Har dere vaskehjelp?

Bkno2107882

Flørter med forumet
Hvor mye betaler dere? Hvor ofte kommer vaskehjelpen? Får dere utført lett renhold eller mer grundig?

Jeg ønsker å bruke mer tid med familien og synes jeg bruker nok tid på å rydde, vaske klær, ta inn og ut av oppvaskmaskinen og måke snø/klippe plen om ikke jeg skal vaske og støvsuge også... Kranglene om hvem sin tur det er kunne jeg også vært foruten [emoji849]
 
Vi har hver 14. dag, en mann som driver eget firma. De kommer to stykker sammen og er her i to timer (altså betaler vi for fire timer hver gang) og da er huset gullende rent. De vasker ikke vinduer og sånne ting da, men jeg tror vi kan be om at de gjør det og så betaler vi litt ekstra hvis vi har behov. Vi betaler ca 2500 i mnd og det er verdt hver krone, av samme grunner som du nevner over. Skulle gjerne hatt hver uke, men det tar vi oss ikke råd til nå. Vi klarer oss lenge med å tørke litt over de verste flatene på bad og kjøkken og støvsuge mellom de 14 dagene det går. Det kunne alltid vært renere, men livet er for kort til å henge i støvkluten ;)
 
Nei, vasking klarer vi selv, men har noen som vasker vinduene på rekkehuset hver tredje måned da de er ganske vanskelige å vaske ☺
 
Nei men kunne ønske vi hadde det! Men tar oss ikke råd nå, kanskje senere :)

Men i sommer, før fødsel, så har jeg tenkt til å unne meg(oss? :p ) å få noen til å ta en skikkelig grundig vask av huset inkl vinduer osv.
 
Har vaskedame 3 timer hver tirsdag[emoji2]
Betaler 250,- pr time.
Hun støvsuger, vasker alle gulv, 2 bad med badekar og dusj, hun tørker støv, vasker overflater på kjøkken, rister tepper, vasker trapp[emoji2]
 
Nei, men skulle ønske jeg stolte nok på folk så jeg kunne hatt det. :bored: Bruker mye krefter og energi på å hele tiden rydde og vaske 3 Etg :shifty: #støvpåhjernen
 
Vi skal nok ha ei innom, hvertfall store deler av svangerskapet mitt og i tiden etter. Jeg plages mye med ryggen og nå har vi et hus på nærmere 400 kvadrat, jeg sliter bare med å støvsuge..
Hadde henne innom for grundig vask av enkelte deler av huset like før jul og da betalte jeg 2500,- helt verdt det, huset lukta nyvaska i mange dager etterpå :O jeg får aldri til det uten å lage vannskader på gulv og møbler xD
Hun vasket i krinker og kroker jeg ikke hadde kommet på å spørre henne om en gang!

Skal få henne tilbake i slutten av denne måneden, kroppen reagerer veldig på graviditeten allerede og det som i utgangspunktet var tungt for meg før jeg ble gravid, er verre nå, så jeg skal ha henne inn slik at huset blir kliss rent før samboer kommer hjem fra havet :)
 
Nei, men kunne tenkt meg det ...
 
Nei, da måtte jeg hatt hushjelp som gjorde alt. Selve vaskinga er fort gjort når alt er ryddig. Og ryddig må det jo være når vaskehjelpa kommer. Er redd jeg hadde vaska fort over golvet før vaskehjelpa kom så det ikke så så fælt ut :p Det som tar tid her i huset er klevask/tørking/bretting, det er så KJEDELIG!!!
 
Det høres helt himmelsk ut!! Har alltid tenkt at det er for late mennesker men det gir så mye mening for meg nå:p blir litt som at vi har en robotstøvsuger. Så utrolig deilig om noen hadde tatt gulvene, badene og vasket over kjøkkenskap feks! Og det er vel noe med at man da må ha det ryddig til de tidene de kommer? Det tror jeg hadde vært midt i blinken for oss.
Vi har ikke noen tusen ekstra i mnd akkurat nå, og har det for rotete og så bor vi ikke i by. Ser for meg det er lettere å anskaffe slik arbeidskraft i byer. Tar jeg feil?:)
 
Det høres helt himmelsk ut!! Har alltid tenkt at det er for late mennesker men det gir så mye mening for meg nå:p blir litt som at vi har en robotstøvsuger. Så utrolig deilig om noen hadde tatt gulvene, badene og vasket over kjøkkenskap feks! Og det er vel noe med at man da må ha det ryddig til de tidene de kommer? Det tror jeg hadde vært midt i blinken for oss.
Vi har ikke noen tusen ekstra i mnd akkurat nå, og har det for rotete og så bor vi ikke i by. Ser for meg det er lettere å anskaffe slik arbeidskraft i byer. Tar jeg feil?:)

Jeg bor på et lite sted hvor vi har en slags facebook gruppe for kommunen, det er det mange som har. Evt kan man bruke kjøp og salg side, men jeg la i hvertfall ut en åpen søknad og spurte; Hvem er det som har mulighet til å vaske hus?
Viste seg at det var lang mer enn jeg først trodde :)

Det er ikke mange tusen innbyggere i bygda vår, men likevel fant jeg ei som tar på seg vask av hus :)

Så bruk slike FB sider :)

I dag var hjelpen og tok "normal husvask" hos oss; TV stue, selskapstue/spiseområdet, kjøkkenet, gangen, hovedsoverom og hovedbad; betaler henne da 1000,-

Så regner med våre priser vil vakle mellom 1000 og 2000 alt etter hvor grundig og hvor mange rom vi trenger vasket :)
 
Jeg bor på et lite sted hvor vi har en slags facebook gruppe for kommunen, det er det mange som har. Evt kan man bruke kjøp og salg side, men jeg la i hvertfall ut en åpen søknad og spurte; Hvem er det som har mulighet til å vaske hus?
Viste seg at det var lang mer enn jeg først trodde :)

Det er ikke mange tusen innbyggere i bygda vår, men likevel fant jeg ei som tar på seg vask av hus :)

Så bruk slike FB sider :)

I dag var hjelpen og tok "normal husvask" hos oss; TV stue, selskapstue/spiseområdet, kjøkkenet, gangen, hovedsoverom og hovedbad; betaler henne da 1000,-

Så regner med våre priser vil vakle mellom 1000 og 2000 alt etter hvor grundig og hvor mange rom vi trenger vasket :)
Kanskje det er mulig allikevel da:D må jeg bare få orden på alt rotet vårt:p
 
Vi har vaskehjelp etter behov. Det blir stort sett hver 3. uke. Rydder, støvsuger og tar en kjapp tørk/vask på bad innimellom hver gang hun er hos oss. Hun tar 250,- timen. Betaler alt fra 500-1000 ut i fra hva vi ber henne gjøre.

Det er sååå verdt det. Synes det er nok med rydding, klesvask, inn/ut av oppvaskmaskinen.
 
Bruker dere firma, hører dere om vaskehjelp via bekjente eller hvordan finner dere dem? Tar liksom ikke sjansen på å slippe noen helt tilfeldige inn i huset...
 
Nei, men vil ha. Samboeren nekter, men etter babyen kom er han på gli :)
 
Ja, hver fredag. Betaler 400,- gangen.
 
Foreløpig går det greit uten. Etter hvert som vi får barn, kommer jeg nok til å ønske meg vaskehjelp hver 2. eller 3. uke.
 
Back
Topp