Har barnet ditt ein sparekonto?

Ja, vi sparer barnetrygden fast dit hver måned, også setter vi inn penger han får til jul/bursdag osv. dit, og slenger inn litt innimellom i tillegg.
:)
 
Sparer 1000kr hver mnd, satt inn 3000 til dåpen +det hun fikk av andre, og satt inn 1000kr til jul. Alle pengene hun får til bursdag og jul frem til hun forstår noe om penger og ønsker å kjøpe noe hun ønsker seg, går inn på sparekontoen hennes. Hun får det hun trenger av oss uansett så syntes det er greit å begynne å spare egenkapital til hun :)
 
Sparer 1500 kr mnd. Så har han egen sparekonto som bursdags gaver kommer inn på
 
Ja, barna har boligsparingskonto og vanlig sparekonto. Vi sparer fast hver mnd og legger inn alle penger de får ved fødsel, dåp, bursdag, jul osv.
 
Har en sparekonto som besteforeldre setter inn penger på, vi skal spare i fond :) de pengene som besteforeldre setter inn blir brukt på klær/leker osv. Vil ikke ta fra han muligheten til BSU og godene man får derfra. Men nå er det mulig jeg husker feil og dette ikke gjaldt sparekonto
 
Har en sparekonto som besteforeldre setter inn penger på, vi skal spare i fond :) de pengene som besteforeldre setter inn blir brukt på klær/leker osv. Vil ikke ta fra han muligheten til BSU og godene man får derfra. Men nå er det mulig jeg husker feil og dette ikke gjaldt sparekonto

Hva mener du? At sparekonto for barnet gjør at man ikke kan spare i BSU? Det spiller ingen rolle hvor mye penger man har fra før/ellers ifht å spare i BSU. ;)
 
Hva mener du? At sparekonto for barnet gjør at man ikke kan spare i BSU? Det spiller ingen rolle hvor mye penger man har fra før/ellers ifht å spare i BSU. ;)
Nei, ikke helt det jeg mente. Og det er mulig jeg husker feil også [emoji14] er en stund siden og jeg har dårlig hukommelse. Var til samtale med banken i forbindelse med lån for en tid tilbake. Da snakket vi også om det med sparekonto og BSU osv. Var noe om at han mister godene man får ved BSU sparing om han sitter med så og så mye penger som vi sparer til han. Kan også være det var snakk om BSU sparing? Er veldig usikker som sagt :) må nok undersøke igjen ja
 
Nei, ikke helt det jeg mente. Og det er mulig jeg husker feil også [emoji14] er en stund siden og jeg har dårlig hukommelse. Var til samtale med banken i forbindelse med lån for en tid tilbake. Da snakket vi også om det med sparekonto og BSU osv. Var noe om at han mister godene man får ved BSU sparing om han sitter med så og så mye penger som vi sparer til han. Kan også være det var snakk om BSU sparing? Er veldig usikker som sagt :) må nok undersøke igjen ja

Det gjelder nok hvis dere starter med å spare i BSU for ham. På BSU er det en maksgrense for hvor mye man kan spare. Hvis dere begynner sparingen tidlig, "bruker dere opp" muligheten han har til å spare det beløpet senere når han får jobb og får skattefradrag for det sparte beløpet.
 
Vi sparer fast hver mnd. Og setter inn penger som de ellers får.
 
Back
Topp