Handla dere mye gravidklær?

M

Moderator Eve

Guest
Fylte dere hyllene i skapet eller ble det bare et par plagg?
 
Bruker stort sett tights og kjole hjemme. Tightsen er innkjøpt for anledningen, kjolene er fra min vanlige garderobe. Har et par bukser og topper til "utebruk".
 
Har kjøpt 3 gravidbukser (dersv to av dem på salg), en tights og en strømpebukse - alt fra H&M, så jeg har sluppet billig fra det. Nå er jeg snart ferdig med svangerskapet, så jeg satser på at jeg klarer meg uten å handle flere klesplagg (gjerne bortsett fra en ny strømpebukse, siden det er et par hull i den jeg har). Topper, skjørt og kjoler kan jeg bruke en sel av dem jeg har fra før, jakke har jeg lånt av et større familiemedlem og en venninne.
 
Jeg har kjøpt to jeans, som var helt nødvendig.

Jeg måtte også kjøpe ny penkjole, som jeg brukte i julen, og skal bruke i et par runde dager før termin.

Jeg har også kjøpt en gravidtopp, men den har vist seg å være unødvendig. Det er null problem å bruke de lengste strechy toppene jeg hadde fra før. Jeg satser på å ikke måtte kjøpe noe mer enn dette.
 
Kjøpte kanskje litt vel masse.
Ca 10-14 par med strømpebukser, da i ulike farger, stoff & denier.
5 gravidjeans.
6 gravidtights.
8 singletter som også kan brukes til amming.
6 (?) Kjoler inkludert 1 julekjole.
3 gensere til gravide.
Også 3 penere gravidbluser.

Skal pakkes ned og brukes til flere graviditeter, evnt lånes vekk til søsken og venninner som skal ha barn. Kjøpte litt vel masse! Er ikkje akkuratt blitt slitt.
 
Jeg kjøpte 4 jeans som jeg brukte sammen med singleter og cardigans mesteparten av svangerskapet. Jeg kjøpte også et par gensere når magen begynte å bli stor men de ble lite brukt. Mot slutten kjøpte jeg et par gravid-strømpebukser som jeg brukte sammen med stretchy kjoler.
 
Kjøpte to bukser og to t-skjorter. Buksene brukte jeg mye, mens t-skjortene sjelden ble brukt. Den ene vokste jeg aldri i... [emoji23][emoji23]
 
4 gensere og 3 bukser. Ellers har jeg kjøpt mest klær som kan brukes etter fødsel også :) mulig det er et par joggebukser som blir i det største laget:p
 
Foreløpig 2 treningstights, 2 vanlige tights, 2 strømpebukser, 1 haremsbukse og 1 blå joggebukse. Av overdeler har det blitt litt diverse for å kunne variere litt. Løse t-skjorter, noen litt strammere og noen med spagettistropper for å ha når sommeren nærmer seg. Svart og hvitt. Har også kjøpt 3 (?) kjoler som kan brukes med stor mage på sommeren da de fleste kjolene jeg har vil bli for korte foran :) Alt i alt kanskje brukt 1500-2000 kroner ;) Og en fleecejakke, men den er mest kjøpt for å brukes neste høst da jeg kan bruke den med bæresjal!

Om jeg skal ha noe mer blir det at jeg må kjøpe flere tights fordi de blir slitt (tviler) eller flere tynne strømpebukser fordi de blir ødelagte, noe som fort skjer :)
 
Med første kjøpte jeg mye og brukte dette med andremann også og da jeg ble gravid med tredjemann var de gravidtøyene så slitt og hullete at de ble kastet. Kjøpte bare vanlig klær i en større størrelse i stedet :)
 
I første svangerskap kjøpte jeg en del og som jeg brukte igjen i andre svangerskap. I tillegg i siste svangerskap måtte jeg ha sommertøy siden jeg var gravid på sommeren som jeg ikke var sist. Alt ser like fint ut og skal selges som en pakke på finn.no.
 
Har kjøpt tre gravidbukser som jeg veksler mellom, samt noen gensre. Har brukt en del løse topper jeg hadde fra før for å unngå å kjøpe for mye nye klær - all jo tross alt bare brukes en liten periode
 
Hadde to gravidtights, et par magebelter, en pen "tunika-genser" og kjøpte noen topper brukt.
For det meste brukte jeg bare mannens klær, og mine egne.
Treningsbukser og joggebukser under magen funket veldig fint.
 
Har kjøpt bukser som jeg aldri bruker....får selge dem videre etterpå for de er virkelig ikke brukt. Bor i tights og kjole/lange singleter og mammagenser pluss cardigan, eller oversizeplagg. Strømpebukser brukte jeg mye første og andre svangerskap, denne ganga orker jeg ikke noe stramt. Har også kjøpt vinterjakke som ble brukt forrige svangerskap, og dette-skal bli godt å gi den til Fretex ved veis ende, den dr slitt og jeg er så lei den [emoji6]
 
Bruker gravidjeans fra HM. Brukte ellers vanlige klær (topper osv) sist og vil tro jeg gjør det nå også. Legger ikke noe på meg når jeg er gravid. Per nå, nesten 18 uker, veier jeg nesten 4 kg mindre enn da jeg ble gravid.
 
Foreløpig har jeg kjøpt 2 gravidbukser. Føler jeg klarer meg greit med vanlige topper og bluser. Foreløpig i alle fall
 
Back
Topp