Hadde du hentesett til barnet til hjemturen fra sykehuset?

Jeg håper virkelig jeg får til å strikke hentesett eller at svigermor får det til.
Vil ha hentesett og vil at det skal være hjemmelaga og familienært [emoji173]️
 
Ja det hadde vi. Buksa og jakka var strikket av bestemoren til frøkna og lue, votter, sokker og skjerf var strikket av meg. Praktisk med ett ull-sett til januarbaby og synes det er koselig med hentesett:)
 
Ja, de har alle hatt klær dedikert til formålet ja. Ingen bilder av de fire første (eller, jeg har, men i album). Vesla hadde en ørliten Mariusgenser, og det skal lillebror også få. [emoji170]
39e13876f7e6cc12f41b576c690d1bd4.jpg
 
Det var kjøpt.
Det var ikke noe planlagt antrekk, så jeg husker ikke hva hun hadde på seg :p
 
Jeg strikka en genser og lue. Drev med buksa når vannet gikk så ble ikke ferdig med det [emoji23]
Fikk masse bruk for genseren, den passa i to måneder ca.

Var en fin bronsjefarge på genseren, og jeg bruker gjerne den til flere barn.
 
Nei, det kan jeg ikke huske vi hadde.
Begge har vært vår-sommerbarn, så har bare hatt på vanlige klær og en heldress i fleece eller bomull.

Men jeg strikket pledd til dem som de hadde over.
 
Ja, de trengte noe varmt å ha på på vei hjem fra sykehuset og bestemor strikket :) Men vi brukte hentesettet mye! Begge jentene har vært små ved fødsel så hentesetene har blitt brukt mye! Lillesøster fikk et nytt som ble strikket mindre, så brukte hun storesøster sitt da hun hadde vokst ut av sitt eget :)
 
Hadde ikke hentesett, men ønsket oss heller litt oldemorstrikk som hun kunne bruke i vinter.
Fikk blant annet et kjempefint todelt sett som hun har brukt i vintermånedene nå, lue, votter, ullsokker og en fin ullkjole.
Fint å få i en størrelse som varer litt lenger enn nyfødt.

Jeg strikket et babyteppe til henne da som hun hadde over seg i stolen på vei hjem, om det teller :p
 
Back
Topp