Har barnet ditt vært med på ultralydundersøkelse?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Hvilken ultralyd var de med på? Tenkte dere noe over at dere kanskje kunne få dårlige nyheter?
 
Nei, og ville aldri turt å ta de med heller, nettopp pga det.
 
Nei, det har se aldri, og det nettopp fordi ul er en medisinsk undersøkelse. Ikke noe vi gjør for gøy

Dog, seksåringen har vært på ultralyd, da var hun med. Men det var ul av hennes hjerte, så det måtte hun jo ;-)
 
Frøkna var med på tul med lillebror, fordi det var vanskelig med barnevakt. Hun var vel bare 9 mnd da, så ikke så mye hun forstod av det. Hun har ikke vært med nå, og kommer nok heller ikke til å være det.
 
Jeg ville aldri tatt med barn, både med tanke på dårlige nyheter, og med tanke på at barnet ville vært i veien. Vi har fått inkalling til ultralyd nå, og der står det spesifisert at man ikke må ta med andre barn.
 
Hadde nok aldri tatt henne med på UL. Viser heller bilder :)
 
Ja, men ikke på ordinær ul. Vi hadde hatt drn og visste at alt var i orden, så vi tok med 4-åringen(og et sett besteforeldre) på 3D i uke 28. Han syntes det bar stor stas å se lillebror, men ble lei etter litt, så da gikk han og mormor ut.
 
Storesøster var 7 da jeg var på oul med lillebror. Mange steder anbefaler de jo at man ikke har med barn, og da mannen min ikke kunne, fikk jeg med en venninne, nettopp fordi jeg ikke ville være alene i tilfelle jeg fikk dårlig nytt. Har liksom inntrykk av at oul er en underholdende happening og mange går på massevis av ul-er for kos og moro, og det kan nesten se ut som om mange ikke tenker over at man kan få ulike grader av dårlige nyheter på en ul.
 
Nei, ser ikke hvorfor barn skal være med på ultralyd.
 
Ja! 6 åringen var med på OUL. Vi var på tul i uke 12, der alt var bra, så vi visste at det ikke ville komme noen (store) sjokk på oul :)
Jeg spurte på forhånd om det var greit da det var midt i ferien og ingen barnevakt.
 
Ja, minstemann måtte være med nå. Det var plandag i bhg og vi hadde ikke barnevakt. Alternativet hadde vært om jeg hadde dratt alene, men det ønsket jeg ikke. Barnet mitt oppførte seg eksemplarisk og jm tok ikke noe notis av at han var med. En fin opplevelse.
 
De var med på 3D ultralyden I dag. Det var kjempe koselig, og de syns det var så gøy.
Jeg har vert på så mye kontroller pga kort livmorhals og alt har hele tiden vert veldig bra, så vi var ganske sikker på at det ikke kom noe dårlige nyheter i dag :happy:
 
Kunne ikke tatt med unger til ultralyd. Har for viltre unger til det :p Og så er jeg ikke komfortabel med det heller i tilfelle det ikke ender bra,
 
Nei, ville aldri ha tatt med barn på tidlig eller ordinær ultralyd i frykt for at noe ikke var som det skulle. Derimot har storesøster vært med på en vanlig jordmorkontroll en gang (langt uti svangerskapet når jeg har kjent masse liv i magen osv.), og det var veldig stas for henne å få høre hjertelyden til lillesøster i magen, se på at jordmor målte blodtrykk, osv., storesøster på tre husker det veldig godt fortsatt selv om hun ikke hadde fyllt to og et halvt en gang da :)
 
Nei ville ikke ha med ungen med god grunn. Han fikk se bildene etterpå.
 
Nei, synes det er for risikabelt.
 
Back
Topp