Har dere tatt mannens etternavn?

Tok kun kjæres etternavn da vi giftet oss. Personlig mener jeg det er det eneste riktige, men syntes det er litt fint når gifts par velger å bruke begge etternavnene på begge to. Hun legger til hans og han legger til hennes :)
 
Jeg tok vekk begge etternavnene mine og valgte kun hans etternavn når vi giftet oss. Mye enklere nå som vi venter barn da får vi alle ett og samme etternavn [emoji3]
 
Ja, jeg syns det er en selvfølge å ta mannens navn når vi gifta oss.. jeg ville uansett ikke ha familienavnet mitt fra før av da det vekker bare vonde minner
 
Tok mannens noe annet var ikke aktuelt. For meg handler det ikke om vi er likeverdige eller noe, men hvorfor komplisere en såpass lang tradisjon, tenker det er en fin måte å inngå ekteskapet på
 
Vi skal bare ha hans etternavn. Sånn ble det fordi begge mine etternavn er blant de tretti mest brukte i landet. Hans er sjeldnere, og det er ingen andre i familien hans som kan føre det videre.
 
Det er uaktuelt å skifte etternavn. Etternavnet mitt er en del av navnet mitt på samme måte som fornavnet mitt. Det er det som står på alt jeg har av vitnemål og papirer, og alt jeg har utgitt av forskningsartikler, og avhandlingen min. Det er det jeg er kjent under, og det er en del av meg.

Slev om det er et såkalt "kjedelig -sen navn", så er det navnet mitt, og om mannen vil vi skal ha samme etternavn, så får han heller skifte til mitt navn.
 
Det er uaktuelt å skifte etternavn. Etternavnet mitt er en del av navnet mitt på samme måte som fornavnet mitt. Det er det som står på alt jeg har av vitnemål og papirer, og alt jeg har utgitt av forskningsartikler, og avhandlingen min. Det er det jeg er kjent under, og det er en del av meg.

Slev om det er et såkalt "kjedelig -sen navn", så er det navnet mitt, og om mannen vil vi skal ha samme etternavn, så får han heller skifte til mitt navn.
 
Her tok mannen mitt, både han og ungen har hans som mellomnavn.

Kunne sikkert fått endret det jeg og, men reglene for navnendring i frankrike er litt vanskelige; så sjansen for at det blir ett navn på norske passet og et annet i det franske gjør at jeg ikke har prøvd meg på det
 
Hvis vi noensinne gifter oss så vil jeg beholde mitt eget etternavn i tillegg til å ta sambo sitt. Mitt etternavn er ganske sjeldent og en del av identiteten min
 
Jeg tok hans, han tok mitt som mellomvavn.
 
VI har ikke giftet oss enda, men blir å ta hannes når vi gifter oss :) Evt, vi blir å ha mitt som mellomnavn og så hannes som etternavn :)
 
Er ikke gift, men har vært samboere i 6 år og venter no vårt første barn. Vi vurderer å endre navn (ikke bestemt hvem eller hva enda) for at barnet skal ha likt etternavn som oss begge.
 
Jeg la til hans på slutten (har det gamle som mellomnavn). I hans kultur beholder kvinnene etternavnet sitt når de gifter seg, så han brydde seg ikke noe særlig om det. Det var viktig for meg å ha samme navn som babyen og hans navn er mer sjeldent enn mitt, så da var det ikke et vanskelig valg :)
 
Back
Topp