Har dere samme symptomer før IKM når dere er gravide vs ikke gravid?

titteii

Betatt av forumet
Ja, overskriften taler vell for seg selv. Sitter her, nok en gang, og venter til dagen jeg kan teste. Føler jeg har de typiske menstruasjons-symptomene. Men hva kan man egentlig vente seg? Føles det annerledes om man er gravid?

Og hvor mange dpo burde jeg vente til å teste på?
 
For min del var symptomene veldig like, men likevel følte jeg meg annerledes da jeg var gravid - jeg bare visste det idet jeg var det. Da jeg tok 1. graviditetstest og den var negativ visste jeg at det var feil, at jeg bare hadde testet for tidlig. Og det stemte. Jeg kunne virkelig kjenne at jeg var gravid, vanskelig å forklare, noe var bare veldig annerledes i magen:)
 
Sist gang jeg var gravid.. Følte jeg det på hele kroppen.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. Men bare visste det. Eneste symptom da var murringer og ømme bryster..

Men de symptomene har jeg hatt hver mnd nå.. Så får bare vente å se.. Denne gang begynte murringer kun noen dager etter el.. Å har dem enda 5/6 dpo.. Så blir spennende å se..
 
Har hatt begge deler. 2 av gangene mistet jeg alle symptomer jeg vanligvis får etter EL, men da mistet jeg innen uke 12. Den siste gangen hadde jeg vanlige symptomer, men kraftigere, og da klarte kroppen min tydligvis å opprettholde graviditeten.

Men kjenner igjen tegnene nå, det er liksom noe som blir annerledes, vanskelig å forklare, men en slags hormonell følelse i hele kroppen, har kjent det fra 6-7 dpo. Jeg har aldri fått positiv test før 10 dpo, så jeg venter til tidligst da :)
 
Ganske like symptomer. Spesielt de menssmertene/murringene er veldig like.

Det beste er jo i grunn å vente med testing til ikm-dagen, men å prøve noen dager før kan også gi svakt utslag på testen. Noen får ikke positiv test før lenge etter ikm, så her er det store forskjeller på oss.
 
Jeg har helt like symptomer som TR når jeg er gravid, men, i tillegg er det et symptom som skiller seg, det er stikking i livmorsområdet.
 
Jeg hadde absolutt ingen symptomer når jeg faktisk var gravid. :) hadde liksom en "avventende" følelse. :p
 
For min del var symptomene veldig like, men likevel følte jeg meg annerledes da jeg var gravid - jeg bare visste det idet jeg var det. Da jeg tok 1. graviditetstest og den var negativ visste jeg at det var feil, at jeg bare hadde testet for tidlig. Og det stemte. Jeg kunne virkelig kjenne at jeg var gravid, vanskelig å forklare, noe var bare veldig annerledes i magen:)

Skjønner på en måte hva du mener.. Følte det litt slik sist jeg også, men samtidig hadde jeg så mange prøveperioder da (slik som også nå), så jeg turte liksom ikke stole på at det var noe annet enn TR! Man blir jo så skuffet hver gang det ikke klaffer :(
 
Jeg kjente tydelig av jeg var gravid, men så pleier ikke jeg å ha mensensmerter, så da var det lett å skille. Fikk skikkelig stikninger i livmor-området, flere dager på rad. Når det nærmet seg ikm var jeg også kald, trøtt og av og til litt uggen. Mye luft i magen også.
 
jeg trodde gravid og tr symptomer var totalt forskjellige - helt til vi begynte å prøve på nr 3 nå i våres..:p

jeg har trodd jeg har vært gravid hver måned jeg. Så nå går jeg ikke på den lenger. haha.
 
Ok! takk for svar :) Jeg har både digital og slike fra billigtester.no... Skal de være like sensitive? eller hva skal jeg gå for?

Begynn med billigtester og evt ta den digitale på IKM hvis du ikke får mensen tenker jeg..
Min plan hvertfall! Lykke til !!!!
 
Her var symptomene helt like! ikke noe før mens som skulle tilsi at jeg var gravid :) symptomene kom ikke før etter forventet mens og da fikk jeg ligamentsmerter ( at livmoren vokser)
 
Jeg merket ingenting før IKM da jeg var gravid, men få dager etterpå fikk jeg ekstremt ømme pupper, varte i ca tre uker tror jeg. Hadde ellers et drømmesvangerskap uten kvalme, trøtthet, halsbrann, e.l., hadde bare litt vondt i ryggen den siste måneden.
 
Back
Topp