Har dere tatt mannens etternavn?

En tråd i 'Familieliv og samliv' startet av Lillafrosk, 19 Jun 2017 kl 16:28.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Lillafrosk Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Julibaluba 2017

Dere som er gift. Eller har endret til samme navn..
    Er det MANNENS navn dere har tatt?
    Har dere beholdt hvert deres selv om dere er gift? Eller har dere begge tatt kvinnens etternavn?
    Eller kanskje dere har tatt et helt nytt navn begge to?

For likekjønnede par blir det ikke helt det samme mtp DEN tradisjonen, tror jeg?.. Så om det er noen av dere her, hvordan valgte dere etternavn? :)

2. Gravid med nr.1 Betatt av forumet Julibaluba 2017

Jeg har tatt mannens etternavn, og kun hans. Jeg ønsker ikke mange navn å forholde meg til, og ønsker at våre barn skal hete det samme som oss.

3. MiniMe80 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Vi som prøver :)

Jeg tok mannens etternavn, og beholdt mammas pikenavn som mellomnavn. Vurdere å endre det senere så både mellomnavn og etternavn blir etternavnet mitt, med bindestrek kanskje.

4. Veslejenta88 Forumet er livet Januarlykke 2016

Jeg tok mannens etternavn. Jeg hadde både mamma sitt og pappa sitt. Ble litt lei av å ha så langt navn.

5. Fru.C Elsker forumet

Har sagt jeg ikke tar mannens navn før vi får barn. Men vil uansett beholde mitt eget som mellomnavn. Våre barn vil også få begge navn siden jeg har et navn som har historie langt bakover i tid.

6. CecilieH Betatt av forumet Januar 2017

Akkurat samme logikken brukte vi! Bortsett fra at her har mannen tatt mitt etternavn da. Som jeg igjen fikk fra min mor Foreldrene mine er gift og har forskjellige etternavn. Det har skapt så mye krøll opp gjennom tidene at jeg var sikker på at jeg ønsket at jeg og mannen skulle ha samme navn. Hans var et generisk sen-navn, mitt er beskyttet, dermed endte vi på mitt. Godt fornøyd!

Del denne siden