Høyde og vekt

Ja, hos oss ser det genetisk ut i de fleste tilfellene i allefall :) Ikke sant, da har dine vært ganske jevne på vekt. Så godt at lillesøster har fin kurve. Noenganger blir det for mye styr med all matingen også, både for store og små. Så flott at dere endte med amming :) Og supert at hun spiser bra nå også :D Aktivitet og gener slår jo litt ut på vekt det også. Mi går det ganske bra med [emoji171] Hun lå 4 uker på NFI og fikk sondemåltider der, samt lysbehandling for gulsott og generell overvåkning. Da vi dro hjem veide hun 2000gram og har siden vært en matglad jente :) Spiser godt, og gjort det hele veien. Litt styr med mye sykdom, og litt trøbbel motorisk, men nå går henne også :) Stille refluks som holdes i sjakk med medisiner :)

Ja, tror egentlig alt styret bare gjorde vondt verre.. Kommer iallefall ikke til å stresse noe særlig med lillesøster om hun flater ut på kurvene ;)
Så herlig at det går bra med henne! [emoji173]️ Hvor gammel er hun nå? Det blir fort travelt når de begynner å gå da!
 
Ja, tror egentlig alt styret bare gjorde vondt verre.. Kommer iallefall ikke til å stresse noe særlig med lillesøster om hun flater ut på kurvene ;)
Så herlig at det går bra med henne! [emoji173]️ Hvor gammel er hun nå? Det blir fort travelt når de begynner å gå da!
Ja jeg er enig med deg. Jeg tror for mye styr og mas kan bli forvirrende og forverre situasjonen. Venter du lillesøster nå? :)
Ja er et stabeist hun her [emoji23] Det har kommet godt med på veien. Hun ble 16 måneder den 16. juni :) Di da?
 
Ja jeg er enig med deg. Jeg tror for mye styr og mas kan bli forvirrende og forverre situasjonen. Venter du lillesøster nå? :)
Ja er et stabeist hun her [emoji23] Det har kommet godt med på veien. Hun ble 16 måneder den 16. juni :) Di da?

Fikk lillesøster for 2 måneder siden :) Storesøster ble 2 år 31.mars. Hehe, har er lite stabeist vi og. Hun vet definitivt hva hun vil og det får vi høre [emoji28] Begynner å bli stor jente med 16 måneder da! Hun er jo godt innafor normalen ift gåingen, iallefall om man trekker fra de månedene hun ble født før tida :) Flink hun er!
 
12 uker idag, vekt 5,5kg og 57 cm lang ( fikk ikke strekt henne ordentlig så hs sa at hun er nok lenger, uoffisiell måling hjemme 58cm)
Hun ligger på 15 percentilen på lengde og 50 percentilen i vekt. Så er ikke mye som sier prematurt..
Fysisk er hun midt mellom fullgått og prematur. Hun ligger foran sin termindato i fysikk, men litt etter sin fødselsdato
 
Fikk lillesøster for 2 måneder siden :) Storesøster ble 2 år 31.mars. Hehe, har er lite stabeist vi og. Hun vet definitivt hva hun vil og det får vi høre [emoji28] Begynner å bli stor jente med 16 måneder da! Hun er jo godt innafor normalen ift gåingen, iallefall om man trekker fra de månedene hun ble født før tida :) Flink hun er!
Forholdsvis tette da :) Koselig det! Mye meninger i disse små kroppene, skal ikke kimse av det [emoji14] Hehe. Ja, hun er tidlig ute sånn sett, ivrig på å komme seg rundt :) Hun har jo en sideulikhet også, knyttet høyrehånd og litt stiv i arm og ben, så hun viser jo absolutt at hun virkelig vil og kan til tross for litt utfordringer også. Nå har tempoet økt, er så søt der hun stabber avgårde så :)
Fikk lillesøster for 2 måneder siden :) Storesøster ble 2 år 31.mars. Hehe, har er lite stabeist vi og. Hun vet definitivt hva hun vil og det får vi høre [emoji28] Begynner å bli stor jente med 16 måneder da! Hun er jo godt innafor normalen ift gåingen, iallefall om man trekker fra de månedene hun ble født før tida :) Flink hun er!
 
12 uker idag, vekt 5,5kg og 57 cm lang ( fikk ikke strekt henne ordentlig så hs sa at hun er nok lenger, uoffisiell måling hjemme 58cm)
Hun ligger på 15 percentilen på lengde og 50 percentilen i vekt. Så er ikke mye som sier prematurt..
Fysisk er hun midt mellom fullgått og prematur. Hun ligger foran sin termindato i fysikk, men litt etter sin fødselsdato

Så fantastisk! Det er jo supre målinger :) Og så fint at hun er fin i motorikken og :) Mi var ikke mer enn 3,9 ved 12 uker men det skjøt raskt her og :)
 
4 uker idag - Saga veide 2150 gram igår og Felix veide 2380 gram, så her vokses det [emoji3] (fødselsvekt var 1725 og 1850 gram)
 
3 mnd og 28dager ukorrigert. (2mnd og 7dager korrigert).
Veier 6440g og er 60,5 cm lang.
 
Last edited:
Vi var på helsestasjonen i går på 18 måneders kontroll. Nå veier hun 10,2kg og er 80cm [emoji171]
 
Vi var på terminkontroll idag (var termin for 2.5 uker siden) på nfi, og de vokser enormt! Jenta vår er nå 3.3 kg og gutten vår 4.1 kg!! (Fødselsvekt 1.7 og 1.8 kg, 9.5 uker gamle og 2.5 uker korrigert.)
 
3 mnd om 28dager ukorrigert. (2mnd og 7dager korrigert).
Veier 6440g og er 60,5 cm lang.

Har ei lita ei her fortsatt ser jeg, min er nå 6 mnd og 1 uke ukorrigert (4mnd og 3 uker korrigert) og veier også 6440g ;) 64cm
 
5mnd (3 mnd og 9 dager ukorrigert) veide idag 7,24kg og var 63 cm lang. Følger kurven sin, men den er ganske bratt. Som hs sa " du hvisker ut spor av prematuritet"
 
Last edited:
5mnd (3 mnd og 9 dager ukorrigert) veide idag 7,24kg og var cm lang. Følger kurven sin, men den er ganske bratt. Som hs sa " du hvisker ut spor av prematuritet"
Wow! Dette er jo imponerende [emoji173]️ Det er deilig når de vokser [emoji173]️
 
Her går det treig med vekta hos begge mine. Storebror på 15 mnd veier 8,5 (72 cm) og lillesøster på 2 1/2 uke veier 2085 (fødselsvekt 2020). De er født henholdsvis 4 og 5 uker før termin.
 
Her går det treig med vekta hos begge mine. Storebror på 15 mnd veier 8,5 (72 cm) og lillesøster på 2 1/2 uke veier 2085 (fødselsvekt 2020). De er født henholdsvis 4 og 5 uker før termin.
Noen er mindre enn andre også :) Men er det noe problematikk rundt det, eller går det sakte og sikkert oppover?
 
Back
Topp