Har blødd bittelitt - bekymret for MA

ProsjektBaby

Flørter med forumet
Jeg blødde bittelitt når jeg var på toalettet på lørdag, ikke mye og neste gang jeg var på do var det bare noe som så ut som en liten rest av det som hadde kommet før. Det var ikke smerter men jeg ble veldig bekymret og sjekket resten av dagen om det kom mer. Jeg var 6+0 på lørdag.
Jeg ble beroliget av at det sluttet og av at det ikke var vondt og at det blir sagt at det kan være vanlig i starten. Men så leser en også om de som har opplevd litt blod, ingen smerter og som oppdager at de har hatt missed abortion. Så nå greier jeg ikke å slappe helt av likevel og er bekymret for at den ikke lever lenger.
Tror du det er noe jeg bør ta kontakt med lege ang? Og at jeg får komme et sted og sjekke at det står bra til?
Jeg tok en ukesindikatortest på tirsdag før helgen som viste 2-3, og en i går (onsdag en uke etter) som viste 3+. Så tenkte at da ser det ut som det har steget i løpet av den tiden og at det er positivt. Men 3+ kunne jo kanskje ha blitt målt før helgen, og jeg har lest at HCG ikke alltid synker ved missed abortion pga kroppen tror den fortsatt er gravid, og at den kan forbli lik mengde.
Så nå er jeg veldig bekymret og syns det er lenge å vente til jeg har time til privat ultralyd om 3 uker.
 
Hei:)

Forstår du er bekymret, for blødning er ikke en sikker indikator den ene eller andre veien, det kan være tegn på at noe har gått til grunne, men samtidig kan du blø ganske mye uten at det trenger å være noe galt.

Det er for tidlig for tidlig UL for å se på hjertet da det ikke er sikkert at de ser det selv om det er normalt, men du kan prøve det. Evt kan du gå å ta HCG verdi hos legen men noen dager mellomrom for å se om den stiger tilstrekkelig. Dessverre er det ikke mer enn det man får gjort da det er så tidlig enda.

Krysser fingrene for deg og håper det viser seg at alt er bra:)
 
Tusen takk for svar! :) Ja det hadde vært godt å få sjekket :) men jeg har lest at HCG kan være der etter noe sånt har skjedd også, og magen kan til og med bli litt større. Men kan HCG også øke etter en abort? Eller vil en bra økning kun bety at det går fint? :)
 
Back
Topp