halsbrann

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Noen som er plaget av dette?
Begynte her den uka her. Grøss og gru, hadde glemt hvor fælt det er. I går natt og i dag har jeg vært skikkelig plaget.
 
Auch, det ekke mye behagelig og vanskelig å sove... Slet med det i de 2 forrige svangerskapene mine:( Brukte sånne syrenøytraliserende tyggetabletter fra apoteket, var det eneste som funka!
 
Her og! Skikkelig gale. Men blir bedre av sitron vann
 
Mhm! Tyggetablett hver kveld før soving.
 
Tygger novaluzid hele dagen.. prøver å unngå alt som trigger halsbrannen , men da må jeg bare droppe all mat og drikke :p
 
Det har kommet... og det er så plagsomt :(
Husker jeg spiste mye love hearts sist :)
 
Har begynt litt her også, men det er heldigvis ikke altfor plagsomt ennå.. Går greit med bare Love Hearts enn så lenge[emoji6]
 
Huff, ja. Nå har den for alvor meldt sin ankomst her i huset også. Jeg mener faktisk helt oppriktig at noe av det mest ubehagelige ved min forrige fødsel var at jeg hadde så sykt halsbrann mellom riene. Prøvde alt for å gjøre det beste mulig de siste ukene. Spiste mandler, gulrot, yoghurt, drakk melk, tabletter... Ingenting funka. Så kjøpte jeg en diger flaske flytende Gaviscon på apoteket, fire timer før fødselen satte i gang. DET hjalp! Som bare fillern. Bare synd jeg kun rakk å få i meg en spiseskje. Hehe. I hvert fall. Hvis nøden blir for stor, damer, kan det være den gjør underverker også for dere.
 
Har det ikke selv, og var kun litt plaget på slutten forrige svangerskap.. da husker jeg at mange anbefalte love hearts (leste ikke alle kommentarene før jeg skrev, så ser det er nevnt over)
 
Har merket at det har kommet sånn smått siste uka, og gruer meg til mer. Hadde ganske mye sist. Bodde da i utlandet (derav navnet her), og hamstret lovehearts hjemme som jeg hadde med meg. Hjalp nok mest mentalt [emoji28]
 
Noen som er plaget av dette?
Begynte her den uka her. Grøss og gru, hadde glemt hvor fælt det er. I går natt og i dag har jeg vært skikkelig plaget.


Jupp :/ sliter sjikkelig med det nå. Så ille at jeg ikke får sovet mye.
Hva kan vi gravide egentlig ta imot halsbrann? Som er trygt?
 
Love hearts hjelper ikke for meg :depressed: Noen som har noen anelse om hva som trigger det?
 
Love hearts hjelper ikke for meg :depressed: Noen som har noen anelse om hva som trigger det?

Fra Apotek1:
«Halsbrann er en av de vanligste plagene gravide kvinner opplever. Årsaken til halsbrannen er at lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøret blir slappere under påvirkning av svangerskapshormoner. Dermed lekker syre fra magesekken opp i spiserøret. Halsbrannen påvirkes også av det økte trykket i bukhulen når livmoren vokser seg stor utover i svangerskapet.»

På apoteket har de også masse forskjellig man kan få reseptfritt hvis plagene blir for store. Jeg prøvde Gaviscon tyggetabletter i sist svangerskap, men smaken var helt grusom, så jeg fikk aldri helt testet effekten av de[emoji13]
 
Fra Apotek1:
«Halsbrann er en av de vanligste plagene gravide kvinner opplever. Årsaken til halsbrannen er at lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøret blir slappere under påvirkning av svangerskapshormoner. Dermed lekker syre fra magesekken opp i spiserøret. Halsbrannen påvirkes også av det økte trykket i bukhulen når livmoren vokser seg stor utover i svangerskapet.»

På apoteket har de også masse forskjellig man kan få reseptfritt hvis plagene blir for store. Jeg prøvde Gaviscon tyggetabletter i sist svangerskap, men smaken var helt grusom, så jeg fikk aldri helt testet effekten av de[emoji13]
Så ingenting man kan gjøre for å forebygge? :(
 
Jeg har så langt fått halsbrann når jeg har spist rå løk, sterk mat og surt godteri. Har brukt gaviscon ved tidligere sv.skap og det har fungert godt.
 
Går i gaviscon her. Brukte de sist også. Husker jeg kjøpte sånn kembopakker på apoteket i Sverige sist. 100 i pakka elns. :hilarious: fare for at jeg rasker med meg en sånn stor pakke neste gang vi er innom søta bror, for halsbrannen blir bare mer og mer fremtredende. :yuck:
 
Så ingenting man kan gjøre for å forebygge? :(

Er noen små ting da[emoji4]

- Vær forsiktig med kaffe og sterkt krydret mat
- Drikk et glass skummet melk eller spis noen mandler.
- Spis heller flere små måltider enn få store.
- Unngå å spise rett før du legger deg.
- Bygge opp sengen med puter eller annen støtte så overkroppen kommer litt høyere om natten.
 
Back
Topp