Hadde du ein lik fødsel som mor di?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
Ja, både graviditet og fødsel var omtrent helt lik:)
 
Absolutt ikke. Moren min har fått fire barn, hvert av dem i styrtfødsel to til tre uker før termin. Ikke behov for smertelindring og utrolig nok måtte hun aldri sy et eneste sting - til tross for at det gikk ekstremt fort med alle. Jeg fikk min første for fire uker siden, fem dager på overtid. Åpningsfasen varte i to døgn (masse smertefulle rier som ikke hadde effekt). Aktiv fødsel i syv timer. Jeg måtte ha epidural, lystgass og riefremmende og ble sydd både her og der etterpå. Heldigvis var ingen av riftene verre enn grad 2. Blødde også veldig mye pga. to arterier som røk underveis. Dette til tross hadde jeg en veldig positiv fødselsopplevelse, men jeg brant meg nok litt på å forvente at jeg skulle ta etter min mor. Ble ekstra tungt å gå over termin for eksempel. ALLE sa (inkl. JM) at jeg sikkert også ville gå i fødsel noen uker før. Jeg trodde også at selve fødselen skulle gå ganske raskt, og ble derfor temmelig demotivert da det ble klart at det ikke var tilfellet. Neste gang skal jeg prøve å holde forventningene på et minimum. Det blir som det blir, og ingen fødsler er like. :)
 
Jepp.
Forskjellen er at nå får man ikke ligge så lenge og man får heller ikke slik muskelavslappende sprøyte som hun fikk. Så jeg opplevde bare den første delen av "hennes" fødsel. Søsteren min sine to fødsler var helt like.
 
Min fødsel nr 2 var like lett som hennes nr. 2, men den første var helt vidt forskjellig. Jeg gledet meg til nr. 2, hun ventet så lenge hun kunne pga traumatisk fødsel
 
Vi hadde begge raske fødsler.
 
Aner ikke, er adoptert så jeg vet ingenting om fødselen til min biologiske mor. Men selv hadde jeg en veldig fin fødsel :)
 
Nei. Hun var skapt til å føde, det var ikke jeg:p
Akkurat samme her! Jeg hadde håpet jeg arvet hennes ukompliserte svagerskap og fødsler, men neida. Tror jeg har hatt mer komplikasjoner med min første enn hun hadde med alle fire :rolleyes:
 
Mamma hadde to veldige ulike fødsler, en på 18 timer og en på 2,5 time. Hun brukte kort tid når hun fikk meg og jeg hadde selv en veldig kort fødsel på litt over 2 timer.
Nå gjenstår bare å se hvordan neste fødsel blir, men med 14 mnd i mellom har jeg ikke noen store forhåpninger om at det kommer til å ta lenger tid denne gangen [emoji28]
 
Nei, ikke i nærheten en gang. Svangerskapet mitt var heller ikke likt som noen av hennes.
 
Mamma brukte vel et døgn på å få ut meg. Jeg brukte under 2 timer fra 4cm på å få ut tuppa. Men begge fødslene var uten komplikasjoner så det er jo likt.
 
Ganske forskjellig.

Jeg er født 1 dag før eller etter termin, gutten min er født 11 dager etter termin.
Jeg kom på 4 timer, fødselen med min tok 38 :p
 
Back
Topp