Handler du på Ebay/Wish til ungen?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Ser det er inn å kjøpe godteri å sånt på Ebay.
Også leka å ting til barn.

Men hvordan er man trygg på at det ikke inneholder giftstoffer?
Eller tenke ikke folk over det egentlig.
 
Ja, jeg handler der.

Ikke godteri og ikke ting til hun som spise på ting. Altså, ikke badeender (sikker full av flatater) til lillemor, men spinner, blyantkvesser og gelepenner til de eldre ungene, no stress.
 
Kjøper ting på Ebay, men ikke ting som kan havne i munnen! Kunne ikke kjøpt mat eller kremer for eksempel. Kjøper pyneting som wallstickers og knagger.
 
  • Liker
Reactions: B
Ikke spiselige ting. Men ting handler jeg. Handler sminke fra velkjente merker og fra merker som vi finner i Norge bare noen kroner billigere!
 
  • Liker
Reactions: B
Kjøper leker på ebay. Men skal innrømme at je gikk kjøper en bamse fra Kina til 70kr for ja jeg er litt redd for produksjonen og innholdet.
Kjøpte nylig en svær Rainbow Dash bamse fra TY på ebay som storesøster får til bursdagen sin. Ett trygt og safe merke som jeg kjenner godt til :D
 
Kjøper leker på ebay. Men skal innrømme at je gikk kjøper en bamse fra Kina til 70kr for ja jeg er litt redd for produksjonen og innholdet.
Kjøpte nylig en svær Rainbow Dash bamse fra TY på ebay som storesøster får til bursdagen sin. Ett trygt og safe merke som jeg kjenner godt til :D

Hvordan vet du at merke er safe?
Bare sånn at jeg kan lære å se etter ;) :)
 
Jeg er også skeptisk til kjemikalier osv i slike billigprodukter, så jeg styrer unna ting barna kan finne på å putte i munnen. Ser vi er mange her som tenker ganske likt om dette.
 
Har handlet noen band-tskjorter til lille bare :) syns det er så mye ræl og dårlig kvalitet på ting jeg har bestilt til meg selv, så frister ikke å shoppe masse til han der, og hvertfall ikke ting som skal i munnen som andre også sier :)
 
Har flera ganger vurdert og handla dær men har ej gjorde det enny
 
Et triks med eBay er å se på tilbakemeldingene som allerede er gitt, og om mulig unngå de med FÅ tilbakemeldinger (eller dårlige tilbakemeldinger selvsagt). Det er heller ikke utelukkende positivt om tilbakemeldingsraten er 100% positiv, med mindre det er svært mange som har gitt denne tilbakemeldingen - det kan ofte tyde på forfalskning.

De optimale kjøpene gjøres av de som har fått merket "top rated seller", eller de selgerne som har over 5000 tilbakemeldinger og 97-99% positiv respons. Hvis det i tillegg er CE-merket, så tenker jeg du er good to go :)
 
Et triks med eBay er å se på tilbakemeldingene som allerede er gitt, og om mulig unngå de med FÅ tilbakemeldinger (eller dårlige tilbakemeldinger selvsagt). Det er heller ikke utelukkende positivt om tilbakemeldingsraten er 100% positiv, med mindre det er svært mange som har gitt denne tilbakemeldingen - det kan ofte tyde på forfalskning.

De optimale kjøpene gjøres av de som har fått merket "top rated seller", eller de selgerne som har over 5000 tilbakemeldinger og 97-99% positiv respons. Hvis det i tillegg er CE-merket, så tenker jeg du er good to go :)

Og de som gir gode tilbakemeldinger på wish vet ikke alltid hva et godt produkt er. :p Har sett flere som skryter produktet, spesielt klær, opp i skyene og sagt de er akkurat som på bildet, men som også har lagt igjen bilde selv av hva de fikk. Ser ganske tydelig at det IKKE er som på bildet :joyful:
 
På wish skrytes produktet opp i skyene fordi det kom fortere enn forventet. Det angis nesten konsekvent 2-4 uker lenger leveringstid enn reelt så ting kommer alltid tidlig om de er sendt som de skal....

"fantastisk produkt. Fem stjerner. Har ikke prøvd enda men det kom fort!" helt typisk kommentert
 
Har kjøpt småting til kalenderen, som my little pony-figurer, klistremerker og smykker/kliper. Ellers kostymer, og et par sko en gang.

Tror ikke jeg hadde kjøpt mat detfra, så dårlig kvalitet som det kan være på ting.
 
Har ikke barn, men har aldri turt å handle noe spiselig til meg selv iallefall..
 
På wish skrytes produktet opp i skyene fordi det kom fortere enn forventet. Det angis nesten konsekvent 2-4 uker lenger leveringstid enn reelt så ting kommer alltid tidlig om de er sendt som de skal....

"fantastisk produkt. Fem stjerner. Har ikke prøvd enda men det kom fort!" helt typisk kommentert

Haha, ja!
 
Et triks med eBay er å se på tilbakemeldingene som allerede er gitt, og om mulig unngå de med FÅ tilbakemeldinger (eller dårlige tilbakemeldinger selvsagt). Det er heller ikke utelukkende positivt om tilbakemeldingsraten er 100% positiv, med mindre det er svært mange som har gitt denne tilbakemeldingen - det kan ofte tyde på forfalskning.

De optimale kjøpene gjøres av de som har fått merket "top rated seller", eller de selgerne som har over 5000 tilbakemeldinger og 97-99% positiv respons. Hvis det i tillegg er CE-merket, så tenker jeg du er good to go :)

Hvor ser man at produktet er CE-merket før man bestiller?
 
Back
Topp