. :hilarious: Fin gjærbakst som boller og sånt begynner å gå bedre, de er i all spiselig om de nå ikke ser så pene ut. :p
 
Aha da skjønner eg. Men la helre gelen stivne litt. Att den ikke e så vannet .

Har prøvd mange ganger. Både romtemperert og litt stiva. Går nok mer på hvordan jeg heller den på kaka. Selv om jeg har gjort samme som andre, så går rett vest hver eneste gang.. Så jeg har i grunn bare slått med til ro med at dette kan jeg faktisk ikke hahahaha!!!
 
Har prøvd mange ganger. Både romtemperert og litt stiva. Går nok mer på hvordan jeg heller den på kaka. Selv om jeg har gjort samme som andre, så går rett vest hver eneste gang.. Så jeg har i grunn bare slått med til ro med at dette kan jeg faktisk ikke hahahaha!!!
Kanske selva ostekremen . Eg lagar ofta ostekake, laga en sisst helg med pepperkaker knallgod :)
 
Jeg mestrer ikke å bake pene og vakre kaker. De kan smake godt, men ser ut som en traktor har kjørt over de, særlig om jeg skal pynte de. Greier ostekaker og iskake, men alt annet dropper jeg[emoji1381][emoji6]
 
Kaker må vel være noe av det jeg ikke føler jeg mestrer. Lager svært sjeldent kake og føler meg ikke trygg på det.
 
Sjokoladekake :bag: det er blitt min nemisis på kjøkkenet. Gjerbakst og andre kaker er jeg relativt god på:rolleyes:
 
Back
Topp