Har dere det ryddig hjemme?

M

Moderator Steffen

Guest
Hvis du selv skulle beskrive hvordan hjemmet ditt er til vanlig, hva ville du sagt? Ryddig og rent? Normalt ryddig, men viser at noen bor der? Eller totalt kaos med rot overalt? :p Hvor ofte rydder og vasker dere? :)
 
Rot.
Vi rydder i hovedsak skippertak når vi venter besøk...

F.eks rydder jeg huset i dag, siden vi får gjester i morgen.
 
Det er vel ryddig innimellom. Mer rot. Men jeg prøver. Blir skippertak. Og det er jammen ikke mitt rot. Jeg legger ting på plass og unger drar ut...
 
Stua og slikt er ryddig. Liker ikke å ha rot strødd rundt. Kan være noe rot under bordet, men ligger ikke ting her og der som har en annen plass. Kan innimellom stå et glass for mye på bordet. Mellomgangen er alltid ryddig. Det verste som kan oppstå av «rot» der er når kleskurven blir satt der på vent. I yttergangen kan det til tider være litt rot i sko og ting som slenges i et hjørne fordi det har ligget i bilen og blitt tatt inn, men ikke ryddet på plass feks. På kjøkkenet kan det til tider se ut som det har vært krig, for der kan det innimellom gå 2-3 dager før jeg orker å ta inn/ut av oppvaskmaskinen og vaske skikkelig(vasker alltid benk og plater når det lages mat tho). Badet er stort sett ok. Kan ligge en haug med skittentøy på gulvet, men det ligger samlet, og så skulle det gjerne vært vasket litt oftere.
 
Normalt ryddig. Tåler besøk uten forvarsel. Tar 3 min p rydde overflødig rot..
 
Hver gang her er skikkelig ryddig bestemmer vi oss for å holde det sånn. Varer ikke så lenge. Prøver stadig..
 
Hadde jeg bodd alene hadde det vært ryddig, men så var det denne samboeren min da... hehe
 
Ryddig og rent - kaos i hodet mitt dersom det er rotete.
Lekene til ungene er selvsagt over hele huset, men så snart de er lagt for kvelden blir det ryddet.
Har vaskehjelp annenhver uke og støvsuger/vasker lett over imellom.
 
Bestandig rent. Litt rot, naturlig nok når barna er våkne, ryddig når barna er lagt.
 
Hos oss er det alltid rent og i blant litt rot. Er jeg som er rotekopper og samboeren som liker å ha det HELT ryddig hele tiden. Så når det er HELT plettfritt her kunne vi hatt visning[emoji23][emoji106] jeg liker litt rot jeg da, skal jo se at noen bor her. Badet er jeg veldig nøye på at skal være rent. Jeg sliter veldig med å bruke et bad som er «skittent»
 
Det kommer an på hvem du spør. Selv mener jeg at det er normalt ryddig; ligger alltid noen leker fremme men ikke sånn at man ikke vet hvor man kan gå ;)

Mannen mener derimot at det er rotete, mener det må kastes en del ting så vi kan håpe på at det skal kunne bli ryddig :)
 
Mannen min er veldig ryddig, jeg er ikke spesielt flink å rydde. Da han og jeg bodde hver for oss hadde han det alltid helt strøkent, og jeg hadde det ganske så rotete.. men jeg har blitt flinkere, og han ignorerer mer av det nå, for å klare å overleve stakkars :p Han liker ikke å måtte rydde etter meg... Resultatet er at der er sånn passe ryddig, sånn passe rotete.. er mest treåringen som står for rotet. Så alle de store tingene er ryddige, og vi voksne har ikke mye rot.

Mannen min er minimalistisk og hater nips og rot generelt. Han er flink til å ordne oppbevaring og at alt har sin plass, og til å kaste ting. Jeg er nok litt mer samler :p hehe. Men har blitt bedre jeg også altså.

Vi kan fint rydde alt rotet på 15 min om vi må. Det er sånn overfladisk rot.

Han har ordna robotstøvsuger og han rydder klart til den (bort med alle leker og ting på gulvet og setter opp stoler osv.) og setter den på tre ganger i uka :)
 
Ja, alltid. Vi kunne hatt visning/fotograf i løpet av en halvtime. Jeg hater rot. Jeg rydder opp litt og litt underveis i dagen og det er alltid strøkent når vi legger oss. Jeg rydder også opp alt før jeg drar ut, for jeg hater å komme hjem til rot. Folk lo av meg og sa at vent til du får barn men fordi jeg rydder litt og litt og tar resten når hun har lagt seg går det foreløpig fint.
Imponerende. Sånn skulle jeg ønske at jeg var.. men er ikke sånn :p
 
Back
Topp