Halsbrann

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg har begynt å kjenne på det, og spesielt om kvelden/natten. Noen som har noen tips mot det?
 
Gaviscon tyggetabletter fungerer godt for meg. Men du må ta de før du legger deg, for da er det for seint :)
 
Om ikke tyggetablettene fungerer så er flytende Gaviscon enda mer effektivt, men smaker ikke så godt da..
 
Signerer med Gaviscon tyggetabletter her... Jeg sliter veldig med den flytende [emoji12][emoji28]
 
Jeg levde på gaviscon sist graviditet. Og måtte unngå en del mat; løk, sterk mat, stekt fet mat, brunsaus +++. Kjentes til tider ut som om jeg skulle kveles når jeg våknet om natta med syre helt opp i nesen [emoji28]

Jeg foretrekker den flytende gavisconen. Den smaker ikke godt, men det skummet jeg fikk i munnen av tyggetablettene førte til brekninger og oppkast, så de ga jeg opp.

Ligge med hodeenden litt hevet på sengs hvis du har mulighet (bygge opp med bøker eller lignende under føttene på hodeenden av senga). Unngå å legge deg med full mage. Let opp tips på nettet om refluks, mange gode råd der.
 
Håper du finner noe som hjelper. trasig å plages slik som dette..:)
 
Så lenge jeg unngår kaffe så går det greit, heldigvis! Er jo helt grusomt, føler seg som en drage som spruter flamme.
 
Eg har hatt moderat til vond halsbrann i alle mine svangerskap. Sov litt halvsittand, bygg opp med godt med puter. Ikkje bøy deg framover, men bøy i knea om du skal ha noko på golvet. Unngå tomatsaus og veldig sterk og feit mat.
Lovehearts kan og hjelpa for nokon.
Om ikkje dette reduserer det til at det er til å leva med, ville eg prøvd noko syrenøytraliserande. Snakk med legen kva preparat han/ho vil anbefala deg.
 
Her var det mange flotte tips! :) Merker at jeg må prøve meg litt fram her da jeg plutselig er veldig plaget av halsbrann den siste tiden (vel og merke kun på kvelden).
 
Har ikke vært noe særlig plaget med det, men spise tomtatsuppe/gryte her om dagen, og den kjente jeg for å si det sånn:p
Skikkelig plagsomt.

Gaviscon som flere her nevner skal visst være bra, men hadde ikke dette tilgjengelig for å prøve så vet ikke hvor godt det virker:)
Leste et sted at det skulle visst hjelpe å spise mandler, så hev i meg en neve. Hjalp kanskje litt, men ikke veldig.
 
Gaviscon [emoji106]
 
Har ikke vært noe særlig plaget med det, men spise tomtatsuppe/gryte her om dagen, og den kjente jeg for å si det sånn:p
Skikkelig plagsomt.

Gaviscon som flere her nevner skal visst være bra, men hadde ikke dette tilgjengelig for å prøve så vet ikke hvor godt det virker:)
Leste et sted at det skulle visst hjelpe å spise mandler, så hev i meg en neve. Hjalp kanskje litt, men ikke veldig.

Åh nei, jeg har jo akkurat forsynt meg godt med tomatsuppe [emoji85] Blir spennende å se om litt da [emoji6] Har evt litt mandler liggende i skapet jeg får bruke [emoji23]
 
Ok, Hehe. Er så lost på dette feltet merker jeg [emoji85] Takk for at du svarte :)
Ikke tenk på det:) kan ikke vite alt. Fikk tips om gaviscon selv i første svangerskap [emoji4]
 
Melk hjelper iblant :) ellers så synes jeg det hjelper mest å unngå en viss type mat (eks: taco, pizza, tomatsaus osv..)
 
Back
Topp