Høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet

doublemay

Forelsket i forumet
Hei, jeg er nå i uke 16 og sliter med høyt blodtrykk og er blitt sykemeldt og fått beskjed om å roe ned. Men med en vanlig hverdag og barn er ikke det like enkelt bestandig. Har du noen gode tips? Hvor prekært er dette?
 
Hei igjen:)

Høyt blodtrykk kan være så mye, nå vet jeg ikke hor høyt du har. Det er ikke enkelt å roe ned når man har barn fra tidigere det har jeg full forståelse for. Høyt blodtrykk kan bli ganske alvorlig, og kan du unngå det med endring av levevaner er det jo ingen ting som er bedre enn det.

Tenk på det på en annen måte - når du er sykemeldt skal du ikke gjøre alt annet du burde gjøre, når du er alene hjemme på dagtid da skal du slappe av det er det som er din jobb da.

Se om du kan få hjelp til henting, levering osv. Se på prioriteringene hva må gjøres og hva kan du la andre gjøre eller la ligge. Det er nå 9 mnd der kroppen din gjør en fantastisk jobb 24 timer i døgnet:)

Helsen din er prikær! Selv om det er vanskelig prøv å prioriter den - det ganger både deg, den lille i magen og din familie:)

Lykke til, det fikser du:)
 
Back
Topp