Har dere flyttet med barn?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Har dere flyttet med barn? Hvor gamle var barna da? Hvordan tok de det - nytt hus, ny skole/barnehage, nye venner? Forsøkte dere å tilrettelegge/gjøre overgangen enklere på noe vis? :)
 
Har flytta 6 ganger med barn. Men ingen av gangene krevde ny skole og slikt da. Samme kommune. Vi satser på å flytte en gang til. Forhåpentligvis siste gang da. Men da skal det være til ett nytt hus. For mannen finnes ikke handyman [emoji15][emoji23]
 
Vi flytter nå rett før termin og håper i hvertfall bli boende til hun er ferdig i barnehagen ;) Trolig lengre også om hun blir enebarn. Men viktigst for meg er at vi har flyttet dit hun skal begynne på skole innen skolestart.
 
Flyttet fra Trondheim til Oslo da jenta vår var 1,5 år for at jeg skulle gå skole. Flyttet så hjem igjen året etter [emoji4] men nå blir det ikke mer flytting, trives veldig godt med å bo her vi bor.
 
Flyttet innenfor samme bydel bare, så har hatt samme barnehage :)
Flyttet når eldste var 10mnd, 2år og når eldste var 5 og minste var 2år :) null problem så lenge jeg planla og organiserte, sørget for at soverom var klart først i nytt hus alle gangene :)
 
Eldste byttet bhg to ganger pga flytting, og skole en gang.
Yngste har bare flyttet to ganger, først da hun var 2 og så året etter. Hun gikk ikke i bhg første gang og andre gangen flyttet vi bare noen hundre meter til nybygd hus.
 
Ja. Vi flyttet 40 mil da eldste var knapt fire og mellomste var knapt halvannet år (og dengang yngst)

Hun hadde ikke begynt i bhg enda og merket egentlig ikke at vi flyttet, folka henne flyttet. Så begynte hun i bhg her.

Eldste .Han savnet vennene sine, men fikk nye venner her .og nærhet til fetter og kusine og besteforeldre som han satte utrolig stor pris på
 
Vi flyttet når eldste var 1,5 år, og når eldste var 6,5 år om mellomste var 2 år.

Gikk veldig bra, også siste gang når eldste måtte bytte skole
 
Tja, men eldste var da 2,5 år. Gikk veldig bra. Men vil unngå det nå når de er så store.
 
Ja, men det var før noen av dem begynte på skolen, og de skulle skifte barnehage etterhvert uansett pga liten privat først og de trengte større miljø etterhvert.

Skal antakelig flytte igjen nå, men holder oss innenfor skolekretsen slik at det ikke innebærer mer enn ny bolig.
 
Har flyttet flere ganger med storesøster, bodde blant annet i Egypt i 6 mnd, så flyttet vi når hun var 1 år også når hun var 2 år (da til Sverige) og dette er tredje leiligheten her så hun har hvert innom 3 bhg også.

Heldigvis har det gått bra alle gangene, men vi er veldig opptatt at vi ikke skal flytte så langt at det blir så store endringer før barna eventuelt kan være med å bestemme selv.
 
Ja med ei på 3 mnd, og ei på ca 21 mnd.

Eneste som ble nytt var helsestasjon.
Jeg var hjemme med dem :)
 
Flyttet 7 timer unna da jenta var 9 mnd. Fra igjen da hun var 1 år og 3 mnd. Så flyttet vi da hun var 4. Her bor vi enda.
 
Har flyttet tre ganger. Først til en «mellomlanding» etter samlivsbrudd før frøkna og jeg flyttet inn i det nye huset vårt.
Flyttet inn med sambo 3 år senere.
 
Vi har flytta en gang med barn, da var eldste litt over 2år og yngste 5mnd. Ingen var i barnehage eller noe sånt. Yngste merket det knappest men eldsta var litt redd for å være alene i et rom en stund. Det gikk fort over og var egentlig en veldig fin overgang
 
Første gang var hu 6 mnd og andre gangen var hu 14 mnd. Var ikke noe problem i det hele tatt [emoji5]
 
Back
Topp