Handler du brukt utstyr og klær til babyen din?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ett barn kan fort "koste" oppimot 50 000 kr det første leveåret (les mer her) så det kan være lurt å handle noe brukt når den lille kommer :)

Handlet du noe brukt? Liker du gjenbruk?
Hvilke ting er det greit å kjøpe brukt, og hva er det som bør være helt nytt?
 
Jeg er bare prøver enda men har sett meg ut at jeg skal kjøpe barnevogn, bilstol, stellebord og bedside crib brukt[emoji5]
 
Jeg er veldig opptatt av at ungene skal ha god kvalitet og se rene og pene ut hele tiden så her blir det mye klær og har garantert brukt dobbelt av summen som nevnes på alle 3 det første året[emoji23]
 
Jeg er veldig opptatt av at ungene skal ha god kvalitet og se rene og pene ut hele tiden så her blir det mye klær og har garantert brukt dobbelt av summen som nevnes på alle 3 det første året[emoji23]
Rene og pene? Pene er nok barna dine uansett, men rene barn er umulig å ha hele tiden.
Og når dem blir litt større (1 år ++) så er det litt slik i mine øyne at desto mer møkkete de er, desto mer gøy har dem hatt :p (men da skifter man jo på dem )
 
Vi kommer til å arve myyye klær, men store ting vil jeg kjøpe selv eller gi spesifikke ønsker til dem som ønsker å kjøpe, bilstol blir vi å kjøpe ny eller leie fra if, alt etter situasjonen. Vi har kjøpt en del på salg frem til nå; men blir nok å hamstre fra kjøpe-selge-bytte-sider når det nærmer seg.
Mamma har kjøpt bilstolpose brukt, hun spurte om hun fikk lov til å kjøpe ting om hun fant, og det er helt greit :Heartred
 
Rene og pene? Pene er nok barna dine uansett, men rene barn er umulig å ha hele tiden.
Og når dem blir litt større (1 år ++) så er det litt slik i mine øyne at desto mer møkkete de er, desto mer gøy har dem hatt :p (men da skifter man jo på dem )

Og der har du grunnen til at de trenger mye klær[emoji23] blir noen skift iløpet av en dag hjemme, skifter fra topp til tå etter barnehagen og[emoji51]
 
Ja, handlet en god blanding av nytt og gammelt til frøkna, alt fra utstyr til klær :)
 
Bilstol og madrass bør være nytt, ellers har jeg ikke problemer med brukt. Men leker som typisk puttes i munnen bør kunne vaskes ordentlig om de skal være brukt av andre enn familie tenker jeg
 
Jeg er opptatt av kvalitet, men det som har vært mulig å arve eller kjøpe brukt om det har vært det jeg skal ha, så har jeg kjøpt brukt. Men før barnet har kommet så er jeg nok allerede over 40 tusen. Klær får mest i arveklær(men er shopping menneske så når jeg seg tilbud og fine klær så shopper jeg[emoji12]). Men vogn, bilstol, bæresele, seng, og bedside crib og vippestol var viktig for meg at det var det jeg visste var bra kvalitet og for mitt bruk, bra i tester og nytt. Men brystpumpe, klær, sengetøy, interiør, og mye annet har jeg kjøpt brukt eller arvet[emoji1305][emoji4]
 
Har kjøpt veldig mye brukt! Og lillesøster har arvet alt av storesøster, men hu fikk ny vogn, bilstol og seng.
 
Har ingen problemer med å kjøpe brukt. Noe er jeg mer skeptisk til enn annet da. Men noe klær, møbler og noe utstyr blir nok helt sikkert kjøpt brukt.
 
Skal kjøpe det meste brukt. Har så langt kjøpt vognbag, dyne og bilstolpose/vognpose.
 
Til første ble det meste kjøpt nytt, med tanke på at nummer to skulle arve.
Så ble de tettere enn planlagt, så da ble det litt så som så [emoji23]
 
Bilstol og madrass kjøpte vi nytt[emoji1][emoji4] Ellers har vi arvet masse klær og litt utstyr, og det meste av annet utstyr kjøpte vi brukt[emoji106][emoji7] Hvorfor bruke masse penger på nytt når vi kan få fint brukte ting rimeligere og så sparer vi miljøet litt å når vi går for gjenbruk[emoji111]

Frøkna er så liten så hun bryr seg fint lite om hvordan klær og utstyr ser ut så lenge hun får mat, ny bleie, kos og en god plass å sove[emoji173] Kommer jo tidsnok den tiden når hun får egne meninger om type klær/farge og interiør på rommet [emoji23]
 
Jeg har handlet en del ja, som pent brukte ullklær for eksempel. Ellers har vi arvet en hel haug, både utstyr og klær. Vi har brukt langt under 50 000 på barnet vårt, tror ikke vi er i nærheten av halvparten en gang :p
 
Har kjøpt seng, madrass, vogn sko og bilstol nytt. Har arvet sekk etter sekk med klær, så der er det mye brukt selv om jeg føler at jeg handler klær heeele tiden [emoji30]
Siden han er flaskebarn så har vi også kjøpt det utstyret nytt.
 
Før har jeg solgt mye brukt, men bare kjøpt nytt selv. Denne gangen (attpåklatt) har jeg kjøpt litt brukt utstyr.
 
Siden jeg venter mitt første barn kommer jeg nok til å kjøpe vogn, bilstol, seng og sånn nytt. Men om jeg kommer over noe bra på disse kjøpe/selge sidene på facebook kan det nok hende jeg blir å handle en del der :) Tror også jeg kommer til å arve en del av venner og familie, men kommer til å bare ta i mot klær som er hele og fine, vill at barne skal se vellstelt ut og ikke gå rundt i noe hullete klær eller klær med fult av flekker. Der går grensen min :)
 
Back
Topp