Har du brukt smertestillende mens du ammet ?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Har du hatt behov for smertestillende mens du ammet ? Vært uheldig og brukket noe eller andre årsaker til å ha behov for noe?
Har det vært forenlig med amming eller måtte du delamme?
 
Har tatt Paracet ved et par anledninger (hodepine), tok også mye Ibux (nurofen) i kombinasjon med Paracet i et par uker etter fødselen da jeg måtte operere etter fødselen pga rift. Ikke vært noe issues med amming det nei, dvs, vi delammet pga startvansker etter fødselen, men det hadde med selve operasjonen og andre faktorer å gjøre (melka kom tregt), ikke pga smertestillende :)
 
For etterrier de første dagene etter fødsel
 
Tar Paracet ved behov, også når jeg er gravid/ammer. Har ganske høy terskel for når det er vondt nok til å ta noe for det, så jeg anser det ikke som noe problem de gangene det skjer.
 
Ja, etter keisersnitt og et par Paracet nå og da. Veldig sjeldent!
 
Paracet for etterrier på sykehuset og et par Paracet for hodepine i ettertid. Han er 2,5 mnd. Har faktisk ikke tenkt over dette ift amming [emoji33] men har jo ikke tatt mye da
 
Jeg fikk naproxen i store mengder etter fødsel og beskjed om at det var null problem når man ammet. Bare når man er gravid at man ikke kan ta NSAIDS.
 
På barsel pga etterier og 2-3 ganger for noen uker siden da jeg hadde mega hodeverk :)
 
Ja, naproxen, ibux, paracet, paralgin forte og morfin (på sykehuset). Hadde masse plager etter fødsel, og alt ble tatt etter avtale med lege/sykehus.
 
Er det ikke Max 1 gram i døgnet med Paracet som er maxdose?

Tok samme som deg etter ks med yngste
1g Paracet er jo bare to vanlige tabletter. Kan ta 1-2 tabletter á 500mg, tre ganger i døgnet.
 
Paracet/ibux mot etterrier på sykehuset, og tar paracet av og til hvis hodet mitt dunker ille nok.
 
Back
Topp