Har dere begynt å gjort klart til babyen kommer?

  • Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hvordan ligger dere an med forberedelsene? Har dere begynt å gjort klart til babyen kommer, eller tar dere de siste forberedelsene fullstendig med ro en stund til?
 
Ingenting omtrent er klart! 28+4 idag.
 
Handlet det meste av klær og begynt bestille babyutstyr på nett. Merker jeg er skikkelig rastløs og gira på å få alt ferdig Uke 27
 
Nesten alt er handla inn og i hus, men prøver å vente med å sette det opp møblene og vaske klæra da.. Er 28+4.. Har så liten plass, og står på venteliste for ny leilighet :) Men klør i fingra etter å gjøre det helt klart!
 
Her er ikke så mye på plass enda 27+3. Jeg holder på å sortere klær vi har arvet, og neste prosjekt er å vaske dem. Men vi har ikke noe kommode, skap eller barnerom klart å legge det i etterpå :p Vogn er bestilt, men ikke noe annet utstyr. Så vi har egentlig litt å gjøre framover!
 
Det eneste jeg har gjort er å gå igjennom klær som storesøster brukte den første tiden for å se hva vi har + at jeg kastet litt som var utvasket/hadde flekker som ikke går bort. Greit å vite hva vi må kjøpe mer av:) resten av forberedelsene får bli litt nærmere termin. Vi har uansett ikke så mye som skal gjøres så da kan det godt vente en stund til:)
 
Her er det meste klar, av store ting mangler jeg kun vogn og bilsete. Og mangler bare noen få småting igjen. Men listen blir mindre og mindre. Nå venter jeg med å handle det siste litt nærmere så pengene strekker til[emoji12][emoji1305]
 
Tar alt med knusende ro [emoji38][emoji38] Sånn er det vel å være annengangs[emoji12]
Har det meste etter storebror da, bare en bedside crib eller seng vi mangler, da storebror bruker grindsengen sin enda.
Må få en status over klær etter storebror, og kjøpe en kommode til lillesøster sine klær, men tar det sikkert ikke før i mars [emoji12]
Er ganske avslappet [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Monterte barneseng og stellebord i dag[emoji4] Hentet vogn i går[emoji4]
 
Nei...er englemamma så treg her.. har en del baby utstyr etter storesøster. Så mangle bare klær egentlig
 
Det meste (viktigste) er på plass, men drøyer litt med å skru sammen seng, vaske babyklær etc
 
Her startet vi å handle allerede i uke 12, og har det aller meste på plass nå. Er 26+1 i dag[emoji4]
 
Har ikke begynt i det hele tatt. 23 uker på vei. 3 barnet. Ting ordner seg og barnet trenger ikke så mye den første tiden. I uke 28-30 Er vel tiden å sette igang. Får sommerbarn og da kjøpe klær nå som er mer vinterrelatert ser jeg ikke behov for. Kjøper inn basis med klær og fyller på etter behov.
 
Har kjent på den siste uka at det er på tide å gjøre ferdig ting, er jo ti uker igjen, men er allerede sliten så vil gjerne ha ting klart nå. Mangler å montere vogn, seng, fikse stelleplass på badet og vaske litt klær-og stappe de siste tingene i fødebagen, men ellers er vi vel klare. Trenger ikke så mye mer enn bleier, klær og noe å sove i de første dagene uansett-og jeg regner med hun vil sove oppå en av oss i starten uansett.
 
Hentet «gratispakkene» i går, så da er i det minste litt bleier, ett par smokker og våte/tørre servietter i hus [emoji28] Fortsatt litt over ni uker igjen til termin, goood tid, tror jeg... Har det meste fra før av, men må hentes fram fra boder og skap, skrues sammen, vaskes og ryddes plass til.
 
Back
Topp