Høyde på baby

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Heisann!
Da baby ble født var hun 47 lang, nå i en alder av 6mnd er hun 70cm. Det vil si at hun har vokst 23cm på 6mnd.

Dere som har babyer som har vokst like mye, når begynte de å ta det litt rolig på lengden? Hun raser igjennom størrelsene og de fleste klær passer bare rundt 2 uker. Tre mnd har hun vokst 10cm nå.

For dere som hadde baby som vokste veldig fort, hvor lang var baby når baby var ett år?
 
Storebror var 51 cm da han ble født, og 92 cm da han var 1 år. Nå er han akkurat fylt 4, og er 122 (bruker 30 i sko).
 
Gutten min er periodevokser. Han var 53cm ved fødsel og 84cm når han var 1 år. Mener han var 74cm ved 6mnd. Han vokste da kun 3cm til 2 års kontrollen og var da 87cm. Var 105cm når han var 3 år. Nå er han 4 år og er 110cm og midt i en vokseperiode. Var 106cm på 4 årskontrollen for 2mnd siden.
 
Fødsel: 47 cm
6 mnd: 67 cm
1 år: 74 cm
Nå 3 år: 90 cm
 
Fødsel: ca 50 cm
6 mnd: 70.5 cm
1 år: 77 cm
4.5 år: 105.8 cm

Fødsel: ca 48 cm
6 mnd: 70 cm
1 år: 76 cm
2.5 år: ikke målt enda
 
Min eldste var sånn.
Roet seg rundt skolestart. Er høyest i klassen og et hode høyere enn de fleste andre guttene.
7 år og bruker str 140 (9-10 år) og str 35 i sko.
 
Har roa seg litt nå ved ett år. 50 cm ved fødsel. Rundt 70 ved 6 mnd. Nå er han 13 mnd og rundt 84 cm.
Vi har kjøpt veldig lite klær i alle str. Bare det vi trenger mellom vasking fordi han vokser så mye. Han bruker 92 i klær nå. Det har han gjort de siste mnd så vokser ikke like mye lenger
 
Oi, det husker jeg ikke gitt. Eldste har alltid ligget laaaangt over kurven for hva som er normalt (men følger sin egen kurve). Var ikke mer enn 51 cm ved fødselen da :) Er idag 5 år og bruker str 8 år..
 
Takk alle sammen!
IMG_0169.JPG
Lillemor har en veldig kurve, men både jeg og bf er veldig lange, så jeg burde vel ikke bekymre meg så mye!
 
Heisann!
Da baby ble født var hun 47 lang, nå i en alder av 6mnd er hun 70cm. Det vil si at hun har vokst 23cm på 6mnd.

Dere som har babyer som har vokst like mye, når begynte de å ta det litt rolig på lengden? Hun raser igjennom størrelsene og de fleste klær passer bare rundt 2 uker. Tre mnd har hun vokst 10cm nå.

For dere som hadde baby som vokste veldig fort, hvor lang var baby når baby var ett år?
Frøkna vår vokste 21 cm på 6 mnd. Nå er hun 7 mnd og det har roa seg:)
 
Heisann!
Da baby ble født var hun 47 lang, nå i en alder av 6mnd er hun 70cm. Det vil si at hun har vokst 23cm på 6mnd.

Dere som har babyer som har vokst like mye, når begynte de å ta det litt rolig på lengden? Hun raser igjennom størrelsene og de fleste klær passer bare rundt 2 uker. Tre mnd har hun vokst 10cm nå.

For dere som hadde baby som vokste veldig fort, hvor lang var baby når baby var ett år?
Mini her var 52 cm når han var født. På 3 mnderskontrollen var han 64 cm (han var på kontroll når han var 2,5mnd). Veeeeldig spent på kor lang han er på 4 mnderskontrollen vi skal på om ca 2 veker. Syns han veks altfor fort!
 
Back
Topp