Høyt SF-mål

Hvordan gikk det i dag? :)

Det gikk fint. :)
Baby estimert til drøyt 4 kg nå. CTG helt super. Hun sjekket modenhet og målte 2 cm åpning og jeg fikk score 2 på skalaen.
Ble strippet, og det var helt vanvittig vondt. Så nå er jeg så øm at jeg knapt kan sitte. :knegg:
Hun anbefalte å vente noen dager og se om strippingen får fart på sakene. Har ny time for stripping på mandag. Så foreløpig ingen planer om igangsettelse ennå. :)

MEN, hun fikk også noen målinger underveis som viste mindre magemål. Så da ble hun faktisk litt usikker på de andre målingene. Så selv denne eksperten på Rikshospitalet kan tydeligvis måle feil. Og særlig på de store babyene er det visst vanskelig å måle helt nøyaktig pga mye skygger osv.
 
Det gikk fint. :)
Baby estimert til drøyt 4 kg nå. CTG helt super. Hun sjekket modenhet og målte 2 cm åpning og jeg fikk score 2 på skalaen.
Ble strippet, og det var helt vanvittig vondt. Så nå er jeg så øm at jeg knapt kan sitte. :knegg:
Hun anbefalte å vente noen dager og se om strippingen får fart på sakene. Har ny time for stripping på mandag. Så foreløpig ingen planer om igangsettelse ennå. :)

MEN, hun fikk også noen målinger underveis som viste mindre magemål. Så da ble hun faktisk litt usikker på de andre målingene. Så selv denne eksperten på Rikshospitalet kan tydeligvis måle feil. Og særlig på de store babyene er det visst vanskelig å måle helt nøyaktig pga mye skygger osv.

Oi, da er du snart i gang! Så bra! Det beste hadde jo vært om disse tiltakene får fart på sakene. Med magemål, mener du da babyens? Jeg var også på Riksen, og jeg synes hun som målte meg var veldig rask med magemålene, og det var jo de som utgjorde den store forskjellen. Hode og femur var begge på 90%-percentilen. Tror kanskje hun var lege i spesialisering, for det var var flere spørsmål hun ikke kunne svare på.
 
De har sett på UL at han er stor (estimert til å bli over 4 kg), og jeg ser jo at magen er mer sprengt nå enn med forrige som var 3,6 kg ved termin. Siden SF-målet har gått helt bananas nå, ble jeg bare litt bekymret for om han var så stor at de setter i gang. Jeg har normal mengde fostervann. Min vekt har økt med 5 kg på én uke også. Blir spennende å se i morgen. Godt for deg å vite at babyen din er noenlunde på gjennomsnittet da. Det er jo det beste. :)

Mi forrige ble estimert til 3,6 i uke 36. Og til 4,1-4,2 ved termin. Kom en uke over termin og var 4250. Er ikke så stort da! :)
 
Med guttene hadde jeg veldig høye sf-mål. Som uke 40 i uke 34. Guttene ble begge estimert til 4.5 ved termin. Men var 3.5 og 3.8 ved fødsel. Begge født ei uke over termin. Hadde mye fostervann da.
 
Vekstestimering er jammen meg bingo... fikk en gutt på fem kilo første fødsel, derfor var jeg til vektkontroll med nr to. Rett før fødsel sa de at han ikke kom til å bli større enn ca 3300... han var 4290. Skal til kontroll med denne karen og, og forventer ikke noe under 4 kg ihvertfall.
 
På vekststimering for 2 uker siden var det et vekstavvik på 1% og i dag var det på 15%. Måler de så feil/forskjellig eller kan barnet virkelig ha vokst så mye?:O
 
Back
Topp