Halsbrann

Jeg spiste en kanelbolle i morrest. Vet ikke om det var kanelen, eller noe annet, men fikk syyykt halsbrann etterpå [emoji24]

Har merket at melkeprodukter er bra. Bruker ellers Gaviscon.
 
Melk og flytende gaviscon er det som funker best på meg, og jeg er myyye plaget med halsbrann ellers og.
 
Masse puter når man legger seg, lovehearts og unngå kaffe og syrlig frukt for min del. Veldig plaget med dette første graviditet. Litt innimellom nå.
 
Love hearts og soda(farris) funker veldig bra her. Og minske brødmat, melk og te. Vet ikke hvorfor det trigger, men brød og melk er virkelig ikke bra, får halsbrann for fult av det.
 
Merker at jeg får mer halsbrann av å ligge på høyresiden enn på venstresiden, hvordan kan det ha seg? Noen andre med lignende erfaring?
 
Synes ikke lovehearts funker så bra her, så gaciscon har vært en livredder
 
Merker at jeg får mer halsbrann av å ligge på høyresiden enn på venstresiden, hvordan kan det ha seg? Noen andre med lignende erfaring?
Jeg også. Har nok med anatomien og gjøre. Øverste del av magesekken ligger litt mer til venstre for spiserøret, så hvis du ligger på venstre siden så vil mageinnholdet følge gravitasjonen vekk fra spierøret. Motsatt når du ligger på høyre side.
 
Melk er det som fungerer best for min del.
Synes tyggetablettene fra gaviscon smaker ekkelt, eller det er egentlig konsistensen jeg ikke liker. Har ikke forsøkt med lovehearts, men det liker jeg i hvert fall. Det må prøves[emoji16]
 
Jeg også. Har nok med anatomien og gjøre. Øverste del av magesekken ligger litt mer til venstre for spiserøret, så hvis du ligger på venstre siden så vil mageinnholdet følge gravitasjonen vekk fra spierøret. Motsatt når du ligger på høyre side.

Smart du! [emoji2] Takk for info :) tenkte det kanskje var småen som lå mer på ene siden, men det virker jo litt rart nå når jeg tenker meg om [emoji85][emoji16]
 
Jeg får halsbrann når jeg står, sitter og uansett hva jeg spiser. Gaviscon hjelper ikke lenger, og jeg sovner ikke før 04 om natten. Jobber fortsatt 50 %, bare tre uker igjen nå... Noen råd? Er desperat. Håper bare hun kommer rundt termin og ikke 11 dager på overtid som guttungen.
 
Jeg får halsbrann når jeg står, sitter og uansett hva jeg spiser. Gaviscon hjelper ikke lenger, og jeg sovner ikke før 04 om natten. Jobber fortsatt 50 %, bare tre uker igjen nå... Noen råd? Er desperat. Håper bare hun kommer rundt termin og ikke 11 dager på overtid som guttungen.

Her funker sjokolademelk til en viss grad. Jeg klarer ikke konsistensen på gaviscon, og brekker meg bare av det:yuck: så har ikke kunnet bruke det.. Men Link tyggis funker her:) Den hjelper ikke alltid så veldig lenge, men den funker:happy:
 
Jeg får halsbrann når jeg står, sitter og uansett hva jeg spiser. Gaviscon hjelper ikke lenger, og jeg sovner ikke før 04 om natten. Jobber fortsatt 50 %, bare tre uker igjen nå... Noen råd? Er desperat. Håper bare hun kommer rundt termin og ikke 11 dager på overtid som guttungen.

Ja. En skje natron og drikk et glass vann til. Tar halsbrannen øyeblikkelig her[emoji173]️
 
Jeg får halsbrann når jeg står, sitter og uansett hva jeg spiser. Gaviscon hjelper ikke lenger, og jeg sovner ikke før 04 om natten. Jobber fortsatt 50 %, bare tre uker igjen nå... Noen råd? Er desperat. Håper bare hun kommer rundt termin og ikke 11 dager på overtid som guttungen.

Den funker ikke på meg mer heller(bruker den flytende), men tar den etter hvert måltid fortsatt og før jeg legger meg. Men bruker også å ta et glass samarin på det verste, og tygger love hearts om natten og hver gang jeg kjenner det. Og drikker farris som også funker greit.
Jeg må spise så små måltider som mulig og heller ofte for å slippe den værste halsbrannen. Og null av sterke krydder(noe som jeg elsker).
 
Ja har kommet for å bli her... helt pyton. Kjøpte gaviscon idag... drikker det i tide og utide[emoji849]
For meg hjelper det mest å kontrollere hva/når/hvor mye jeg spiser en god del. Når det først brenner skikkelig skal det mye gaviscon til for å hjelpe noe. Blir veldig straffa for å spise "feil".

Spesielt hjelper det å spise mindre utover dagen/kvelden. Jeg prøver å spise mest på morgenen og formiddagen. Og holde meg til mild mat på kvelden.
 
Back
Topp