Høygravid og forkjølet

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Om et par dager er jeg 37 uker på vei og har jo da selvsagt blitt sørpe forkjølet! Hodet verker, nesa er tett og halsen slimete. Akkuratt det jeg trengte nå kjenner jeg, i tillegg til å sove dårlig og andre vanlige høygravids-plager.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette litt raskt?
 
Masse frukt, vann og hvile. Finnes få mirakelkurer for slike herlige tilstander som jeg vet om hvertfall :/ Lykke til, og god bedring :)
 
Uff nei det var kjedelig.. jordmora fortalte meg at gravide er gjerne syke litt lenger enn normalt også... Uff og huff.. du får ha god bedring. Hvil deg masse før juleaften nå da
 
Jeg var søpleforkjøla for noen uker siden, med ørebetennelse. Så jeg surva til legen min, men fikk ikke antibiotika før det hadde gått to uker. Så snart jeg begynte å ta antibiotikaen var jeg bedre allerede etter to dager.
Men masse hvile, nesespray og overdose med c-vitaminer. Hehe.

Her sliter jeg selv med omgangssyke nå. Jentungen og mannen er heldigvis bedre da, så jeg får være syk i fred :P

 
Jeg pådro meg bihulebetennelse for kort tid siden, og da også tok det et par uker før jeg fikk medisin. Ellers var det bare å pøse på med saltvannsspray og, som jeg ser tidligere nevnt her, C-vitamin. Kjerringråda jeg fikk var noe som heter Weifa-C Nypeekstrakt som fås kjøpt i de aller fleste dagligvarebutikker, og kan brygges te av, samt sitronvann med sukker i. God bedring! :)
 
Takk for gode råd folkens :) men altså, jeg har peiset på med saltvannspray i hele natt og det hjelper ikke i det hele tatt.. Er det sånn at vi ikke skal ta nesespray? Jeg må krype til korset å si at når jeg ikke hadde sovnet kl 5 pga nett nese/hode tok jeg litt otrivin.. Gud så deilig å få puste igjen!! Nå har heg ko dårlig samvittighet da, kan det ha skadet babyen?? :/ er ca 37 uker på vei..
 


gutt2012 skrev:
Takk for gode råd folkens :) men altså, jeg har peiset på med saltvannspray i hele natt og det hjelper ikke i det hele tatt.. Er det sånn at vi ikke skal ta nesespray? Jeg må krype til korset å si at når jeg ikke hadde sovnet kl 5 pga nett nese/hode tok jeg litt otrivin.. Gud så deilig å få puste igjen!! Nå har heg ko dårlig samvittighet da, kan det ha skadet babyen?? :/ er ca 37 uker på vei..


Jeg måtte bruke otrivin på natten, for vi MÅ sove og MÅ få puste. Og mener at man kan bruke otrivin i moderate mengder, og ikke over ti dager. Jeg har nettopp blitt avvent fra nesesprayen, for jeg brukte den lenger enn 10 dager, og da ble slimhinnene avhengige av den.
Ring legevakten og spør om du er usikker :)
 
Du kan bruke Otrivin sammen med saltvannsspray. Jeg fikk beskjed om å bruke Otrivin morgen og kveld (så HELST ikke mer enn 2 ganger om dagen) og så være flink til å følge opp med saltvansspray sånn at det ikke blir helt potte tett.

Er du i tvil, så snakk med de på apoteket ditt. De har jo tross alt en utdannelse innen medisin! ;D

God bedring!
 
jeg sitter her og er potte tett selv, slimer og har vondt i hode, kaster opp om morgenen pga av at jeg blir kvalm av alt slim, så lurte på litt d samme som deg :) her var det mange fine svar :) bruker otrivin jeg ja, og råmelk tabeletter..
 
Jeg er også veldig forskjøla og kjenner det i  bihulene. Beg på penicillin dersom eg ikkje blir noe bedre snart...Kjenner det i tenna og i kinnene og kommer knall gult puss ut... Uff, håper det gir seg snart. Eg bruker otrivin nesespray før eg legger meg og masse saltvann. Legen sa det var helt ok å bruke otrivin, bare det var før eg legger meg og ikke  mer enn 10 dager.
 
Forkjøla ja... Vært det i to mnd nå... Sliten og lei... Men er heldigvis snart ferdig med å ruge :)
 
Jeg fikk beskjed på apoteket at det var greit å bruke Otrivin, da det virker lokalt. Er på min 3.dje forkjølelse siden august, LEI! Men jeg tar Otrivin bare når jeg går å legger meg, saltvann resten av døgnet. :-)
 
Da var jeg også forkjølet. Greit nok å være tett, men nesa mi renner konstant, og da er det jo ingenting jeg kan bruke (zykomb = for nytt = ikke nok klinisk erfaring). Periser på med hvitløk og c-vitamin. Har nå tatt to paracet (vond hals!!!) og håper å få sove litt. Føler keh ikke hat blundet i hele natt.. God natt?
 
Back
Topp