Habituell abort og sex

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Har vært til utredning for habituell abort, og er nå gravid igjen (ikke kommet svar på prøver), fått Crinone og Albyl-E. Er vel 4+3.
Dere andre, hvilken informasjon har dere fått om sex?
Kan man ha det, eller skal en ligge unna?
Hørte noen som sa en skulle avstå 1 trimester?
 
Har vært til utredning for habituell abort, og er nå gravid igjen (ikke kommet svar på prøver), fått Crinone og Albyl-E. Er vel 4+3.
Dere andre, hvilken informasjon har dere fått om sex?
Kan man ha det, eller skal en ligge unna?
Hørte noen som sa en skulle avstå 1 trimester?

Jeg er og gravid igjen! [emoji1][emoji1]

Lurer på det samme [emoji13]
 
Har aldri fått beskjed om restriksjoner ift det.

Ene aborten min begynte (tilfeldig) med små blødninger etter sex. Men det var tilfeldig.
Var skeptisk senere og forberedt på det da og, men var bare ved den ene aborten.

Det skal ikke ha betydning. Noen har mer lettblødende slimhinner enn andre, men med mindre man får spesifikk beskjed av sin lege/gyn så er det bare å leve som normalt og se hva dere føler dere komfortable med.

Lykke til med svangerskapene begge to. Håper dere kommer i mål denne gangen.
 
En av gynekologene jeg var hos, sa ingen sex/orgasme, ikke løfte/bære over 10 kg og ikke sykle før 12uker. Dette var for å unngå å irritere livmora. Andre gynekologer har ikke sagt noe om det (jeg har ikke spurt heller). Har mistet ni ganger, men er nå i uke 22. Aner ikke om det hadde noen betydning at jeg fulgte siste gyn sine råd denne gangen og tror mest at det går bra pga medisinene jeg fikk, men jeg ville ikke ta noen sjanser...
 
Så gøy!! Gratulerer! :) sist jeg hørte fra deg, var du vel 5/6 dpo.. hva er du nå?
Nårtid kom positiv test? Nå skal det bli mars baby på oss!! :)

Takk!! Er 7 dpo i dag. Positiv test i dag morges og nå nettop. Har en god følelse nå [emoji4][emoji1]

Termin 24. mars. Når er din?
 
Takk!! Er 7 dpo i dag. Positiv test i dag morges og nå nettop. Har en god følelse nå [emoji4][emoji1]

Termin 24. mars. Når er din?
Åja, er det ikke lengre siden jeg hørte fra deg.. hehe.. ferietid, synes det er leeenge siden! ;)
Terminkalkulatorne er litt uenige, ett sted mellom 16. og 19. Mars :) jammen må den holde seg der denne gangen!
 
En av gynekologene jeg var hos, sa ingen sex/orgasme, ikke løfte/bære over 10 kg og ikke sykle før 12uker. Dette var for å unngå å irritere livmora. Andre gynekologer har ikke sagt noe om det (jeg har ikke spurt heller). Har mistet ni ganger, men er nå i uke 22. Aner ikke om det hadde noen betydning at jeg fulgte siste gyn sine råd denne gangen og tror mest at det går bra pga medisinene jeg fikk, men jeg ville ikke ta noen sjanser...
Fikk positiv test dagen etter jeg var hos gynekologen, kanskje jeg skal ringe han på mandag å høre..
Ser så nye forskjellig her inne på div. forum, finner ikke noe handfast på google heller..
Så ingen aktivitet av noe slag før uke 12 er over mao..
 
Vi tør ikke. Dessuten frister det ikke heller når man tar Lutinus, er ganske udelikat (for å si det pent). Jeg har også slitt med farget utflod, så vi tar ingen sjanser. Ingen sex, ingen tunge løft og ingen store anstrengelser. Jeg tør heller ikke bade, selv om jeg ikke har fått beskjed om at det ikke er greit. Men inntil den mørke utfloden gir seg, så er jeg fryktelig forsiktig.
 
Back
Topp