Har du alltid vært sikker på at du ønsket barn?

Alltid likt barn (var dagmamma sommeren jeg var 13) og alltid hatt lyst på, så var vel litt press på første kjæresten min(far til eldste)
 
Alltid tenkt at jeg ikke skulle ha barn. Fullstendig uaktuelt.


Og så møtte jeg mannen [emoji173]️
 
Ja :) Alltid ønsket å bli mamma.
 
Alltid tenkt at jeg vil ha barn ja. Når jeg var 8-9 ønsket jeg meg en baby som jeg kunne passe på. Men min mor sa nei. Haha xD
 
Har alltid ønsket meg barn, men ikke alene(min oppvekst). Så jeg ventet til jeg møtte en partner som også ønsket seg barn, og det var avklart at vi ønsket oss barn før vi ble kjærester.
 
Har ønsket meg barn siden jeg var lita. Men likevel var jeg 30 før første barnet kom :)
 
Nei, var en periode hvor det å få barn fremstod som ekstremt skremmende. Endra seg sakte men sikkert med alderen, aner ikke hvorfor. Biologien som kicka inn? :hilarious:
 
Nei, ville absolutt ikke ha barn, ble alikevel mamma som 19 åring men lovet da at hun ble enebarn. Er nå 3-barnsmor[emoji23][emoji23][emoji23]
 
Jeg tenkte at jeg aldri skulle ha barn frem til jeg var ca 20. Hadde ei vennine som fikk barn da og jeg var i et fast forhold, så da fikk jeg plutselig lyst på barn likevel. Ventet noen år før vi begynte å prøve da :p
 
Nei, jeg har egentlig sagt at barn ikke er så viktig for meg. Mannen derimot ville ha barn. Jeg hadde ikke fått noe mer lyst på når vi begynte å prøve heller, men tenkte bare at jeg aldri kom til å bli klar uansett.... nå er nr 1 her, og skulle gjerne hatt mange flere barn :)

Men jeg mener fortsatt at livet hadde vært bra uten barn også! Det hadde bare vært annerledes!
 
Last edited:
Ja, egentlig. En liten periode frem til rundt 15 års alderen hvor jeg ikke ville ha barn, men det var forbigående.
 
Nei. Jeg sa alltid jeg ikke skulle ha barn og at jeg skulle sterilisere meg når jeg ble 25. Dette sa jeg frem til jeg var 23 ca, men det endra seg..
 
Nei, har aldri hatt noe barneønske. Ikke samboer heller. Så ble det en uplanlagt graviditet og hadde ingen god grunn til å ta abort, så da fikk det stå til. Kunne aldri sett for meg et liv uten han nå, men kunne fint levd uten et barn også :)
 
Nei, aldri. Aldri sett på meg selv som morsemne, jeg har vært i ganske motsatt ende av skalaen og før jeg fikk førstemann var jeg fullstendig allergisk mot barnegråt. Fikk helt frynsete nerver av det!

Men så ble jeg gravid da, og hadde ikke noe valg ;) Sånn gikk det til!
 
Skulle absolutt ikke ha barn. Men plutselig, etter jeg hadde funnet mannen min, fant jeg også ut hva som er viktig i livet. Og da ble ønsket om barn veldig stort. Har et barn nå, håper på fler i framtida :)
 
Har aldri vært bastant på at jeg ikke skulle ha barn, men har heller aldri hatt et sterkt ønske om å få barn. Måtte ta stilling til det når vi ble gravid og har no lille på 3,5 måned. Men det holder med et barn [emoji4]
 
Back
Topp