Har dere valgt navn? - Har dere fortalt det til venner/familie?

Søsken ha fått vite det, har luftet det for kommende mormoren og et par andre. Men ikke offentliggjort det [emoji1303]
 
Vi har noen favoritter, men ingenting er hundre prosent bestemt. Håper at vi er enige mens vi er på sykehuset sånn at papirarbeidet blir enklere [emoji4]
 
Vi har både jente- og guttenavn klart, men ikkje 100% sikkert før vi har møtt lille og sett om det passa. Har sagt det til nokre og fått grei respons...
 
Vi har ikke navn klart. Har faktisk ikke alternativer en gang. Jeg har et navn jeg liker, men mannen liker det ikke, så da blir det nok ikke det. Vi stresser ikke, vi kommer nok plutselig på et navn som vil passe perfekt :) Skulle vi bli enige før fødsel, kommer vi ikke til å dele det med andre før etter babyen er født. Eneste som vil få vite blir vel sønnen vår, men det er bare fordi vi ønsker å lytte til hans meninger.
 
Vi har valgt navn, men ikke delt det med noen. Vi er ikke interessert i å høre andres reaksjoner på navnet.
 
Jeg har masse navn jeg liker, mannen kommer nesten bare med tulleforslag :p men vi har et navn vi begge liker, mulig det blir det, har ikke fortalt det til noen
 
Hatt navnet klart lenge og fortalt til venner og familie..samme med nr 1. Ser ikke hva som er så farlig med å dele det :p
 
Vi har valgt navn og bruker det allerede. Kun min mor som har reagert en del på navnet. Hun mener det er et hundenavn.. men nå er det ikke hun som bestemmer.
Alle rundt oss bruker også navnet, men de vet at vi kan plutselig bytte om vi ser at det ikke kler henne i det hele tatt. [emoji5]
 
Har ikke bestemt enda men har noen alternativer. Når folk spør om å få høre dem så sier vi at vi ikke deler før etter fødsel fordi vi ikke ønsker eventuelle negative reaksjoner skal påvirke valg (mannen har veldig tradisjonell familie og vi liker uvanlige navn). Da får jeg som regel høre at «HÆ men ingen sier jo noe negativt rett ut i så fall?!» og så LIKEVEL setter de i gang med å ramse opp : «MEN dere kan jo ikke kalle dem ..... i hvert fall!» og «Så lenge det ikke er .... for da blir de mobba!» og «.... er det styggeste jeg vet, så ikke ta det!!» og prøver å gjette seg frem.. Altså det er jo akkurat derfor jeg ikke vil fortelle! Folk altså :s
 
Vi har funnet navn, og forteller det til folk som spør. Bruker også navnet når vi snakker om ham - tror vi begynte med det rundt uke 10. Familie har stort sett vært positive, eller i alle fall er de det nå, når de har blitt vant til det. Det er et tradisjonelt, norsk navn, men sjeldent. Under hundre i Norge som heter det. Har fått varierende reaksjoner når vi har sagt det. Et par av mine beste venninner har først enten ledd av meg, ikke trodd på meg eller sagt rett ut at "det kan man jo ikke kalle ham". Andre har sagt at de synes det er skikkelig kult.
For meg betyr det egentlig ikke så mye hva andre folk sier. Og det er ikke noe verre for meg om en (initielt) negativ reaksjon kommer nå, enn etter at han er født. Folk mener jo det de mener, og det er helt greit for meg at de er ærlige. Det er jo sånn med navn at etterhvert vender man seg til dem, og slutter å tenke på om de er "fine" eller "rare", de blir bare til den personen. Særlig med spesielle eller sjeldne navn. Lillebroren min har et sjeldent navn som jeg syntes var veldig rart og ikke noe fint da han ble født. Men nå liker jeg det kjempegodt - jeg liker jo ham. Så greit for meg om folk får blåst ut sine negative meninger og babyens navn allerede nå, og så kan de lære seg å bruke navnet hans sånn at de ikke tenker på det når han kommer.
 
Jeg hadde ei liste, kjæresten likte ingen.. Så vi har ikke finni noe ennå, men får mange forslag fra både min og hans mor. Jeg liker litt uvanlige navn, mens han er mer tradisjonell så vi får se når vi finner noe på midten [emoji6] Håper vi har et par alternativer når hu kommer [emoji4] Har fått ganske krasse svar på de som stod på lista mi, latter og "nei, stakkars unge".
 
Vi hadde en liste fra før[emoji4] er ett uvanlig navn vi har kommet frem til som har en fin betydning i forhold til oss og vår historie sammen [emoji173] men jeg har måttet "tygge" lenge på det for å bli vandt med det. Bruker det ikke og forteller det ikke til noen før lille er født. Det er vårt valg og vil ikke ha meninger som får oss til å tvile.. Vi gleder oss til å se om det passer [emoji7]
 
Vi har funnet navn og det er ikke hemmelig. Bryr meg ikke om noen har meninger om det, navnet blir pent uansett hva man heter- blir det ikke?
 
Vi har funnet navn og det er ikke hemmelig. Bryr meg ikke om noen har meninger om det, navnet blir pent uansett hva man heter- blir det ikke?
Hva er navnet da? *nysgjerrig*
 
Hva er navnet da? *nysgjerrig*
Han skal hete Theodor. Det er utypisk oss å velge et navn som er så mye brukt siste årene men det blir perfekt!
 
Vi har prøvd å holde navnet hemmelig. Altså..kommende storebror på snart 7 klarte ikke å la være å si det til bestevennen sin, så når jeg kommer for å hente på skolen kommer bestevennen løpende, koser med magen å sier «åå *babyens navn* heei!» så høyt at nå vet hele klassen det:joyful: Ellers er det bare mamma som vet navnet hennes..(hun har sikkert sagt det til pappa, og det er selvsagt helt greit) :)
 
Ja vi har delt ett kort navn MIA, men det kommer ett til som min mann foreslo så får jenten deler av mitt navn også som en tributt til meg sa han. ... ... ... og jeg likte det
 
Back
Topp