Har dere vaskehjelp?

Vi har vaskedame hver 14.dag, betaler 600kr hver gang. Hun tørker støv, vasker og støvsuger, innimellom tar hun også vinduer/renser sofaer og tepper/tar skikkelig husvask (da betaler vi mer). Og det er gull verdt:D
 
Hadde sikkert vært deilig å hatt vaskehjelp, men som en annen skriver her er jeg altfor nøye til å «stole» på at en annen er like pirkete som meg [emoji23] Er i tillegg ganske konfliktsky, så jeg hadde ikke klart å konfrontere vaskehjelpen hvis jeg ikke var 100% fornøyd med arbeidet heller [emoji85]
 
Eller annen form for hjelp i hjemmet? Aupair eller gartner eller noe i den duren?
Synes du det er verd pengene, eller kunne dere egentlig greid dere fint uten?
Og om du tørr å si det, hva koster det, og hva gjør dem for pengene?
Kunne aldri falle meg inn. Ikke er jeg lat eller syk heller ;)
 
Åh kjenner det hadde vært deilig men nei, mannen nekter. Og mora hans hadde dødd av skam.

Så lite husarbeid som skjer mellom våre ørten vegger, men sånn er det.

Egentlig litt greit. Syns vel egentlig tanken på sy noen rydder i mitt rot er litt fæl. Men skulle ønske jeg ikke følte det sånn fordi det trengs virkelig mer vasking og støvsuging enn vi tar oss tid til
 
Åja. Egentlig er det mer tidlig morgen enn natt.. fra 5-7 pleier den å gå (vi har stilt den inn på klokkeslett).

Jeg tror egentlig ikke vi har pinnsvin her faktisk.. har aldri sett dem hverken i hagen vår eller andre steder i hele området der vi bor. Hos svigers som bor to timers kjøring fra oss er det derimot mye pinnsvin. Så har kanskje med vegetasjon og klima å gjøre hvor de trives best?

5-7 er natt
Men det er mulig det ikke er pinnsvin der dere bor, eller så er der jo ikke dem man ser mest av, siden de altså sover på dagen.

Her i området finnes pinnsvin og heldigvis ser jeg mange sånne klippere som er ute og går på dagtid.
 
5-7 er natt
Men det er mulig det ikke er pinnsvin der dere bor, eller så er der jo ikke dem man ser mest av, siden de altså sover på dagen.

Her i området finnes pinnsvin og heldigvis ser jeg mange sånne klippere som er ute og går på dagtid.
Sola står opp før 4 her for tida, så da blir det vel som dag for pinnsvinene etter klokka 5?

Måtte Google og det jeg fant var «Har du robotgressklipper så er det fint om denne programmeres til å ikke klippe på kvelden etter at pinnsvina har begynt å rusle rundt i hagen da pinnsvin ikke forstår å passe seg for de, og robotgressklipperen lett kan lage kuttskader på føttene dens.»

Da må da tidlig morgen være innafor. Ser for meg at de sover innen da?
 
De starter dagen sin på kvelden ja, sånn i åttetiden, men jeg tror ikke nødvendigvis de har lagt seg klokken fem altså.

Vi har ikke, dels pga for ujevn hage, men det vurderes. Pinnsvin er absolutt en av tingene vi tenker på ettersom vi har hatt pinnsvin i hagen og den kommer i så fall i likhet med naboene til å gå på dagtid. (og jmf latskap som tidligere kommentert. Ja, sikkert. Men med to voksne i jobb og tre unger med ulike aktiviteter og at det helst ikke skal skje mens det regner, og vi bor på Sunnmøre, så blir tidvis gresset altfor langt før vi får tid. Så, ja, latskapen lenge leve, jeg ønsker meg robotgressklipper. Pga halvetasjer her og der lever vi inne på fire ulike plan så robotstøvsuger tror jeg blir for upraktisk desverre, det hadde vært fantastisk. Men vi måtte ryddet først da)
 
Har ikke.. enda! Men ønsker veldig å ha en hvertfall annenhver uke etterhvert. Som kan ta lott av de tingene jeg synes er kjipest, som støvtørking av lister osv :p
 
Har ikke, men vurderer det sterkt når vi flytter inn i huset som er to ganger så stort som leiligheten vi bor i nå. Vi er ikke late, det handlet om at vi i en hektisk hverdag heller ønsker å prioritere mer tid til andre ting enn å gå rundt med støvkluten.
 
Vi hadde vaskehjelp da jeg bodde hos mamma, annen hver uke, hun hadde eget firma, så det var hvitt arbeid. Hun tok gulv, bordflater, kjøkken, tv, vinduer, skiftet på senger om vi hadde lagt frem sengetøy. Også hvis vi ønsket noe ekstra(kjøleskap el.) gav vi beskjed gangen før.


Når vi kjøper hus skal vi har robotgressklipper, men robotstøvsuger trenger vi ikke siden vi har en sånn fin håndholdt sak på batteri som ikke er vanskelig å ta med seg rundt.
 
Nei.. er det normalt å ha det?:eek:
 
Jeg vil gjerne ha vaske-/hushjelp i orden fast hver 14.dag før babyen kommer i august. Holder på å sette opp liste over ting jeg vil han/hun skal gjøre nå. Håper de selv nevner en pris, da jeg ikke helt vet hva jeg skal foreslå selv. Håper det går greit å finne noen som vil gjøre det i hele tatt her i den lille bygda jeg bor.
 
Har ikke vaskehjelp har ikke behov for det, har en samboer :p Hver lørdag el søndag tar jeg med ungene ut på lang trilletur mens samboer vasker. Han er godt opplært av meg og er mye mer nøye enn en vaskehjelp ;)
 
Nei, men skulle gjerne hatt! Strekker ikke helt til til å kunne vaske hele huset i helgen.
 
Ja vaskehjelp.

500kr i uka. Støvsuger og vasker alle gulv. Tørker støv overalt i alle rom. Og vasker badene og kjøkken.

Jeg skulle ønske jeg kunne vaske selv. Men tiden strekker ikke til. Og det er billigere å betale noen andre for å gjøre det enn å jobbe redusert.
 
Back
Topp