Har du begynt å tenke på hva som skal være i fødebaggen?

Har begynt å pakke, etter ei natt med masse kynnere tenkte eg det var greit å få på plass. Men ikkje ferdig enda. Har ikkje vaska opp babyklær enda og ikkje tatt nåken av mine klær heller. Har vel bare pakka bleier, ammeinnlegg, bind, lanolinsalve no. Skal ha med toalettsaker, kamera med lader, lader til telefon, nøtteblanding, vannflaske, klær og sikkert nåke til som eg har glømt no :)
 
Jeg har også startet å pakke, samt vært å kjøpt kamera og div toalettsaker i dag, slik at jeg kan pakke ferdig [emoji173]️ Termin 1.Mars, men mannen sier han vil den skal være klar. Så om det bedrer nattesøvnen hans, så skal jeg pakke jeg [emoji6]
 
Fikk endelig tatt meg sammen å pakket noe idag,babyklær,behagelig klær,de styggeste bestemortrusene jeg har sett..amme bh/singlett/topp,ullinnlegg,amme innlegg,(bleier,tørrkluter,zink,babyolje,bind,babydyne:ja dette må man ha med selv i Danmark.....),dorull,purelan,brystskjold med «beholder»(hvis jeg får veldig sår igjen er det deilig å ha mellom ammingene)!..mangler noen små ting og mat/drikke!må pakke til noen dager tilfelle jeg vi blir på barsel etter fødselen!
 
Har tenkt mye, men ikke kommet noe lengre enn det.. :sour:
 
Må vel begynne å tenke på dette snart, men termin er ikke før 26.03, så føler fortsatt jeg har god tid. Skal begynne å skrive liste snart tenker jeg :)
 
Jeg skal pakke en bag i neste måned, tenkte jeg, og legge en liste oppi med hvilke ting jeg bruker daglig som må med.
 
Da har jeg rasket sammen en del ting, og fått kjøpt et par ting som skulle oppi (bind, deo og tannkrem)
Ikke ferdig ennå, men regner med den blir pakket "ferdig" i løpet av neste uke. Dvs ting som fremdeles brukes blir skrevet på liste (f.eks briller, iPad, lader etc)
 
Forrige gang startet fødselen brått midt på natten i uke 36, så denne gangen er jeg forberedt i god tid. Har pakket det meste, men mangler et par ting. Her er min liste:

Fødebag

❏ HELSEKORT ★
❏ mobillader lang ledning ★
❏ Ammepute ★
❏ insulin og medisiner ★
❏ Bæresjal
❏ Babyteppe
❏ Pumpe
✔ Fuktighetskrem
✔ BB cream
✔ Tøfler ★
✔ godteri og salami
✔ joggebukse
✔ Ammeinnlegg?
✔ Smokk
✔ Camelback vannflaske
✔ Babyklær: Bodyer, bukser, sokker og lue
✔ Svøpeteppe
✔ hettejakke / cardigan
✔ Ørepropper
✔ Tannbørste og tannkrem
✔ Deo
✔ Shampoo og balsam
✔ linser og briller
✔ leppepomade
✔ hårstrikk
✔ gravidbukse
✔ ammetopper
✔ truser og sokker
 
Forrige gang startet fødselen brått midt på natten i uke 36, så denne gangen er jeg forberedt i god tid. Har pakket det meste, men mangler et par ting. Her er min liste:

Fødebag

❏ HELSEKORT ★
❏ mobillader lang ledning ★
❏ Ammepute ★
❏ insulin og medisiner ★
❏ Bæresjal
❏ Babyteppe
❏ Pumpe
✔ Fuktighetskrem
✔ BB cream
✔ Tøfler ★
✔ godteri og salami
✔ joggebukse
✔ Ammeinnlegg?
✔ Smokk
✔ Camelback vannflaske
✔ Babyklær: Bodyer, bukser, sokker og lue
✔ Svøpeteppe
✔ hettejakke / cardigan
✔ Ørepropper
✔ Tannbørste og tannkrem
✔ Deo
✔ Shampoo og balsam
✔ linser og briller
✔ leppepomade
✔ hårstrikk
✔ gravidbukse
✔ ammetopper
✔ truser og sokker

Fin liste. :) Også salami da! :p
 
Fødebaggen er klar. Men skulle pakket en bag til ungene.
 
Har tenkt på den, men ikke startet å pakke.
Er andregangsfødende, så har litt erfaringer fra hva jeg skal ta med og hva jeg kan droppe.
En ting jeg absolutt må ha med er vannflaske og ullsokker (tykke raggsokker), til både meg og babyen :)
 
Har ikke pakket enda men skal ha med meg:
Mykt dopapir
Tannbørste
Tannkrem
Magebelte
Joggebukse
Pysjbukse
Pysjgenser
Løs genser
2 tskjorter
Sokker
Undertøy
Nutrilettbarer (elsk)
Pysj str 50
Body str 50
Hjemsett til baby
Ammeinnlegg


Sku gjerne hatt med et minikjøleskap med cola zero [emoji28]

(Bleier og bodyer får man på sykehuset her)
 
Tips: ta med alle amme-bh'ene dere har kjøpt inn. Jeg lå og badet i melk og måtte bytte oftere enn hva jeg hadde bh til (de blir stive og sure når det har kommet melk i de). Og sminkespeil til de som sminker seg - badet kan være ut på gangen og inn på delt bad eller liknende, så det er fint å ha mulighet til å sitte i sengen og ordne seg mens babyen sover ved siden av seg, slik at man bare gjør de aller nødvendigste på badet.
 
Back
Topp