Har du bunad??

Har lofotbunad, den passer bare ikke...
 
Ja, hardangerbunad :) Men bestemor var ikke helt fornøyd da det ble 3 tydelige flekker på det som er hvitt (skjorten og forklet) sist jeg brukte den i september som jeg helt glemte vaske.. Håper det går bort da, har heldigvis noen dager på oss å få vasket om og om igjen.
 
Har Bergensbunad, men den er for liten må få sydd den ut til neste år. Fikk sydd den inn til konfirmasjonen min, så nå må den syes ut:p min mor fikk den i gave til sin konfirmasjon, også arvet jeg den:)
 
Nei, men ønsker meg en! Den vil jeg helst sy selv, men må nok få (mye) hjelp av svigermor. Ønsker meg blå Vestfoldbunad, 1932-modellen :) så flotte bunader dere har! I mine øyne er det noe vakkert ved alle bunader og vellagde festdrakter.
 
Ja, har Lundeby etter min bestemor. Men den er gammel og begynner å bli sliten. Hun konfirmerte seg i den, så den er vel blitt 78 år.. :)
 
Nei... Men må si altså, jeg begynner å angre mer og mer for at jeg takka nei til det når jeg kunne få!! Er noe drit å mæ finne nytt antrekk hver 17.mai :'D
 
Ja, har Rogalandsbunad, nærmere bestemt blå Løland :)

Den får imidlertid henge ubrukt i år da jeg er høygravid.
 
Ja, hardangerbunad :) Men bestemor var ikke helt fornøyd da det ble 3 tydelige flekker på det som er hvitt (skjorten og forklet) sist jeg brukte den i september som jeg helt glemte vaske.. Håper det går bort da, har heldigvis noen dager på oss å få vasket om og om igjen.
Bomull eller lin? Min mor sier at det hvite først bør vaskes før det skal brukes :)
 
Det hvite skal ikke strykes før (et par dager før) er skal brukes, men flekker bør definitivt vaskes så fort som mulig.
 
Har ikke, og den jeg egentlig har mest lyst på er jeg ikke helt sikker på om jeg strengttatt kan ha...
 
Jeg har grønn øst Telemark bunad som jeg er veldig glad I men I år blir det sort buksedress til 17 Mai her:)
 
Back
Topp