Har dere trengt hjelp med økonomien?

Privatlån av foreldre til hus, samt en del fra banken, fint med rentefritt lån
 
Verken trengt eller spurt om noe siden videregående for 12 år siden [emoji23]
 
Ja.jeg har hjelpa mine nærmeste. Desverre lever ikke lykken evig. Og til slutt ble det meg som ble den som trengte hjelp. Desverre kunne ikke dem som jeg hjalp. Hjelpe meg tilbake . Den dagen jeg satt uten jobb. Godt å ha foreldre da. Da sto dem klare. Jobb livet er hardt
 
Nei, men hadde nok ikke hatt mulighet til å kjøpe huset vi bor i nå uten arven fra mamma...
 
Ja, jeg og mannen min gikk gjennom en periode hvor økonomien var helt på kanten av stupet. Det mest frustrerende med den opplevelsen var at det gikk utover forholdet vårt. Ting surnet til og vi ble stadig mer innbitte og avvisende ovenfor hverandre. Det lå og gnaget i bakhodet konstant og kunne lett ha ført til skilsmisse.

Problemet vårt var manglene inntekt og overforbruk (ja, jeg var den skyldige). Vi måtte ta en tøff diskusjon om hvordan penger skulle disponeres, og hvor mye arbeid hver av oss skulle legge inn. Løsningen ble at jeg økte stillingsprosenten min med 20%, samtidig som vi kuttet forbruket.

Hadde også noe kredittkortgjeld og forbrukslån som måtte refinansieres og nedbetales. Denne biten var ekstra viktig for å komme i mål.
 
Ja, jeg har ett billån hos samboeren, fire måneder etter at vi ble sammen...
Men veldig snill bank og ingen renter :angelic:
Gikk 8 år på avklaringspenger og da andre bilen, på fire måneder, måtte byttes ut, var det greit å få en bil som varer.

Utenom det har vi ingen lån. Går rundt i måneden med min uføre, prøver å sette av litt,
(Men er det ikke tenna, så er det øya, bilen eller dyra...) og han sparer det han kan, han er kjempeflink :)

Nå står vi midt i IVF, men det går helt fint økonomisk sett. Vi er to :)
 
Back
Topp