Har du angra på studievalget?

Ja, angrer på at jeg ikke gikk barne- og ungdomsarbeider på vgs, da hadde jeg hatt 100% jobb nå og vært ferdig med utdanningen før jeg fikk barn.. men nå er 1.året på barnehagelærerutdanningen ferdig så da går vel de 2 siste fort!
 
Ja, egentlig. Har bachelor i noe jeg ikke kommer til å få bruk for, men mindre jeg flytter på meg. Holder på med fagbrev nå, men har ikke tenkt til å jobbe innen det resten av livet. Orker ikke turnus i lengden.
 
Altså, jeg angrer 2-3 ganger i året på at jeg ikke ble lærer, men ikke så mye at jeg gidder ta en ny utdannelse
 
Både ja og nei. Jeg får god bruk for fysioterapiutdannelsen i min nye jobb, men var ikke slik jeg så det for meg. Derfor har jeg akkurat fullført ny utdannelse.
 
Ja! Skulle ønske jeg ikke tok bacheloren min men valgte en fullstendig annen retning så kunne jeg ha vørt i jobb og hatt en del års erfsrk h allerede
 
Tja, jeg angrer på at jeg ikke gikk en linje på vgs som ville gitt meg mer enn generell studiekompetanse, og jeg skulle ønske jeg begynte å studere på høgskole/universitet typ 10 år tidligere.
Men, når jeg først fikk ut fingeren (og fant en mann som tålte at jeg ville bli noe) har jeg ikke angret. :)
 
Ja, angrer på at jeg ikke gikk barne- og ungdomsarbeider på vgs, da hadde jeg hatt 100% jobb nå og vært ferdig med utdanningen før jeg fikk barn.. men nå er 1.året på barnehagelærerutdanningen ferdig så da går vel de 2 siste fort!

Kravene til høyere utdanning i barnehage/skole øker jo stadig, så det er nok et veldig godt valg av deg å ta bhg-lærerutdannelsen. :)
(Er akkurat ferdig med første året selv. ;) )
 
Angrer litt av og til. Skulle ønske jeg hadde en mer praktisk rettet utdanning der jeg får beveget meg mer i hverdagen. Type sykepleier eller noe slikt. Ville gått kraftig ned i lønn da...
 
Kravene til høyere utdanning i barnehage/skole øker jo stadig, så det er nok et veldig godt valg av deg å ta bhg-lærerutdannelsen. :)
(Er akkurat ferdig med første året selv. ;) )

Ja, det er sant :) Er nok ikke så dumt med en bachelor grad :) Angrer vel mest på at jeg ikke tok utdannelse før jeg fikk barn. Men det har gått veldig greit å studere med barn også :) Og første året har jo gått så fort, så plutselig er bachelor oppgave levert og jeg har en utdannelse!
 
Nei, det har jeg ikke. Utdannelsen fikk meg akkurat til den karrieren jeg ønsket, selv om ingen andre skjønte noe av sammensetningen min, unntatt foreldrene mine. :happy:
 
Ja og nei. Ja fordi jeg sitter med unødvendig høyt studielån pga feilvalg først, og har vanskelig for å få jobb innen feltet jeg vil jobbe innen (og utdanning nr 2) her vi vil bo, og nei fordi jeg elsker faget i min siste bachelorgrad. Men til syvende og sist så er bosted viktigere enn hva jeg jobber som, og det er egentlig bare studielånet som ergrer meg.
 
Ja.

Men var heldigvis da jeg var 16, så jeg kunne bare bytte [emoji6]
 
Ikke angra, men skulle gjerne studert mer
 
Ja, kjeder meg litt de første årene og tenkte jeg burde valgt noe jeg var mer interessert i, men slutten var bra og er veldig fornøyd med jobben nå :)
 
Ja, i vår var det tungt og da angret jeg. Men nå har jeg samlet mot til en hard høst med to ekstra eksamener.
 
Nei :) Jeg ville utdanne meg til sykepleier, men etter et vikariat i barnehage hadde jeg lyst å ta barnehagelærerutdanning og. Valget ble barnehage. Tenkte år frem i tid, og tenkte at jeg ville jobbe "vanlige" arbeidstider og ikke turnus og helger :)
 
Back
Topp