Har barnet ditt vært skadet noen gang?

Klemt finger i døra og mista neggel to ganger....

Minstemann falt og slo løst leppebåndet, men ingen tenner heldigvis :p

Sluppet billig unna store skader her heldigvis :)

Mye småhull i hodet, kuler og blåflekker- han største er ILLE!!! Men ikke noe alvorlig enda :p
 
Datt hardt i trappa hos bestemor forrige mnd. Har en kul som ikke har gått ned ennå. Legen ville ikke ta CT med engang pga stråling. Skal tilbake på fredag for sjekk. Håper vi slipper unna CT og narkose :(
 
Nei, heldigvis ikke. Kun skrubbsår og blåmerker her:)
 
Blåkuler og sånn har han fått mye av i barnehagen. Henter han rett som det er med en ny blåveis fra å ha klatret og falt på noe i bhg. Eller som en gang da han fikk en flyvende lekeku rett i øyet :p
 
Mye skrubb-knær og et par forstuinger, min ikke noe alvorlig. Bank I bordet.
 
Eldste bet gjennom tunga en gang i barnehagen. Yngste datt og knakk av en bit av fortanna.
Ellers har det bare vært skrubbsår og blåmerker på begge. De er det til gjengjeld ganske mange av. :p
 
Slo blåtann i bhg. Ingen som så, og vi oppdaga ikke det før tanna ble blå.
Slo skikkelig donald-kul i panna da han skalla hodet i sofaryggen i bhg.
Klemt fingeren i ei dør hjemme. Mista negel.

Ingen av skadene ble undersøkt av lege forutenom blåtanna, men tannlegen fikk ikke tatt bilde, og nå er tanna løs og snart borte. (hatt blåtann i 3 år)
 
Hun brakk to bein i handa da hun var halvannet år. Klarte å velte tv-bordet med kassetv-en vi hadde da, og slo visst handa i farta. Var et sånt billig tv-bord på hjul, kan trygt si vi fjernet det etterpå.

Da vesla var ca 4 ble hun truffet i ansiktet av to rompeakebrett som en gutt holdt i handa da han plutselig tok en piruett. Blodet sprutet både fra såret og fra nesen, det var grusomt! Jeg klarte ikke å huske fødselsdatoen hennes engang da jeg ringte legen. Ble ikke brudd, men et par fine blåveiser.
 
Stupte ned fra tripptrappstolen, med bøyle. Hun stod i setet. Hodet redd i gulvet og blodet sprutet, ante ikke at deg kunne blø med et sånt kraftig trykk! Skikkelig ekkelt, men gikk bra og vi dro ikke på legevakta, snakket med de på tlf bare.

Minsten brant hånda skikkelig på stekeovnen i bhg, deg var grusomt! Hele hånda var en gedigen blemme, så ut som en oppblåst gummihanske!

Ellers har det utrolig nok ( bank i bordet) ikke vært noen større skader her.
 
Eldste har (kanskje. De kunne ikke tyde skikkelig av røntgenbildet, så gikk ut fra at det var) brukket et lite bein i beinet.
Minsta har brukket kragebeinet som følge av to uavhengige fall... (Det første brista det nok, mens det andre knakk det..)
 
Han lukket opp døra ned til kjelleren hvor det er en lang betongtrapp, den datt han ned og fikk noen ordentlige store blåmerker i hodet. Vi slapp heldigvis unna hoderystelse eller noe annet.
Og han har klart og falle ned en laaang skråning i hagen, da fikk han bare mindre blåmerker og litt skrubbsår.

Lenge siden noen skader nå :)
 
Ja, eldste har alltid uflaks.
Da vi var i Egypt, løp han opp trappen, falt og slo stoooort hull i panna og måtte sy flere sting!
2 ganger slått tennene,ene er blå. Slapp å trekke! Sikkert mer jeg ikke husker...

Yngste bet hull i leppa si forleden, og en annen gang falt hun å slo stor sprekk i leppen sin! Blødde som en gal!
 
Lite hull i hodet, pinne på øyet, bitt i bhg, støttet seg på en varm grill....

Det var eldstemann, yngstejenta har vi bare hatt på legevakt da hun fikk feber som nyfødt.

Selv om det er han som er forsiktig av seg, hun er den som klatrer på alt, turner og er uredd...
 
Heldigvis ikke noe som har krevd legebesøk! Men blåveiser, neseblod, sprukne lepper, sår og blåkuler skjer hele tia. Gøy med aktive barn:p
 
Heldigvis ikke noe som har krevd legebesøk! Men blåveiser, neseblod, sprukne lepper, sår og blåkuler skjer hele tia. Gøy med aktive barn:p
Slikt kommer i tillegg, selvsagt

Neseblod stammer dog nesten aldri fra skade hos oss, det er helt vanlig å våkne midt på natta av en stykk sjuåring som hyler "jeg blør neseblod" på vei inn på badet.

Det var hakket mer overraskende å våkne av fireåringen som gråt, og finne henne oppe på toalettet med blod over alt. Hvorfor satt hun der? Det var for mye blod på badet til at hun turte gå på do der... Hun hadde virkelig blødd neseblod, ja...
 
Nei vil ikke kalle det skader, det er kuler og sår. Bet seg skikkelig i leppa en gang og der er det fremdeles en kul, så da ba jeg om skademelding i bhg.
 
Ikke noe store greier, bare blått øye og kinn etter kresj i akebakken i barnehagen hvor en gutt traff med foten sin i ansiktet hennes. Og en stein i hodet på skolen, det skulle nok hvert gjort noe med men jeg trudde det var mindre enn det var, gikk fint da.
 
Eldste ble bitt av en hund i sommer. Måtte limes et dypt sår mellom to fingre. Og så datt han med hodet først ned i flisegulvet en gang han satt feil vei på gåbilen sin. Var ei tann som løsnet, så var hos tannlegen og tok bilder. Alt såg fint ut, og tannen har grodd fast igjen :)
 
Back
Topp