Har dere navnet/navnene klare?

M

Moderator Tonje

Guest
Noen har navnene klare allerede før de blir gravide, noen bestemmer seg iløpet av svangerskapet og andre venter til etter fødsel.

Har dere valgt navn? - Har dere fortalt venner/familie?
Eller har dere en liste med aktuelle navn, og bestemmer dere når dere møter babyen?
 
Vi har en liste som vi varierer litt på men vi har absolutt fått et par favoritter. Blir helt endelig bestemt når lille kommer til verden. [emoji7] Familien får vite når vi har sett han, lukta på han og kost oss de første timene.
 
Vi har ikke bestemt oss ennå, har noen aktuelle navn, men føler ikke at vi er nær noen avgjørelse. Er fortsatt på leting etter flere aktuelle navn. Er ikke sikker på om det er lurt å dele navnet med andre før vi har møtt den lille, siden vi ennå kan ombestemme oss. Usikker på hvor stor påvirkningskraft andres meninger har på prosessen.
Noen av de mest aktuelle navnene er på navnetoppen, som jeg synes er veldig synd. Vurderer å velge noe vi liker mindre men som er noe mer unikt.
 
Vi har et favorittnavn, og tenker at det sannsynligvis blir det [emoji4] Men det er ikke bestemt, og vi er er åpne for andre navn også. Har fortalt hva det sannsynligvis blir til de nærmeste da, kan være litt risiko ved det, da ikke alle er like nøytrale i responsen sin [emoji85] Har i all hovedsak fått positive tilbakemeldinger da [emoji4]
 
Vi har ikke snøring! Er så ulike i smaken, så det er veldig vanskelig å finne et navn som begge er fortrolige med. Jeg har laget meg en liste med aktuelle navn, men mannen er ikke spesielt engasjert i navnevalget ennå.. Satser på å få ned noen alternativer som begge liker og velge ett etter fødsel :) Vi kom i mål sist, så gjør vel det nå også!
 
Jeg har et favorittnavn så må bare jobbe litt med barnefar så han blir enig[emoji6]
 
Er langt fra å finne navn, men så vet vi at vi får ikke til å bestemme noe før han er ute av magen og vi har fått sett og holdt ham :)
Med storebror hadde vi noen favoritter klare som vi avventer med å se om et passet - noe det ikke gjorde så tok 10 dager før han fikk sitt navn! Spent på hvor lang tid det tar nå!

Storebror har og mellomnavn, men med favoritt navnene vi har nå, som er mange, finner vi ikke noe passende mellomnavn så sliter med det også da vi alle tre har mellomnavn og føler at lillebror også skulle hatt ett...får se hva tiden bringer ;-)
 
Jentenavn har vi hatt klart et par år som vi begge var enige om. Men får ikke brukt siden vi venter gutt :p Guttenavnet har jeg hatt på liste siden ungskolen. Og gubben syns det var fint, så da blir det det :D
 
Har vel egentlig bestemt oss, men kommer ikke til å fortelle det til folk før han er født :)
 
Back
Topp