Har dere mye matsvinn hjemme?

Hater å kaste mat, men dessverre skjer det. Tror det største matsvinnet skjer pga ungene. Snart slutter jeg å lage middag for, spesielt eldste, må vi kaste mye mat etter!

Dette med å skjære opp grønnsaker og fryse dem var ikke dumt!
 
Hender en del mat blir kjøpt og ikke spist, fordi vi glemmer det før det blir gammelt. Noe råtner jo veldig fort også, druer må jo spises samme dagen omtrent... men datomerking er jeg ikke så nøye på. Spiste yoghurt til frokost som gikk ut for tre uker siden. ;)

Hehe, litt som meg, da. Jeg bryr meg fint lite om datomerking om det smaker greit. :) Jeg får stadig overraskelser om hvor lenge ting kan stå etter den er gått ut på dato!
 
Vi kaster mye.... Særlig matpakker, men samtidig må ungene ha med nok også, er ikke moro hvis de har for lite mat heller..

Vi begynner å bli flinkere til å spise restemiddager, men kan nok bli enda flinkere.
 
Vi kaster for mye:sorry: prøver å bli flinkere, men glemmer ofte frukt og grønt så det blir ødelagt. Eller at det blir ødelagt før vi får brukt det. Butikken vi handler på er håpløs på å ha fersk frukt og grønt:mad:
 
Det største matsvinnet står ungene for, nista te eldste er det ofte noe som går i søpla. Minste er ett kapittel for seg selv, men han må jo få tilbud om mat selv om jeg vet han mest sannsynlig ikke spiser det.

Men er ganske flink til å lage opp mat når jeg har bomma på noe. Slik som i dag når jeg klarte å ta opp ett kjøttstykke og en kjøttdeig av elg med en feil (trudde jeg tok opp 2 kjøttstykker). Så da ble det middag i dag, innbaktpizza til å ha i fryseren, kjøttsaus til en annen dag og laget banan kake som er fryst ned av de overmodne bananene.
 
Back
Topp