Halv skatt i desember?

En tråd i 'Jobb, utdanning og økonomi' startet av LilleMy88, 12 Okt 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. LilleMy88 Elsker forumet Snøfnuggene 2018

Jeg går ut i permisjon i desember og er nok sykemeldt de dagene før permen starter i desember. Til vanlig får jeg halv skatt i desember. Hvordan fungerer det når man er sykemeldt og går ut i perm?

Noen som vet?

2. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Jeg tror det kommer an på hvilken dato det er lønningsdag og hvilken dato du starter permisjon? :)

3. LilleMy88 Elsker forumet Snøfnuggene 2018

Det er sant.

Vet ikke hvilken dato man pleier å få utbetalt sykepenger på?

Vanlig lønnsdato er etter jeg går ut i perm. Men så pleie de å kjøre lønn tidligere i mnd i desember, ikke på vanlig lønnsdag.

4. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Får du ikke sykepenger fra arbeidsgiver?

5. LilleMy88 Elsker forumet Snøfnuggene 2018

Mener jeg kun får utbetalt de 16 første dagene. Så kommer resten fra nav.

6. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Da aner jeg ikke, dessverre. Jeg får sykepenger fra arbeidsgiver og jeg går jo ut i permisjon før desember i det hele tatt har startet.

Prøv å hør med NAV på Facebook? :)

• Liker Liker x 1
  7. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Ganske sikker på at nav gir halv skatt i desember. Usikker på utbetalingsdato nå, men har pleid å få det rundt den 12 mener jeg, når det gjelder foreldrepenger og svangerskapspenger ihvertfall.

8. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Kjapt søk på google/nav sier at både sykepenger og foreldrepenger kommer 11.12 med halv skatt.

• Liker Liker x 1
  9. LilleMy88 Elsker forumet Snøfnuggene 2018

Herlig! Takk for svar av en eller annen grunn glemte jeg å Google etter svar.

Tusen takk

• Liker Liker x 1
  10. Vbt Forelsket i forumet Marsboerne 20 18

NB behandlingstiden hos NAV. Om søknaden ikke er ferdig behandlet , ingen penger.

11. LilleMy88 Elsker forumet Snøfnuggene 2018

Det er sant!

Men man får kanskje etterbetalt om behandlingen tar en del tid?

12. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Får etterbetalt ja, og det kommer vel gjerne så fort søknaden er godkjent

• Liker Liker x 1
  13. Vbt Forelsket i forumet Marsboerne 20 18

Man får etterbetalt, men da får man ikke nødvendigvis pengene før jul om man er uheldig

• Liker Liker x 1

Del denne siden