Har du begynt å planlegge julen?

Ja har det:) gaver...ikke kjøpt så mange, men begynt på liste
 
Begynt på gaver her men kun det
Hvor vi skal være vil jeg ikkr tenke på
 
At vi skal planlegge den ;)

At vi skal trolig kjøpe kjøtt i september
Spørre svigerfamiien om noen kommer, og sikkert få svar i nobember eller tidlig desember om svigermor kommer eller ei, de andre gjør nok ikke det.
Mamma og pappa var her vel i fjor, så derved blir det enten bare oss fem eller da evt med svigermor

At jeg skal handle kalendergaver tidlig, jeg er faktik på en måte igang. og lage gavelister og handle gaver og ordne 2 års dag førte juledag.

Men nei, jeg har ikke planlagt julen enda, Det begynner meg med etter sommerferien.
 
Her er det så mye styr med familien at jeg gir opp planleggingen med de :p

Men begynner å planleger gaver å sånt :)
 
Min planlegging er at vi skal være alene i år! :D Gaver har jeg ikke tenkt på enda, må snart starte med det, høsten blir travel nok.
 
Vi har vel ikke akkurat begynt å planlegge, men definivt å drømme. Vi flyttet fra leilighet til enebolig nå i vår, så nå har vi endelig plass til masse julepynt og nisser og trær og ting som lyser og blinker og roterer og whatnot :p

Vi tenker også litt på hvem som skal være hvor. Vi har ikke barn ennå, og har hittil feiret hver for oss, ettersom mannens familie bor på andre siden av landet og det ikke er så lett å bare stikke innom noen timer der.

Så nå tenker han vel egentlig at han har lyst til å være hjemme i huset vårt i julen. Men da blir nok svigermor intenst vonbroten, kan jeg tenke meg...
 
Vi har vel ikke akkurat begynt å planlegge, men definivt å drømme. Vi flyttet fra leilighet til enebolig nå i vår, så nå har vi endelig plass til masse julepynt og nisser og trær og ting som lyser og blinker og roterer og whatnot :p

Vi tenker også litt på hvem som skal være hvor. Vi har ikke barn ennå, og har hittil feiret hver for oss, ettersom mannens familie bor på andre siden av landet og det ikke er så lett å bare stikke innom noen timer der.

Så nå tenker han vel egentlig at han har lyst til å være hjemme i huset vårt i julen. Men da blir nok svigermor intenst vonbroten, kan jeg tenke meg...

Er det et alternativ å invitere svigers til dere?

Vi har feiret i eget hus de siste årene, med en enkel og grei "den som vil feire sammen med oss er velkommen" beskjed. Så får de ikke være sure, vil de komme er de velkommen, med så mange på følge som vil. Det meste vi har hatt er to ekstra, mine foreldre, de kommer annethvert år, og er hos min bror de andre, sånn ca, av og ti ler de hjemme bare de to. Svigermor har vært her et år. Et år var vi bare oss fire. (Nå i år blir vi trolig bare oss fem)
 
Prøver smått å tenke på hva jeg kan strikke til familiemedlemmer [emoji39]
 
Er det et alternativ å invitere svigers til dere?

Vi har feiret i eget hus de siste årene, med en enkel og grei "den som vil feire sammen med oss er velkommen" beskjed. Så får de ikke være sure, vil de komme er de velkommen, med så mange på følge som vil. Det meste vi har hatt er to ekstra, mine foreldre, de kommer annethvert år, og er hos min bror de andre, sånn ca, av og ti ler de hjemme bare de to. Svigermor har vært her et år. Et år var vi bare oss fire. (Nå i år blir vi trolig bare oss fem)

Det er det vi kommer til å gjøre om vi får barn. Men tviler på de kommer, de reiser aldri og besøker de andre barna sine. Veldig negative til å reise.
 
Har begynt med gavene til pakkekalenderen, kjøpt de gavene jeg vet at kommer til å bli gitt bort, planlagt når jeg skal kjøpe hva i forhold til å rekke å få sendt det så det kommer fram til jul [emoji4]
 
Det er det vi kommer til å gjøre om vi får barn. Men tviler på de kommer, de reiser aldri og besøker de andre barna sine. Veldig negative til å reise.
Kjedelig da
 
Kjøpt mye gaver allerede ;)
 
Har ikke antallet, men sikkert over halve kalenderen til mellomste er i boks. Yngste tror jeg kanskje får av mamma. Det har de andre fått når de fikk selve kalenderen. Muligens litt samarbeid. Det er noen dager jeg vil ha inn "felles greier". Eldste aner jeg ikke enda. Litt lyst å slippe å dele opp en pakke Lego, selv om det nok er det han helst vil
 
Vi planlegger ikke høytider på den måten, vi kjøper inn mat osv. en stund i forveien, pynter til samme tid hvert år og spiser/drikker det samme. :p
Ønskelister sender/får vi som regel rundt november, selv om svigermor begynner med julegaver i januar og vi ikke egentlig er så fan av ønskelister. :p
 
Back
Topp